Hersenwerk voor honden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Re: Hersenwerk voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:44

Je zou eventueel ook kunnen kijken voor een ballenbak voor peuters. Is volgens mij echt goed vergelijkbaar en zal qua materiaal ook wel gewoon hetzelfde zijn denk ik.

@Ceetje,
wat gaaf die puzzels allemaal! Mag ik vragen waar je die houten puzzels vandaan haalt?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:30

sunshine schreef:
Nou hoe toevallig, komt er net op fb een advertentie voorbij van iemand die ballenbak ballen te koop had staan. Die ga ik dus morgen ophalen :')

Gelukkig maar, want de mijne heb ik echt jaren geleden gekocht bij het Kruidvat. Aternatief is een speeltent, mits deze een ‘drempel’ heeft. Anders blijven de ballen niet op z’n plek.
Dit is nog maar een deel van onze spellen :oo

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 15:48

sunshine schreef:
Wauw wat veel :D :D leuk! Mag ik vragen waar je die ballenbak met ballen vandaan hebt?

Ze staan vaak 2ehands te koop

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 17:08

cursebreaker schreef:
@Ceetje,
wat gaaf die puzzels allemaal! Mag ik vragen waar je die houten puzzels vandaan haalt?

De hele set komt bij hondenspellen.com vandaan, maar de fabrikant is gestopt. Het was nu of nooit toen ik m kocht. De houten spellen met de oranje laatjes etc zijn van Woofwebshop en het merk is My intelligent dogs. Het fijne van deze puzzels is dat het materiaal wat minder zwaar is. Ik heb twee cocker spaniels die niet zo lomp zijn.
Mijn ballenbak is er ook een voor peuters trouwens. ;)

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 19:19

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen, maar ik heb wat vragen over hersenwerk voor paarden, en er zullen hier vast mensen zijn die daar (ook) iets van weten. Ik wil namelijk naar zo'n cursusdag gaan, maar omdat ik niet weet wat hersenwerk voor paarden eigenlijk inhoudt, weet ik niet of het wel geschikt is voor mijn paard en of ik er dus wat aan ga hebben.

Mijn paard mag namelijk geen snoepjes of andere kleine beloningen en ik wil hem daar ook niet naar laten zoeken. Voor honden is dat veel natuurlijker omdat zij jachtdieren zijn en dus van nature gewend zijn om te werken voor een beloning/prooi, waarbij de 'anticipation' hoog oploopt en er dan een beloning volgt. Voor paarden geldt dat niet of in ieder geval een stuk minder. Mijn paard kan daar in ieder geval slecht tegen.

In hoeverre draait hersenwerk voor paarden om het zoeken naar snoepjes of ander eten? Is dat het uitgangspunt of is er ook hersenwerk zonder beloning in de vorm van eten? Want dat laatste is iets waar ik wel graag meer over zou willen weten.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:00

Ik volg hersenwerk voor paarden op fb en ik heb het idee dat het altijd met ‘snoep’ is. Een hond kan je nog laten zoeken naar het favoriete speeltje. Maar een paard??

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 21:29

Ik lees ook graag mee. Heb dan wel geen honden (al puzzel ik wel regelmatig met honden in het asiel) maar wel katten die het erg leuk vinden

Afbeelding
Afbeelding

Mijn vorige kat was echt een super puzzelaar echt een super slimme dame. Helaas is zij er niet meer.
Maar de twee nu kunnen het puzzelen ook zeker waarderen

Afbeelding

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 07:48

Gaaf om jouw foto’s van de puzzelkatten te zien. Hoe kies jij een puzzel voor een asielhond? Ik ken mijn voorkeuren van mijn honden. Ben dus benieuwd.

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 09:12

Ceetje_bokt schreef:
Gaaf om jouw foto’s van de puzzelkatten te zien. Hoe kies jij een puzzel voor een asielhond? Ik ken mijn voorkeuren van mijn honden. Ben dus benieuwd.

We beginnen normaal gesproken met een snuffelmat. Kijken of het een hond is die meer met zijn poten of met zijn neus puzzeld. Dan weet je een beetje wat voor type puzzels bij hem zouden passen. Verder zijn de puzzels onderverdeeld in levels qwa moeilijkheid en gaan we langzaam in levels omhoog. Ik moet wel zeggen dat de meeste puzzels wel aan te leren zijn zolang het level niet te hoog is en je het goed begeleid.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 13:01

Ah, hartstikke goed. Ik heb een workshop Hersenwerk voor honden gevolgd en daarin ontzettend veel geleerd hierover. Jullie bouwen en mooi op.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-19 14:29

Wat leuk, met katten ! Misschien eens kijken of mijn kat daar ook interesse in heeft :j

Heb pas weer een " nieuwe " puzzel opgehaald.
https://static.wixstatic.com/media/a75a ... 4961b.webp
Deze! Werd aangeboden op fb voor een zacht prijsje, dacht die ga ik even ophalen ( was in hetzelfde dorp ).

