kiwiwitje schreef:MAG tuigen. Te bestellen bij the doglounge.Ruim verstelbaar en heel fijn.
Heb die naast de julius tuigen.
Julius heeft zelf tegenwoordig ook andere tuigen
https://www.k9shop.nl/tuigen-voor-de-ho ... -longwalk/
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kiwiwitje schreef:MAG tuigen. Te bestellen bij the doglounge.Ruim verstelbaar en heel fijn.
Heb die naast de julius tuigen.
Julius heeft zelf tegenwoordig ook andere tuigen
https://www.k9shop.nl/tuigen-voor-de-ho ... -longwalk/
paddraigh schreef:Ik ben ook aan het kijken naar een ander tuig. Onze pup Amerikaanse akita 4 mnd heeft mu een k9 maar net wat genoemd word, achter de oksels te weinig ruimte..
Iemand een goede tip voor een groeiende pup? de ruffwear sprak me wel aan.. Maar goed zou fijn zijn als het ruim verstelbaar zou zijn
[ [url=m/cQ7iv8.jpg]Afbeelding[/url] ]
paddraigh schreef:Ik ben ook aan het kijken naar een ander tuig. Onze pup Amerikaanse akita 4 mnd heeft mu een k9 maar net wat genoemd word, achter de oksels te weinig ruimte..
Iemand een goede tip voor een groeiende pup? de ruffwear sprak me wel aan.. Maar goed zou fijn zijn als het ruim verstelbaar zou zijn
[ [url=m/cQ7iv8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eowyn3003 schreef:Heeft iemand ervaring hebben met de Comfort Walk Pro, en vooral in vergelijking met de Air?
Amandavd schreef:Onze Beagle draagt een Y tuig van Petlando. Ben er erg tevreden mee. Soms schuift het minimaal als de hond trekt. Mijn hond trekt niet maar wil vooral bij het zien van duiven/vogels wel eens flink naar voren springen en omdat Beagles toch gevoelig zijn voor nekhernia's zijn we van een halsband overgestapt naar een tuig.
[ [url=m/SUZ316.jpg]Afbeelding[/url] ]
XxFlossxX schreef:Een trekkende hond gaat vaak alleen maar meer “hangen” in een tuigje.
knip ...
Esther schreef:Daar is ie weer, de dooddoener.
Het maakt geen verschil of een hond een halsband of tuig om heeft, als een hond trekt dat doet hij dat ongeacht wat om zijn lijf hangt. Massa's honden met halsband, half-check, slipketting of zelfs een pinnenband die continu in de riem hangen. Het 'probleem' is dat wat aan de andere kant van de lijn hangt, die weet niet hoe of neemt de tijd niet om zijn hond goed te trainen.
Dat tuigen ooit waren voor honden om ze dingen te laten trekken wil niet zeggen dat honden die een tuig om krijgen weten dat ze moeten trekken.
Mijn honden kunnen netjes meelopen, ongeacht wat er om hun lijf hangt, zelfs ongeacht of er een lijn aan hangt.
Mindim schreef:Esther schreef:Daar is ie weer, de dooddoener.
Het maakt geen verschil of een hond een halsband of tuig om heeft, als een hond trekt dat doet hij dat ongeacht wat om zijn lijf hangt. Massa's honden met halsband, half-check, slipketting of zelfs een pinnenband die continu in de riem hangen. Het 'probleem' is dat wat aan de andere kant van de lijn hangt, die weet niet hoe of neemt de tijd niet om zijn hond goed te trainen.
Dat tuigen ooit waren voor honden om ze dingen te laten trekken wil niet zeggen dat honden die een tuig om krijgen weten dat ze moeten trekken.
Mijn honden kunnen netjes meelopen, ongeacht wat er om hun lijf hangt, zelfs ongeacht of er een lijn aan hangt.
Het is geen dooddoener echter. Een trekkende hond is een trekkende hond, helemaal mee eens, maar een hond die trekt is veel sterker wanneer hij een tuig aan heeft ipv een halsband.
Ook mee eens dat trekken niet moet worden afgeleerd door wat je er om heen hangt. Maar een trekkende hond in tuig is wel degelijk veel sterker, want ze kunnen er behoorlijk in gaan hangen.
Mindim schreef:Esther schreef:Daar is ie weer, de dooddoener.
Het is geen dooddoener echter. Een trekkende hond is een trekkende hond, helemaal mee eens, maar een hond die trekt is veel sterker wanneer hij een tuig aan heeft ipv een halsband.
Ook mee eens dat trekken niet moet worden afgeleerd door wat je er om heen hangt. Maar een trekkende hond in tuig is wel degelijk veel sterker, want ze kunnen er behoorlijk in gaan hangen.
kiwiwitje schreef:Er zit ook nog een stukje ; WAAROM trekt een hond. Genoeg honden die aan een halsband trekken en er spontaan mee stoppen als ze een fijn tuig aan krijgen.
