Persoonlijk vind ik dat 'hij houdt niet van vrouwen/mannen' altijd een sport

Meestal is er gewoon geen enkele van dat geslacht in de buurt die hem durft laten opstappen, waardoor ze eenkennig worden op mannen/vrouwen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Hoppit schreef:Serenity350 schreef:Die vergelijking vind ik eerlijk gezegd niet echt opgaan. Als je het goed doet, dan knip je aan 1 zijde een deel van de veren af zodat ze wel kunnen fladderen maar niet echt vliegen (de veren aan de vleugels zijn dan niet aan elke kant gelijk dus geen evenwicht zeg maar). Deze veren groeien gewoon weer aan dus je moet het om de zoveel tijd herhalen. Je knipt dus niet door levend weefsel. Dus ook niet door het bot. Nu ben ik niet bekend met dit soort vogels, maar ik doe het bij mijn kippen ook. Waarom? Zodat ze niet over de omheining gaan en in het open land terecht komen waar we heel veel (zeer mooie) roofvogels hebben die een kipje wel lekker vinden smaken. Dus door het knippen blijven ze binnen het omheinde gedeelte (groot stuk van de tuin) waar genoeg schuilplaatsen en bosjes zijn waar ze veilig kunnen scharrelen.
Benen breken is idd mss een beetje dramatische vergelijking, maar toch mag je inderdaad het psychologische aspect niet onderkennen. Er zijn er zat die uit frustratie gaan plukken omdat ze verkeerd gewiekt zijn. Wieken om tam te maken is bv één van de domste redenen, heb gewoon geduld en verdiep je in training van deze intelligente dieren. Heb je een brokkenpiloot (type dat vol in ramen vliegt) is dat wat anders.
Als je het goed doet, knip je dus juist NIET alleen aan 1 kant. Je haalt net zo ver van de buitenste pennen af zodat ze niet meer actief naar boven kunnen komen. Ze moeten dus WEL gelijkmatig geknipt zijn, zodat ze een correct werkende parachute naar beneden hebben. Anders storten ze ter aarde met alle kwetsuren van dien.
Hoppit schreef:Klinkt wel gezellig @beatje! Wat voor een papegaai heb je?
Persoonlijk vind ik dat 'hij houdt niet van vrouwen/mannen' altijd een sportZeker bij amazones
Meestal is er gewoon geen enkele van dat geslacht in de buurt die hem durft laten opstappen, waardoor ze eenkennig worden op mannen/vrouwen.
Serenity350 schreef:Die vergelijking vind ik eerlijk gezegd niet echt opgaan. Als je het goed doet, dan knip je aan 1 zijde een deel van de veren af zodat ze wel kunnen fladderen maar niet echt vliegen (de veren aan de vleugels zijn dan niet aan elke kant gelijk dus geen evenwicht zeg maar). Deze veren groeien gewoon weer aan dus je moet het om de zoveel tijd herhalen. Je knipt dus niet door levend weefsel. Dus ook niet door het bot. Nu ben ik niet bekend met dit soort vogels, maar ik doe het bij mijn kippen ook. Waarom? Zodat ze niet over de omheining gaan en in het open land terecht komen waar we heel veel (zeer mooie) roofvogels hebben die een kipje wel lekker vinden smaken. Dus door het knippen blijven ze binnen het omheinde gedeelte (groot stuk van de tuin) waar genoeg schuilplaatsen en bosjes zijn waar ze veilig kunnen scharrelen.
Hoppit schreef:Klinkt wel gezellig @beatje! Wat voor een papegaai heb je?
Persoonlijk vind ik dat 'hij houdt niet van vrouwen/mannen' altijd een sportZeker bij amazones