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 19:05

Mijn honden krijgen straks allebei een driedelige set ‘linkables’, meer een activiteitsspel dan een puzzel.
En met de kerst de traveldog van My intelligent dogs. (Onschuldige hobby zullen we maar zeggen)

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto’s zijn via Google

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:53

Leuk Ceetje! Ik heb onlangs de poker box 2 van trixie aangeschaft, zitten vijf spellen in, mijn hond vindt het superleuk. Ze eet veel liever uit de puzzel dan uit haar voerbak :D

Verkoop je ook weleens spellen die je over hebt?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:12

Anna79 schreef:
Leuk Ceetje! Ik heb onlangs de poker box 2 van trixie aangeschaft, zitten vijf spellen in, mijn hond vindt het superleuk. Ze eet veel liever uit de puzzel dan uit haar voerbak :D

De pokerbox met de vier spellen wordt hier ook graag gespeeld.
Ik verkoop eigenlijk niks, want spellen over hebben?? :D Er komt altijd wel een hond op mijn pad waar een puzzel geschikt voor is.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 22:22

Ceetje_bokt schreef:
Anna79 schreef:

De pokerbox met de vier spellen wordt hier ook graag gespeeld.
Ik verkoop eigenlijk niks, want spellen over hebben?? :D Er komt altijd wel een hond op mijn pad waar een puzzel geschikt voor is.

:D

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 19:50

En zojuist de pakjes (slechts twee, dus alleen voor de honden) uitgepakt en uitgeprobeerd: de Traveldog en een snuffelkrans. De snuffelkrans is moeilijker dan de snuffelmat en de sudoku (de gekleurde schuiven) moeten we echt in stapjes opbouwen, want best moeilijk. Maar dat geeft niks!
Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 11:38

Oh die is gaaf, waar heb je die vandaan ?? Denk dat die van mij dat ook leuk vinden

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:02

De Traveldog is van woofwebshop en de snuffelkrans van Doris&dogs. Ze verkopen ook de sudoku’s los als een alleenstaand spel.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 20:53

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:30

Hallo allemaal, ik meld me hier ook graag!

Onze hond uit het asiel is nog erg onzeker tijdens de speurlessen in het bos. Bij mijn zoektocht naar manieren om thuis aan haar zelfvertrouwen te werken, kwam ik bij hersenwerk uit.

We zijn begonnen met snoepjes zoeken in huis en al snel heb ik een snuffelmat besteld. Inmiddels hebben we ook een ballenbak en wat kleiner spul, zoals stapelbekers en kartonnen doosjes.

Een paar weken terug ontdekte ik een heuse speel-o-theek in onze woonplaats, dus we kunnen nu ook vaste huurspellen proberen. Eentje ervan is de Karlie Brain Train Discover, allebei onze honden vinden dat een leuke:

En mijn eerste eigen, vaste spel, de Trixie Chess:

Afbeelding

Deze wil ik de komende tijd stapsgewijs gaan aanleren. We hebben de smaak dus behoorlijk te pakken! *\o/*

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:25

Ze puzzelen mooi rustig! Wat grappig, jouw eerste ‘echte’ eigen spel is precies dezelfde als mijn eerste spel. Alleen was de uitvoering toen anders. Ik heb inmiddels een hele verzameling, dus wees gewaarschuwd... het is verslavend.
Mijn laatste aanschaf is de Buster activity mat. Afbeelding
Op de grijze ondermat klik je verschillende puzzels. Heel stevig materiaal.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 22:57

Dank je, ze verrassen mij ook met hun beheerste spel. En ik kan ook merken dat ze heel ontspannen zijn erna, het doet ze echt goed om zo bezig te zijn. :j

Had het hele topic (wel 3 pagina's ;) ) teruggelezen en wauw, wat een indrukwekkende verzameling heb je. Zou ik ook best willen, haha! En de ellende is dat er hier in huis geen ruimtegebrek is, dus ben benieuwd waar het gaat eindigen. :P

Heel gaaf ook die mat, waar komt ie vandaan?

Dit was mijn eerste aankoop, een op maat gemaakte snuffelmat:

Afbeelding

En vandaag met het stormachtige weer lekker gesnuffeld met een spijkerbroek:

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 08:34

Mijn mat heb ik gekocht bij de dierendrogist. Jouw mat komt vast bij de 50 50 shop (heten ze zo?) vandaan. Ze maakt mooie dingen.

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:31

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:08

Ik word alleen altijd erg droevig van de filmpjes van dit bedrijf. Veelal opgewonden en gefrustreerde honden, ik snap niet dat je dan het goede voorbeeld geeft. ik heb diverse ottoson puzzels, de tornado en de smart gebruik ik veel voor mijn oudje. Wel met touwtjes door de botjes, anders kan ze ze niet pakken. Ik heb de oude uitvoeringen.