De meest bijzondere gehouden dier dat je kent?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: De meest bijzondere gehouden dier dat je kent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:25

Telt mijn edelpapegaai ook? Dat is ook nogal een apart figuur :+

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:28

Ik speel vals, ik ken mensen met een prive collectie aan dieren, die ook opengesteld is voor publiek ivm. vergunningen :P

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 17:48

Hier in de buurt is een bedrijf met waterbuffels. Zie je niet vaak, wel een bijzonder gezicht.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 04:01

Lalidan schreef:
Duizendpoten.... Er is iemand hier op bokt die ze als huisdier heeft. Samen met de nodige spinnen, als ik het me goed herinner.

Ladybird schreef:
Er is op bokt iemand die allemaal gekke beesten had. Naast reuze slakken had ze vanalles. Ik weet alleen niet meer wat en die topics ben ik kwijt, maar t waren echt beesten waarvan je dacht, HOEDAN..

:+ :D

2 Reuzenmiljoenpoten, een aantal kleine soorten miljoenpoten, 2 reuzenslakken, 3 bloedzuigers, 33 vogelspinnen en 2 schorpioenen :')

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:13

Oké, mag ik even valsspelen? Ik moet gewoon érgens op bokt mijn foto’s eens kwijt :')
Ik doe vrijwilligerswerk in een wildlife center in Alabama en een aantal van onze permanent residents zijn:

Izzy de otter
Afbeelding

Jolene de bobcat <3 ze is nog maar een maand bij ons.
Afbeelding

Crush de box turtle
Afbeelding

En Bean de opossum zal niet blijven maar hij is gewoon te schattig om niet te posten
Afbeelding

We hebben ook nog 3 vosjes en een paar roofvogels. Slangen.. baby alligator, papegaai, stinkdier.. die allemaal blijven. Maar daar heb ik nog niet echt goede foto’s van

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:18

Doutz16 schreef:
Wij hadden een tamme gans. Twinkel.
Is als kleintje gekomen en hebben we opgevoed. Woonde gewoon bij ons in huis, ging mee wandelen, kon zitten op commando etc.
Toen hij te groot werd is hij eerst naar een omheinde plek gegaan waar hij leerde in het wild te leven en daarna vrij gelaten!

Naast paarden zijn ganzen mijn lievelingsdieren.Helaas woon ik in de stad waar ik geen geschikte leefruimte voor ze heb. Dan zou ik een conflict met de buren krijgen! Anders zou ik hier een ganzenparadijs beginnen.Voor ganzen die opvang nodig hebben.

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:35

nenahdm schreef:
Crush de box turtle
[ [url=m/48PyzC.jpg]Afbeelding[/url] ]

AAAAh <3 <3 <3 Maar ik ben bevooroordeeld, ik heb ook een doosje <3

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:59

Ik had een schildpad die erg vals was :+ Steeds blazen en proberen te happen

Hij is nu bij de schildpadden opvang waar die lekker mag leven met vriendjes

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 08:32

Zelf veel bijzondere diertjes gehad, heb heel lang piranha,s gehad, wat vind ik die gaaf en zal ze graag weer nemen.
Verder fretten, degoe,s stekelmuizen en nog meer.

Wij rijden veel off the road en komen onderweg nog wel eens bijzondere dieren tegen.
Laatst albino Walibi,s en paar weken geleden zagen er onderweg een weide vol met dieren die op een haas x hert x marmot x Walibi leken, nog nooit gezien, ze waren de grootte ve middenslag hond en liepen op vier poten maar als ze harder gingen hupsten ze ook op hun achterpoten.
Mijn nieuwsgierigheid won het en op zoek naar eigenaar om te vragen wat het waren. Die praatte vol trots erover en vertelde mij dat het dus Mara,s zijn.
Wat een aparte dieren, paar foto's die ik gemaakt heb.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:29

Waar ik de paarden gereden heb hadden ze ook n flinke beestenstapel

Mini ezels
Mini koeien
Alpacas
Nandoes
Rendieren
Geloof dat ze nu ook een kameel hebben!

Toen ik in Australie op een farm was hebben we een baby kangaroo gered uit de buidel van een aangereden kangaroo. Geen opvangcentra in de buurt en de dierenarts had er een hard hoofd in, maar we hebben geprobeerd deze joey te redden. Helaas heeft ze t maar een paar maandjes volgehouden voor ze overleed..

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 09:59

De mensen waar ik vroeger wat pony’s verzorgde hadden een nandoe, heel tam en had zijn eigen stalletje naast de paarden, dus ik heb een paar jaar een verzorgnandoe gehad :D
Kennissen van mij hebben nog een tijdje een zebra gehad, gelukkig was het niet voor een lange tijd, beestje was niet echt gelukkig zo in z’n eentje.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:02

Wij hebben een walibi gehad :o Die overigens constant ontsnapte en dan moesten we er weer achter aan met zo'n groot visnet. Beesje is uiteindelijk weg gegaan naar vrienden met meer walibi's.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:20

Wij hebben wel een paar aparte dieren in onze collectie:

Bruno, ons huisvarkentje (leeft als hond, dus ook binnen)
Afbeelding

We hebben 2 Wallabies: Wally en Skippy
Afbeelding

En voor de rest vangen we veel “bijzondere” dieren op zoals Woody, een eend met een vergroeide snavel en Stokkie, een eend met een vergroeide poot (en de beste vriendjes):
Afbeelding
Afbeelding

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:29

Wat lief Denise ! Heb je een speciale vergunning oid nodig voor Wallabies?

