Ik ben zó, maar dan ook zó verschrikkelijk opgelucht en blij
Eigenlijk durf ik het nog niet helemaal te geloven..
Er zijn dus geen kankercellen of ontstekingswaardes gevonden in de biopten. Gelijk dacht ik, ja maar wat als ze net 'mis/er naast' geprikt hebben. Maar daar begon de dierenarts gelijk uit zichzelf al over dat dat natuurlijk voor kan komen. Dit is een percentage van ongeveer 5-10%, maar ze vond dit niet logisch gedacht voor dit geval omdat er namelijk meerdere biopten zijn genomen op verschillende plekken.
Dan is natuurlijk de vraag, wat is het wel? Daar was niet echt een antwoord op. Misschien opgezette speekselklieren, een irritatie, vetbulten of ja geen idee. De optie is helemaal operatief verwijderen en dat laten onderzoeken, maar werd niet aangeraden gezien de meerdere plekken en toch in de buurt bij de lymfeklieren. Plus dat Dodge een operatie echt niet gaat waarderen en de vraag is dan of het wel 'zin en nut' heeft. Voor nu is dat dus niet van toepassing. Er is afgesproken de bulten in de gaten te houden en als ze nog gaan groeien/veranderen gaan we weer kijken wat we gaan doen. Of we nog een keer een biopt gaan nemen bv, maar nu raadde ze dat niet aan gezien Dodge zijn stress/reactie bij de dierenarts.
Wel de vraag van mij dat hij toch in zijn gedrag veranderd is, rustiger en bv soms minder graag mee wil wandelen of snel klaar is met het spelen. Daarop had ze wel een vermoeden, wijzend op zijn kruising. Een jachthond (weimaraner) met veel energie en een zwaardere hond type (bernen sennen), gaf haar wel een vermoeden dat hij last kan hebben van artrose/slijtage ook gezien zijn lijftijd. Dit vond ik niet heel gek gedacht, omdat hij inderdaad in zijn kop nog wel vrolijk is en wil. We hebben afgesproken 1,5 week lang pijnstillers te proberen, om eens te kijken of dit bij hem verschil geeft. Vanuit hier gaan we dan verder kijken wat daar uit komt of anders wat er nog kan zijn.
Al met al ben ik gelukkig
Ergens ben ik nog heel bang dat er misschien toch iets over het hoofd gezien is, maar toch moet ik ook vertrouwen op het feit dat er uit meerdere bulten geen resultaat is gekomen. Wel had ik al een lijst met dingen die ik nog wilde doen zoals bv pootafdruk, fotoshoot ect. Ergens is het goed dat ik daar over naast moest denken, want ik heb dat altijd voor mij uit geschoven gezien het feit dat ik er niet aan wilde denken dat het ooit over zou zijn. Die dingen wil ik zo ie zo nog wel op korte termijn gaan uitvoeren, mocht er toch iets zijn dan heb ik dat in ieder geval gedaan
Maar ik hoop dat hij nog maar heeeeel lang bij me mag blijven, ik geniet van iedere dag met hem! Dit koppie wil je toch niet missen?

Super bedankt voor jullie medeleven en reacties!
Het is soms zo fijn het gewoon even van je af te kunnen schrijven en weten dat er mensen met je mee hopen