Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Wanneer de kat opvallend vaak of lang kopjes geeft in zijn vertrouwde leefomgeving, kan het een teken zijn dat de kat niet lekker in zijn velletje zit. Je kunt plekken waar de kat veel kopjes geeft herkennen doordat de geurstoffen zwarte, vettige plekken op de meubels achterlaten.
SimoneeM schreef:Heftig, fiks hoge ph! (Was de ph denk ik, die 9?)
Ik denk dat als de pijn minder wordt het vanzelf beter gaat. Katten zijn van nature zindelijk. Het kán natuurlijk dat hij de bak nu associeert met pijn, maar ik zou het heel eventjes afwachtenmocht de urine goed zijn en het gaat nog steeds niet goed, dan evt andere maatregelen nemen
bigone schreef:Blijf hem heel goed in de gaten houden, ook hoeveel hij plast. Natuurlijk heeft hij echt veel pijn gehad bij het plassen en het kan maar zo zijn dat er een grotere steen voor heeft gezeten waardoor hij echt niet kon plassen en die steen kan nog zeker in de blaas zitten.Ergens snap ik niet dat de da hem niet gespoeld heeft, meestal is de blaas ook geirriteert en word er gespoeld en daarna vaak een antibiotica kuur.