Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
eva1969 schreef:GabberGill schreef:Of inderdaad het drastische uiterste couperen. Die optie is ook ter spraken gekomen en dat houden ze af omdat het wettelijk verboden is.
Maar couperen om medische reden is gewoon toegestaan dus ik begrijp het probleem van je DA niet zo goed.
Boras schreef:Dit is niet couperen (om esthetische of cosmetische redenen)
Dit is opereren (vanwege een medische noodzaak).
En zo kun je het ook brengen naar mensen die je aanspreken.
Verder heb je geen keus, het belang van je hond moet leidend zijn. Simpel.
Edit: aanpassing.
Zoolgangster schreef:https://www.ad.nl/rotterdam/hond-met-gecoupeerde-oren-of-staart-waarschuw-de-gemeente~a1a3ac29/
Dat lijkt me toch wel iets om rekening mee te houden...gaat wel even verder dan vinnige opmerkingen...
cursebreaker schreef:Wat het artikel betreft. Ik mag aannemen dat als je aangesproken zou worden door iemand van de gemeente bv. over de 'gecoupeerde' oren (of beter gezegd in jouw geval: geopereerde oren) en je zegt dat dit is gedaan vanwege medische redenen (en stuurt ze ook nog even door naar je DA als ze je niet op je woord geloven) dat het idd dan ook wel klaar is ermee.
Dit staat o.a. in het artikel:
Het is wettelijk verboden om zonder medische redenen het mes te zetten in gezonde lichaamsdelen van een dier.
Maar daar is bij jou geen sprake van, want je zet er wel met een medische reden 'het mes in'.