'aanpakken' malafide stichting

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18284
Geregistreerd: 20-08-07

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 23:50

#metoo

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 02:05

Je kunt de nvwa benaderen met informatie mbt hondenhandel en import van pups van jonger dan 15 weken.

Anoniem

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:25

Ik ben ook wel benieuwd om welke stichting het gaat.

Helaas gaat het toch deels wel om geld of ego.. mij verbaasd het niet zo erg dat dit (weer) gebeurd want mensen betalen wel voor zielige hondjes, en er zijn gewoon veel te veel stichtingen die mogen doen wat ze willen..

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 08:44

Ik ben ook benieuwd naar de naam van de stichting.

marleen_usar

Berichten: 24706
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:49

Ik was laatst bij een hondenspeeltuin en daar werd verteld dat er vrachtauto,s vol honden hier heen komen waar van velen het niet overleven.Ik vertelde dat mijn hondje oom met een vrachtauto was gekomen.Dus voor haar reden aan te nemen dat hij ook via een slechte stichting kwam.

Als je zelf niet gaat kijken bij een stichting en je hebt je informatie van horen zeggen dan kom je niet veel verder.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:05

Update: inmiddels heeft TS via FB een uitnodiging ontvangen voor een persoonlijk gesprek met oprichtster van deze stichting, deze is komende week in Nederland en België voor korte vakantie en om transportboxen mee terug te nemen naar Spanje. Tevens hebben ze haar een ticket aangeboden om naar Spanje te komen, ze kan gratis verblijven op de finca. Er is geregeld dat ze de inspecteur van de plaatselijke dierenbescherming kan spreken en samen niet hen krijgt zij gelegenheid om 6 asiels ( dodingsstations )in omgeving te bezoeken. Tevens de zuster organisaties; AIN, Ace en Animal In need mogen bezocht worden. Daarnaast kan het juridisch dossier van haar hondje en de toenmalige opvanger waar de problemen zijn ontstaan besproken worden en evt onduidelijkheden voor haar uit de weg worden genomen. Uiteraard onder 1 voorwaarde dat ze bereid is enkele “ broodfok” pups als vluchtbegeleider mee terug te vliegen. Ze zijn nu in afwachting van antwoord. Ik neem aan dat TS hier een update zal plaatsen. Tot zover mijn laatste reactie in dit reltopic. Voor vragen ben ik te bereiken per pb!

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:07

Inmiddels via pb nog wat mogelijkheden gekregen om verder onderzoek te laten doen naar deze stichting.

Nadeel voor ons is dat 'opgelichte' adoptanten geen reden is voor onderzoek van nvwa of andere instanties. Wel kunnen we hier op andere manieren wat mee doen. Daarnaast gaan we toch opnieuw in gesprek met programma's zoals opgelicht, daar zij net wat meer reikwijdte hebben om meer gedupeerden te vinden.

Ik hoop, vanuit de grond van mijn hart, dat als er iets (wettelijks) mis zit bij deze stichting, wij mensen kunnen gaan waarschuwen. Mocht er vanuit de dingen die nu gestart worden niks naar voren komen, dan ben ik ook de eerste die publiekelijk mijn excuus zal aanbieden, maar dan hoop ik wel dat ze iets gaan doen met de onvrede die dus wel degelijk heerst onder de adoptanten.



*edit Ik zie nu pas Bruceandnoon's reactie. Wat leuk zo'n uitnodiging, ik ga even zoeken waar ik die ontvangen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:07

Heel mooi voorstel :)

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 15:19

Jammergenoeg is het voor mij op dit moment niet mogelijk om naar Spanje te gaan ivm toeristenseizoen en drukte hier, ook kan ik mijn eigen diertjes niet Zomaar achterlaten . Ik hoop de uitnodiging na de zomer alsnog te mogen aannemen.

Een gesprek met de oprichtster van de stichting zou ik dan wel héél fijn vinden.

Wordt vervolgd ;) daarnaast zijn wij dus nog wel bezig met enkele onderzoeken via instanties. Mochten er meer gedupeerden zijn mogen die zich (graag!) Bij ons melden.

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:26

DeMolenhoek schreef:
Dat dacht ik dus ook :j

Ben er totaal van overtuigd. En ik vond de reactie dieptreurig en snap meteen met wat voor soort mensen ts van doen heeft.

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:29

bruceandnoon schreef:
Update: inmiddels heeft TS via FB een uitnodiging ontvangen voor een persoonlijk gesprek met oprichtster van deze stichting, deze is komende week in Nederland en België voor korte vakantie en om transportboxen mee terug te nemen naar Spanje. Tevens hebben ze haar een ticket aangeboden om naar Spanje te komen, ze kan gratis verblijven op de finca. Er is geregeld dat ze de inspecteur van de plaatselijke dierenbescherming kan spreken en samen niet hen krijgt zij gelegenheid om 6 asiels ( dodingsstations )in omgeving te bezoeken. Tevens de zuster organisaties; AIN, Ace en Animal In need mogen bezocht worden. Daarnaast kan het juridisch dossier van haar hondje en de toenmalige opvanger waar de problemen zijn ontstaan besproken worden en evt onduidelijkheden voor haar uit de weg worden genomen. Uiteraard onder 1 voorwaarde dat ze bereid is enkele “ broodfok” pups als vluchtbegeleider mee terug te vliegen. Ze zijn nu in afwachting van antwoord. Ik neem aan dat TS hier een update zal plaatsen. Tot zover mijn laatste reactie in dit reltopic. Voor vragen ben ik te bereiken per pb!

