Wat te doen met deze ontsnapper...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smit_ilse

Berichten: 2140
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: benningbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:17

Kabayo schreef:
smit_ilse schreef:
Snap even iets niet. Je hebt het erover dat de hond er meerdere malen uit de bench komt door je vader en broer maar tevens geef je aan dat je momenteel bij een vriendin woont. Waar is de hond dan nu?

Husky's staan er om bekend dat het geen bench honden zijn maar los van dat, is er veel stress geweest dat je nog bij je partner woonde? Zo ja kan het zo zijn dat de hond enorm gevoelig is op stress en zich uit in ontsnappen en slopen? Zo ja kan deze situatie in korte tijd veranderen pf is het eerlijker om een ander huisje te zoeken?

Succes iig!

Vriendin? Waar lees jij dat?? Ik woon bij mijn ouders op de boerderij nu en de hond ook.

Lekker helder lezen.....las bij iemand in als vriendin zie ik nu :9

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:18

KimD schreef:
Ik denk juist dat dit probleem zich bevind in overstimulatie en een gebrek aan goed ritme.

Persoonlijk zou ik al eens beginnen met een bench op maat te laten maken van aluminium of staal, dat is toch een andere kwaliteit dan die banketstaaf kwaliteit draadbenches van tegenwoordig, eerlijk is eerlijk, die zijn geen f*ck waard en daar komt zowat ieder hondenras met een beetje moeite uit.

Uit je verhaal maak ik op dat je nu alles tegelijk probeert, de hond heeft geen totaal geen idee wat er van hem verwacht wordt.

Overigens mogen die instructeurs wat een muilkorf aanraden ook wel hun papieren inleveren, die zijn geen hond waard. Die hebben niet begrepen wat goed gebruik is van de muilkorf...

Weet je, het is nog een erg jonge hond, 8 maanden is niks natuurlijk, want je kon hem pas met 15 weken halen en nu 8 maanden, dat betekend dat je de hond effectief 5 maanden in huis hebt vanaf half mei. Daarin kun je lang niet alles geprobeerd en getraind hebben. Een pup / jonge hond is nou eenmaal veel werk, zeker zulke sterke rassen! Wij hebben één van onze herplaatsers met een leeftijd van 5,5 maand gekregen, ik durf nu sinds een half jaar te zeggen dat ze volledig 'af' is en goed getraind.

Vijf maanden voelt misschien als een lange tijd, maar dat valt eigenlijk wel mee als je er goed over nadenkt.

Wat ik verwarrend vind in je verhaal is dat je het erover hebt dat je hem overal vandaan moet plukken en hij vanalles kan eten. Maar hoe komt hij buiten als hij binnen in de bench zit? Dat mis ik even in je verhaal.


Gloa schreef:
Ik zie het probleem met 12 uur bench niet zo zolang dat niet aaneen gesloten zit. Ik heb oa 2 borders en die liggen ook minimaal 18 uur per dag te maffen. Of dat nu in een bench of mand is maakt toch niet uit?


Ik wel, zeker bij borders, verschrikkelijk zeg. Je neemt toch geen honden om ze een halve dag in de bench te stoppen? Neem dan geen hond(en).

De hond zit in de schuur in de bench. Die deur is wat kapot. Dan komt ie buiten als hij uit de bench is.

Ik probeer niet alles nu. Dit is wat ik allemaal geprobeerd heb. Ik heb nu een bench meubel op maat. Dat gaat redelijk maar die versnipperd hij ook. Hier komt hij niet uit. Ooit wel :=

Een pup is veel werk. Weet ik. Hij valt best mee. Luistert goed en leert echt snel! Maar ja. Dit is en blijft ie doen...

Lindsey_99
Berichten: 2525
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:18

Ja, kan met een draad rondom het erf, of met een zender die instelbaar is op een x diameter vanaf het zendpunt. Zodra de hond te dicht bij de draad komt, of juist buiten zendbereik dreigt te raken krijgt hij eerst een piepsignaal, en negeert hij dat, dan krijgt hij een (instelbare) lichte en de diehards steeds zwaardere schokken. Vaak leren ze heel snel tot hoever ze kunnen komen. Met mijn paard kom ik langs meerdere boerderijen en ook huizen buitenaf die dit systeem gebruiken. Is het zielig? Nee, dood op straat is zieliger.

