Hond heeft bananen in zijn oren bij het los lopen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:10

MarritdeG schreef:
MarlindeRooz schreef:
Wat is het voor een mix? <3

Geen idee, iets van labrador en?? Het is een herplaatser uit Griekenland. Als pup van de korte ketting gehaald, daarna bij iemand terecht gekomen waar hij niet meer kon blijven en nu sinds 2 maanden bij ons. Ook geen makkelijke start dus. Volgens zijn vorige eigenaar kon hij perfect los... -O- Maar ze zei ook ja hij loopt wel eens heel ver bij je weg maar komt vanzelf weer terug maar ik wordt daar toch een beetje zenuwachtig van..

Weet je heel zeker dat het geen Pyrenees mix is? Want in dat geval kun je trainen wat je wilt maar met weinig resultaat....

Die van mij komt ook echt niet als ze daar geen zin in heeft := Zelfs thuis niet. Die gaat op vreemd terrein dus gewoon niet los...

Afbeelding

MarritdeG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-19 22:29

Libera schreef:
Weet je heel zeker dat het geen Pyrenees mix is? Want in dat geval kun je trainen wat je wilt maar met weinig resultaat....

Die van mij komt ook echt niet als ze daar geen zin in heeft := Zelfs thuis niet. Die gaat op vreemd terrein dus gewoon niet los...

[ [url=m/s6I4gp.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie hond! Floki lijkt er niet echt op. Maar misschien een kruising? Kan natuurlijk van alles zijn.. Hij blijft eigenlijk nooit en is alles behalve waaks. Laatst kwam mijn vader onaangekondigd langs en ik was nog niet thuis. Floki had hem nog nooit ontmoed dus een vreemde man opeens in huis en Floki vond bet allemaal fantastisch :') Hij is ook maar 24 kg.
Afbeelding
Afbeelding

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:17

Erg lastig op bekend terrein, want dan is hij zo thuis, als hij honger heeft.

Ik zou hem tot hij de pubertijd uit is de kans niet meer geven en dus aan de lange lijn uitlaten, mijn hond gaat aan een longeerlijn, sinds ik hem meerderemalen kwijt ben tijdens een wandeling, of gillend door de mais hoorde gaan.... -O-
Ik heb daar geen zin in, dus aan de lijn, tenzij op stukken en veldjes waar ze geen kwaad kan.

Maar ik roep alleen maar als ik weet dat ze kan luisteren, dus niet als ze met een megaleuke hond aan het spelen is oid. Dan leert ie alleen maar dat het commando uit ten treure wordt herhaald.

Ook beloon ik hem uitgebreid als hij komt, ik benoem dan, brave jongen, dat is komen, knappe vent en aai hem over zijn bol.
Ik wissel ook af met soms wel aanlijnen, soms niet, soms een aai, soms wat lekkers, of een wild trekspelletje, zodat het altijd leuk is om te komen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 02:42

Nikass schreef:
Superfan, gedachten lezen is niet je sterkste kant ;)
Ik denk niet zoveel over jou. Ik vind het zelf prettig om mijn honden op te voeden door ze te leren om zelf keuzes te maken. Ik vind dat ook heel leuk om te zien, en gezond voor mijn hond om zelf na te denken. En natuurlijk beloon ik de keuze die mij aanspreekt :)*
Ik hou ervan om mijn honden waar het kan autonomie te geven.
En ze hebben er geen enkele moeite mee om voor het gedrag te kiezen dat ik graag zie ;)
Ik ben het met je eens dat je moet kijken naar de individuele hond en dat je problemen beter voorkomt.
Ik heb geen kritiek op jouw management, ik geef alleen aan wat voor mij werkt en waar ik mij prettig bij voelt.
Bij "niet luisteren is geen optie", ga je denk ik gauw over op positieve correcties en dat past niet zo bij mij.

Bij mij past dat ook niet maarrr ik laat mijn honden ook uit op mijn manier. Als ik eens kilometers wil maken dan gaat maar een deel mee en wordt er niet veel los gelopen. En als ze wel los lopen sta ik idd wel eens minuten lang stil of ga ik gewoon in het gras zitten omdat ze zich aan het in graven zijn. Muizenjacht is heel normaal hier/standaard tijdens de lange los loop wandeling en krijgen ze veel tijd voor. Echter als ik door wil gaan dan gaan we punt