Ik heb gewerkt met allerlei diersoorten in een wildlife centre en heel wat nachten een babyolifant en baby zebra als roommates gehad (ik sliep in de stal, de beesten niet in een slaapkamer:') )
Maar dat telt niet echt als huisdier natuurlijk. Dan ga ik voor een Genet kat die wel in mijn slaapkamer woonde en een Bush baby (lemur) die bij m'n baas in huis woont :+ gekke avonturen met allemaal.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:30

Denise_Storm schreef:
Wij hebben wel een paar aparte dieren in onze collectie:

Bruno, ons huisvarkentje (leeft als hond, dus ook binnen)
[ [url=m/xbft4x.jpg]Afbeelding[/url] ]

We hebben 2 Wallabies: Wally en Skippy
[ [url=m/92ReLJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En voor de rest vangen we veel “bijzondere” dieren op zoals Woody, een eend met een vergroeide snavel en Stokkie, een eend met een vergroeide poot (en de beste vriendjes):
[ [url=m/WIGw1f.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iybmgw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je hebt een leuke dierentuin.Dat varkentje is helemaal schattig.Is die zindelijk?Omdat hij ook binnen mag.

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:43

Mijn broer heeft een groene Leguaan gehad die ik 95% van de tijd verzorgde. Dus eigenlijk was het een beetje mijn Dino. Heel gaaf beestje.

Kimmotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:44

Kennissen van ons waar wij twee van onze honden als pups vandaan hebben, hadden een hele beestenboel. Honden, paarden, ezels, hele grote varkens maar ook nagenoeg tamme zebras. Ik heb als klein meisje daar hun zebra X paard kruising mogen aaien en dat is een herinnering die ik nooit meer zal vergeten!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:46

Ik heb, naast de eerder genoemde reuze slakken, ook: - miljoenpoten, - kevers, -tjijtjak gekko's, - 3 slangen, - pracht hoorn kikker, - baardagaam, - landschildpad, - reuze dag gekko, - verstaat gerbil (en dan nog een gewone gerbil, 2 katten en 2 honden, maar die zijn niet bijzonder :'))
Voor ons normaal, maar begrijp dat het niet standaard is.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:54

casperzazoe schreef:
Wat lief Denise ! Heb je een speciale vergunning oid nodig voor Wallabies?

Ik heb gewerkt met allerlei diersoorten in een wildlife centre en heel wat nachten een babyolifant en baby zebra als roommates gehad (ik sliep in de stal, de beesten niet in een slaapkamer:') )
Maar dat telt niet echt als huisdier natuurlijk. Dan ga ik voor een Genet kat die wel in mijn slaapkamer woonde en een Bush baby (lemur) die bij m'n baas in huis woont :+ gekke avonturen met allemaal.

Nee, je hebt geen vergunning nodig. Wel moet je ervaring hebben/mensen met ervaring in je omgeving hebben, omdat het natuurlijk geen hond of kat is. Ook hebben niet alle dierenartsen de kennis om ze te verzorgen bij ziekte bijvoorbeeld. Ik moet zeggen dat ze van mijn broertje zijn, dus ik weet er ook niet alles van hoor :o

anjali schreef:
Je hebt een leuke dierentuin.Dat varkentje is helemaal schattig.Is die zindelijk?Omdat hij ook binnen mag.

Bruno is inderdaad zindelijk! Hij gaat ook mee uit met honden. Varkentjes zijn super slim en hebben het verstand van een 3/4 jarig kindje. Je kan ze dus veel leren, maar ze zijn ook heel slim: deuren maken ze zelf open. Ook leuk om te weten: ze doen alles met hun neus! Ze zijn super sterk met hun neus en super handig.

Voor Bruno hadden we Truffel (die is helaas vorig jaar overleden). Truff was ons eerste varkentje en we hadden toen wat minder ervaring nog dan nu met Bruno. Truff was de king: alles en iedereen ging een stapje opzij voor hem. Niet omdat die gemeen was, maar gewoon, omdat het Truffel was. Als het regende kreeg meneer een regenjas aan (zo’n waterafstotend hondendekentje, helemaal vermaakt naar zijn varkensmaten), omdat die anders écht niet naar buiten ging. Ja, Truff had het meer dan goed voor elkaar :j Bruno ook hoor, maar die staat gewoon anders in de rangorde.

We hebben ook een ezel! Nono, die is met kerst de kerstezel en met Pasen de paasezel in een kerk hier in de buurt.

Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:23

@Denise Storm: Wat leuk allemaal.Is er met Kerstmis dan ook een os en schapen in de kerststal?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:28

Oh ik hou van rare beesten :D
Heb er zelf geen, maar rij wel eens langs een omheind bosje met witte en bruine kangaroo-achtigen (walibi's dan zeker?). Heb er werkelijk nog noooooit eentje zien springen, volgens mij zijn ze zo lui als dat ze groot zijn. Er langs ligt een weide met emoes

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:33

Ik heb prairiehonden :+ Afbeelding
Afbeelding

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:40

Wij hebben 2 groene leguanen gehad en wij hebben een fret gehad.
Momenteel hebben wij ook 2 Axelotl's. ( geen idee of het de juiste schrijfwijze is).

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:42

Wat een leuk topic en leuke dieren!
De vorige bewoners van dit huis hadden een stuk of wat Alpaca's en mini koeien. Misschien dat ik ook Alpaca's neem, maar heb nu naast 'gewone' huisdieren 3 luipaardgekko's:
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Merexa op 07-09-19 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 11:43

Ik heb veel maffe exotische dieren gehad. Op het moment alleen nog een communal M. Balfouris (vogelspinnen)