Manon_Harry

Berichten: 167
Geregistreerd: 03-02-11
Woonplaats: Overijssel :B

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:19

Kan je niet met hem gaan fietsen ? Zal niet 123 z'n probleem oplossen maar wel een stukje energie weg nemen ?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:20

Wat inzicht over de ouders, mochten mensen meer van Fizzy zijn ouders willen weten vraag gerust! :)

Ik persoonlijk vind een korfje niet zielig, Fizzy zijn vader heeft 3 keer thuis een korf omgehad tijdens het alleen blijven (was een uurtje en een baskervill die liggen erg fijn) na deze keren stopte het slopen en blijven ze makkelijk 4 uur alleen. Zijn moeder en vader beide kennen de bench en hebben er geen problemen mee. Tijdens het zogen ging mams ook uitzichzelf in de bench dat was haar ''alleen plekje'' ik herken het gedrag van Fizzy dus ook niet terug muv het slopen ja dat deed pappa ook maar niet zo exteem.

Karma loopt ook prima los muv van periodes dat het hier illegaal is (Zweden) pappa heeft een zeer goede neus en kan niet los die jaagt echt en komt niet terug. Mama en papa werken beide 2 keer wekelijks in de zin van gewichten trekken, (weightpulling training) zo jong al trekken is niet ok vanaf 1 jaar ben ik begonnen met 250 gram met Balto, werken in de zin van de neus gebruiken ja dat kan best zijn vader is er echt goed in. Hij kan ook prima een bloedspoor volgen!

Elina heeft het hier gewoon moeilijk mee en dat is te begrijpen met alles van de laatste tijd, ik hoop dus ook dat jullie een goed tip hebben voor haar!

Voor Balto werkte de korf dus en niet meer nodig als 3 keertjes nu is iedere hond natuurlijk anders :)

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:21

Lughnassadh schreef:
Kabayo schreef:
Lugh
Een pup kan toch geen slede werk doen en hier is ook een roedel. Hij is zeker niet alleen. Ik wil in de toekomst zeker les krijgen in dit werk. Maar hij is hier gewoon te jong voor. Snap ook niet dat honden kenners dit werk voor leggen aan mij want dan ben je imo verkeerd bezig

Dat schrijf ik ook niet ;) en ik doe die suggestie ook niet . Ik schrijf dat deze mensen deze honden in een grote roedel buiten houden. In grote rennen. Dus echt niet in huis. En je ziet dan toch wel verschillen tussen een kleine roedel (ik heb ook meerdere honden van een groot ras) in huis of een grote buiten. Ik schrijf ook niets over werken voor een pup. Een aantal van deze mensen fokt hun honden zelf en hebben dus ook gewoon pups, etc. en die werken dan ook niet. Maar leven wel op een manier die beter bij hij past.
Ik gaf alleen aan dat dit misschien een passende optie zou kunnen zijn. Ik zie ook geen schande in herplaatsen als het geen match is op het moment dat jij je goed ingelezen hebt, overal advies en tips gevraagd hebt, etc. en het blijkt niet te werken omdat je hond net iets anders in elkaar steekt of andere behoefte heeft dan dat jij hem kan bieden. Een gedeelte van deze honden, hoe goed ook gefokt, blijkt het toch niet als huishond te redden en is gewoon gelukkiger in een grote roedel waar de voor de slee mogen (even kort door de bocht opgeschreven). Ik heb het ooit eens gezien en je ziet die honden gewoon echt gelukkig zijn in zo'n setting.
Huskies zijn slim en grote kans dat hij met elke ontsnapping creatiever wordt en het voor jou steeds moeilijker wordt. En sommige honden laten zich door helemaal niets tegenhouden.