Daarnaast is trekken op een halsband echt schadelijk en bij een goed passend tuig niet/veel minder.
https://www.freedogz.be/equipment/index ... tion_id=20
Mindim schreef:kiwiwitje schreef:Er zit ook nog een stukje ; WAAROM trekt een hond. Genoeg honden die aan een halsband trekken en er spontaan mee stoppen als ze een fijn tuig aan krijgen.
Daarnaast is trekken op een halsband echt schadelijk en bij een goed passend tuig niet/veel minder.
https://www.freedogz.be/equipment/index ... tion_id=20
Een hond die spontaan ophoud met trekken zodra ze een tuig om hebben? Wow, ik moet de eerste nog tegen komen en ik heb er toch al heel wat gezien.
Verder hoef je me de werking van een tuig niet uit te leggen hoor, ben ik mee bekend
Verder trekken veruit de meeste honden, omdat ze niet beter is aangeleerd.
Esther schreef:XxFlossxX schreef:Een trekkende hond gaat vaak alleen maar meer “hangen” in een tuigje.
knip ...
Daar is ie weer, de dooddoener.
kiwiwitje schreef:Dan niet![]()
Een hond heeft gewoon een reden om te trekken. Ik heb er hier ook 1 die trekt aan een halsband. Tuig om en trekken over. En waarom? waarschijnlijk om de zelfde reden dat ze bij sommige tuigen ook trekt of bij zowel sommige tuigen als sommige halsbanden er alles aan doet om ze af te krijgen; omdat ze die dus duidelijk niet fijn vind.
Mijn reu is juist tegenovergesteld. Bij een halsband of een tuig wat ie niet fijn vind gaat ie gewoon stil staan. En dan kun je doen wat je wil. Maar hij zal hoogstens een paar stappen zetten en weer in de ankers gaan.
En misschien deel ik informatie niet alleen voor jou
Mindim schreef:kiwiwitje schreef:Dan niet![]()
Een hond heeft gewoon een reden om te trekken. Ik heb er hier ook 1 die trekt aan een halsband. Tuig om en trekken over. En waarom? waarschijnlijk om de zelfde reden dat ze bij sommige tuigen ook trekt of bij zowel sommige tuigen als sommige halsbanden er alles aan doet om ze af te krijgen; omdat ze die dus duidelijk niet fijn vind.
Mijn reu is juist tegenovergesteld. Bij een halsband of een tuig wat ie niet fijn vind gaat ie gewoon stil staan. En dan kun je doen wat je wil. Maar hij zal hoogstens een paar stappen zetten en weer in de ankers gaan.
En misschien deel ik informatie niet alleen voor jou
Welke reden heeft een hond om te trekken aan een halsband, welke gelijk over is als het een tuig aan heeft? Volgens jou info is het trekken aan een halsband immers veel pijnlijker?
XxFlossxX schreef:Als je al een trekkende hond hebt, zijn ze zeker wel sterker in een tuigje. En ja, trekken ligt altijd aan training, want de trekkende hond heeft geen aandacht voor de leider, ze nemen zelf leiding, maar een evt. andere halsband, riem oid kán wel een hulpmiddel zijn mbt niet meer trekken. Dat staat ook in het deel wat je hebt geknipt. Trekken is een gebrek aan training / opvoeding / aandacht vd leider.
Maar zoals gelezen is dat niet waar TS om vraagt, dus zullen we het maar on-topic houden.
Mindim schreef:kiwiwitje schreef:Ik heb nergens gezegd dat het pijnlijker is. Dus niet invullen graag.
Daarnaast zeg ik heel duidelijk welke reden de hond heeft.
Als ze het niet fijn vinden, gaan ze trekken? Haha, die had ik nog niet eerder gehoord!
kiwiwitje schreef:Net zoals dat mijn reu gewoon in de ankers gaat en weigert te lopen.
Maar als jouw mening anders is kan dat. Jij kent mijn honden niet en kan daar niet over oordelen. Maar ze zijn hierin zeker niet de enige!
Ik ga mijn honden in ieder geval niet pesten met iets waar ze duidelijk bij aangeven dat ze t niet fijn vinden.
Mindim schreef:kiwiwitje schreef:Net zoals dat mijn reu gewoon in de ankers gaat en weigert te lopen.
Maar als jouw mening anders is kan dat. Jij kent mijn honden niet en kan daar niet over oordelen. Maar ze zijn hierin zeker niet de enige!
Ik ga mijn honden in ieder geval niet pesten met iets waar ze duidelijk bij aangeven dat ze t niet fijn vinden.
Oh maar ik pest mijn honden ook niet hoor![]()
Jouw mening en de mijne stroken niet inderdaad