Ik snap dat als je in een situatie zit als de jouwe dat het je raakt. En als je schrijft dat bokt je laatste redmiddel is.....Maar zoete broodjes worden niet gebakken. En soms is een oplossing, ook al is het tegen je principes, die je niet wil de beste.
Niemand schrijft dat jij je best niet doet of hebt gedaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat als je geen passende oplossing bij jou vindt je zou willen dat jullie dan beide ongelukkig zijn met de situatie.

Dankjewel... je slaat wel de spijker op de kop. Heb tranen even in mijn ogen. Ik heb het er echt heel moeilijk mee. We hebben dinsdag nog het examen gehaald met de hoogte punten. Hij is verder echt zo geweldig... Ik doe zo mijn best. Ik vind het zo jammer :(

Ik vraag mij wel oprecht af hoeveel mensen een roedel huskies heeft en dit doet in NL

Lindsey_99
Berichten: 2525
Geregistreerd: 20-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:23

Lindsey_99 schreef:
Ja, kan met een draad .... Nee, dood op straat is zieliger.


Wat wel een aandachtspunt is, is dat je ergens een hoog hek plaatst waar hij niet over of onderdoor kan en waar het 'veilig' is om door te gaan om te wandelen. Want je mag nooit, never, het systeem uitzetten en de hond dan dwingen voorbij de 'barriere' te gaan. Dus wil je met de hond wandelen, dan eerst de stroomband af, door het hek, hij leert dan ook dat dat hek de enige doorgang naar buiten is zonder consequenties.

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:24

Lindsey_99 schreef:
Ja, kan met een draad rondom het erf, of met een zender die instelbaar is op een x diameter vanaf het zendpunt. Zodra de hond te dicht bij de draad komt, of juist buiten zendbereik dreigt te raken krijgt hij eerst een piepsignaal, en negeert hij dat, dan krijgt hij een (instelbare) lichte en de diehards steeds zwaardere schokken. Vaak leren ze heel snel tot hoever ze kunnen komen. Met mijn paard kom ik langs meerdere boerderijen en ook huizen buitenaf die dit systeem gebruiken. Is het zielig? Nee, dood op straat is zieliger.

Ah zo. Had mijn buurman volgens mij ook voor zijn herder. Ben het met je eens hoor! Gelukkig wonen we aan enkel een doodlopend fietspad. Wel aan de A7. Maar daar staat een hek voor. Maar vind het wel eng aan de snelweg.


Manon_Harry schreef:
Kan je niet met hem gaan fietsen ? Zal niet 123 z'n probleem oplossen maar wel een stukje energie weg nemen ?

Ik heb zelf weinig verschil gemerkt met veel beweging :(

Goof

Berichten: 28966
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:25

Manon_Harry schreef:
Kan je niet met hem gaan fietsen ? Zal niet 123 z'n probleem oplossen maar wel een stukje energie weg nemen ?


TS heeft inmiddels al -tig keer verteld dat de hond nog een pup is en dat ze niet gaat fietsen nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:28

Een husky is een hond die nog vrij dicht bij de natuur staan met oerinstinct. Die kunnen echt niet in een bench zoals je al wel gemerkt hebt.
Als ik naar de paarden ga kom ik langs een huis in het bos met een heeele grote omheinde tuin met daarin twee huskys die loslopen en niet kunnen ontsnappen. 24/7 een eigen groot stuk bos.. Dat is eigenlijk wat ze nodig hebben. Juist omdat het geen “normale” huishond of erfhond is..
Hij is nog jong en misschien gaat het hele erge er nog af. Maar deze hond is gelukkiger buiten ben ik bang.. en dan niet opgesloten..

Veriye

Berichten: 2397
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:28

ik raad je ook het speurwerk aan, worden ze mentaal ook moe van en samen met de beweging die hij al krijgt, misschien helpt het. Sterkte en success ermee!

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:29

Humpiedumpie schreef:
Een husky is een hond die nog vrij dicht bij de natuur staan met oerinstinct. Die kunnen echt niet in een bench zoals je al wel gemerkt hebt.
Als ik naar de paarden ga kom ik langs een huis in het bos met een heeele grote omheinde tuin met daarin twee huskys die loslopen en niet kunnen ontsnappen. 24/7 een eigen groot stuk bos.. Dat is eigenlijk wat ze nodig hebben. Juist omdat het geen “normale” huishond of erfhond is..
Hij is nog jong en misschien gaat het hele erge er nog af. Maar deze hond is gelukkiger buiten ben ik bang.. en dan niet opgesloten..

Maar... Ik wil dit best doen... Maar... wat als iemand hem mee neemt? Daar ben ik echt heel bang voor

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:31

Kabayo schreef:
Ik ben niet boos. Wel gefrustreerd, emotioneerd , en gewoon weer het even niet meer. Echt alles loopt even verkeerd. Relatie na dik 4 jaar uit en zelfs verloofd. Die hond. Alles. Pff. Sorry... ;(


Geen tips hier, maar wens je sterkte! Ik hoop dat de gouden tip nog komt en dat pup gewoon bij je kan blijven.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33865
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:31

Er lopen toch 3 grote honden? Die neemt echt niet iemand zomaar mee hoor..

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:31

Als dit het enigste is en de husky is voor de rest precies zoals je wilt... nog even doorzetten. Hij zit in een moeilijke puber fase in zijn leventje en dat gaat echt wel bijtrekken. En dan heb je een super hond aan hem.

Zorg ervoor dat je hem net een stapje voor bent. Je zegt dat hij bijna zijn houten bench kapot heeft, ga dus nu vast de planken vervangen zodat je hem voor bent dat hij ontsnapt. Of koop een degelijk stalen / aluminium bench met eventueel musketon haken bij de deur.
Of overleggen of je een buitenhok mag plaatsen ,heeft hij gelijk afleiding van zijn omgeving.

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:34

MarlindeRooz schreef:
Er lopen toch 3 grote honden? Die neemt echt niet iemand zomaar mee hoor..

Die zijn gewoon in huis. De Ierse setter heeft een redelijk dunne vacht en heeft het snel koud. De rottweiler heeft best wat medische problemen en mag niet koud worden. De flatcoated kan wel buiten blijven maar ik weer zeker dat mijn moeder hem niet buiten gaat opsluiten. De hond word daar ook niet gelukkig van. Die ligt liever languit op de bank. Buiten in de schuur zou wel kunnen. Maar dan ben ik bang dat ie daar aan de deur begint :=


Marijke_Dub schreef:
Als dit het enigste is en de husky is voor de rest precies zoals je wilt... nog even doorzetten. Hij zit in een moeilijke puber fase in zijn leventje en dat gaat echt wel bijtrekken. En dan heb je een super hond aan hem.

Zorg ervoor dat je hem net een stapje voor bent. Je zegt dat hij bijna zijn houten bench kapot heeft, ga dus nu vast de planken vervangen zodat je hem voor bent dat hij ontsnapt. Of koop een degelijk stalen / aluminium bench met eventueel musketon haken bij de deur.
Of overleggen of je een buitenhok mag plaatsen ,heeft hij gelijk afleiding van zijn omgeving.

Dankjewel voor je lieve woorden en tips. Ik ga thuis overleggen. Mijn broer is lasser van beroep. Misschien kan hij iets voor mij betekenen. Die hele zware benches zijn helaas ook echt heel duur. Ik vond wel een mooie voor 800 euro :P

Dankjewel veldbloem <3

MirandaMalik

Berichten: 9901
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:38

Kun je de bench niet naast je bed zetten?

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:39

MirandaFuego schreef:
Kun je de bench niet naast je bed zetten?

Oeh dan heb ik ruzie met mijn moeder whahah. Heb dat al gevraagd hihi. Toen ik bij mijn vriend woonde sliep hij wel naast mij. Niks aan de hand. Maar ook toen als hij in de bench moest overdag enkele uurtjes was ie er uit :P

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:39

Dus die drie honden zitten in huis, los, maar Fizzy zit alleen buiten in de schuur in de bench voor zo'n 12 uur per dag?

JesdaJinn

Berichten: 10474
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Wat te doen met deze ontsnapper...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:41

Zet eens een camera/filmding neer en film is wat hij snachts doet en plaats het hier :)
Denk dat er dan misschien andere tips komen ofzo?

Marijke_Dub

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:41

Dan zou ik je broer heel lief aankijken! Zeker weten dat hij je kan helpen als lasser zijnde.

Zolang je erin blijft geloven en er energie in steekt gaat het je lukken en is je husky echt wel op de goede plek bij jou ongeacht wat er gezegd wordt.

Ik heb ook een husky en die kon er als jonge hond zijnde ook wat van en is nu echt een rolmodel. En een absolute binnenhond, bankslaper :+ . Er zijn dagen bij dat ze alleen poept en plast buiten en dan klein uurtje op een dag maar buiten is, en poepietevreden.


Kabayo schreef:
MarlindeRooz schreef:
Er lopen toch 3 grote honden? Die neemt echt niet iemand zomaar mee hoor..

Die zijn gewoon in huis. De Ierse setter heeft een redelijk dunne vacht en heeft het snel koud. De rottweiler heeft best wat medische problemen en mag niet koud worden. De flatcoated kan wel buiten blijven maar ik weer zeker dat mijn moeder hem niet buiten gaat opsluiten. De hond word daar ook niet gelukkig van. Die ligt liever languit op de bank. Buiten in de schuur zou wel kunnen. Maar dan ben ik bang dat ie daar aan de deur begint :=


Marijke_Dub schreef:
Als dit het enigste is en de husky is voor de rest precies zoals je wilt... nog even doorzetten. Hij zit in een moeilijke puber fase in zijn leventje en dat gaat echt wel bijtrekken. En dan heb je een super hond aan hem.

Zorg ervoor dat je hem net een stapje voor bent. Je zegt dat hij bijna zijn houten bench kapot heeft, ga dus nu vast de planken vervangen zodat je hem voor bent dat hij ontsnapt. Of koop een degelijk stalen / aluminium bench met eventueel musketon haken bij de deur.
Of overleggen of je een buitenhok mag plaatsen ,heeft hij gelijk afleiding van zijn omgeving.

Dankjewel voor je lieve woorden en tips. Ik ga thuis overleggen. Mijn broer is lasser van beroep. Misschien kan hij iets voor mij betekenen. Die hele zware benches zijn helaas ook echt heel duur. Ik vond wel een mooie voor 800 euro :P

Dankjewel veldbloem <3

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:42

KimD schreef:
Dus die drie honden zitten in huis, los, maar Fizzy zit alleen buiten in de schuur in de bench voor zo'n 12 uur per dag?

Nope. Hij zit samen met de flatcoated in de schuur. De dames zitten binnen.

Toen ik nog bij mijn vriend woonde had ik dus de husky en de rottweiler. Samen in 1 ruimte. Deed ie hetzelfde

En dus geen 12 uur per dag. Dat maakt een bokker er van :roll:

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-19 21:44

JesdaJinn schreef:
Zet eens een camera/filmding neer en film is wat hij snachts doet en plaats het hier :)
Denk dat er dan misschien andere tips komen ofzo?

Ik zou even niet weten hoe ik dat moet filmen en waarmee. Heb je tips. Ik weet wel wat hij doet :P

Dankje Marijkedub! Ik zal even zien wat ik kan doen

PeelSlowly

Berichten: 495
Geregistreerd: 27-03-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:45

Kabayo schreef:
De hond zit in de schuur in de bench. Die deur is wat kapot. Dan komt ie buiten als hij uit de bench is.


Zit de rest van de roedel daar ook?

Edit - sorry, ik ben traag.
Laatst bijgewerkt door PeelSlowly op 18-10-19 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Berichten: 20469
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 21:45

Ah, oké.

Maar is er geen bijkeuken of stal waar je hem in kan opsluiten waar hij geen 'kwaad' kan doen?