Huh dus toch wel heel nauwe banden met de Stichting? Hoe kan TS nu zien wat en of jullie iets achterhouden. Toevallig hier in Nederland te maken gehad met een Zorginstelling die op dezelfde manier mensen uitnodigde bij 1 van hun locaties om zelf te zien hoe het ging. Een sprookjesverhaal kregen de mensen voorgeschoteld. Maar niemand mocht op een andere locatie komen zonder afspraak............. Dat geeft te denken, zeker als je al een boel problemen kent. Ik heb hier hetzelfde gevoel bij. Ik hoop dat het niet klopt.

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:33

bruceandnoon
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster
Nieuw bericht Geplaatst: 15-07-19 23:31

Een mastin espagnol. Lijkt erg op de kangal maar is iets minder scherp . Geweldige trouwe slimme en dappere honden. Die van mij komt uit Spanje , heb ik zelf opgehaald, moeder zwierf op straat en is in de opvang bevallen van 12! pups die allemaal een goed huisje hebben gevonden. - Deze post is wel passend in het verhaal. Drachtige teef van straat geplukt en pups naar Nederland.

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:39

Rizette schreef:
bruceandnoon
Berichten: 855
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster
Nieuw bericht Geplaatst: 15-07-19 23:31

Een mastin espagnol. Lijkt erg op de kangal maar is iets minder scherp . Geweldige trouwe slimme en dappere honden. Die van mij komt uit Spanje , heb ik zelf opgehaald, moeder zwierf op straat en is in de opvang bevallen van 12! pups die allemaal een goed huisje hebben gevonden. - Deze post is wel passend in het verhaal. Drachtige teef van straat geplukt en pups naar Nederland.

Kijk mooi vb hoe men allerlei aannames doet nav een beetje amateur speurwerk op het internet. Deze hond heb ik uit Madrid zelf opgehaald. Is via hele andere organisatie. Godzijdank is de hond van straat gehaald en hebben deze 11 pups een fantastisch huis gevonden.
Ik Vertegenwoordig de stichting niet maar zoals ik eerder schreef heb ik nauwe banden met oprichtster en enkele vrijwilligers ( ik heb er 2 honden en 1 kat geadopteerd in het verleden) en ben een beetje blijven hangen. Temeer omdat ik de oprichtsters hele fijne mensen vindt met wie ik het heel goed kan vinden. En ja als zij in het nauw worden gedreven met allerlei idiote wild west verhalen dan kom ik in actie .
*sorry dit had een pb moeten zijn

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:42

Het zijn je eigen posts op Bokt daar hoef je niet voor te speuren. Ik kan nog wel meer posts van jou er bij halen waarin je schrijft dat je vrijwillig werkt voor deze Stichting of je zou het zelf kunnen zeggen dat is denk ik geloofwaardiger. En zoals je zelf schrijft allemaal pups.......

bruceandnoon
Berichten: 907
Geregistreerd: 30-01-10
Woonplaats: Beemster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:46

Rizette schreef:
Het zijn je eigen posts op Bokt daar hoef je niet voor te speuren. Ik kan nog wel meer posts van jou er bij halen waarin je schrijft dat je vrijwillig werkt voor deze Stichting of je zou het zelf kunnen zeggen dat is denk ik geloofwaardiger. En zoals je zelf schrijft allemaal pups.......

Ik ben idd opvanger geweest van herplaatsters , screenings gedaan en heb aantal ontvangsten op Schiphol gedaan. net als voor andere stichtingen . Maar ik reageer hier op persoonlijke titel. Triest eigenlijk dat ik me hier voor moet verantwoorden.

Kinke

Berichten: 20619
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:49

tja, je gaat er zelf met gestrekt been vol in brueandnoon, jouw bericht van gisteravond 23:00 uur bijvoorbeeld. Verre van netjes terwijl de TS helemaal nergens namen noemt.

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:51

Het aanbod van de stichting richting ts is netjes en zou ik zeker aannemen. Er zijn heel veel stichtingen in Europa actief om straathonden te redden. Maar het is ook wel een beetje dweilen met de kraan open.
In het buitenland worden honden toch echt vaak als wegwerpdieren beschouwt en leven er heel veel op straat. In de dodingsstations word meestal twee weken gewacht en dan worden ze afgemaakt. Wij kunnen dat vaak niet aanzien, hier in Nederland worden honden herplaatst en daar zijn er ook genoeg van waarvan ik denk, laat inslapen. Maar veel buitenlandse dieren kunnen hier nog een goed leven hebben, ik zou nooit een hond rechtstreeks adopteren maar wel eentje die in Nederland al in een gastgezin zit want heb soms wel de indruk dat ze allemaal als fantastische lieve dieren worden aangeprezen en dat geloof ik niet zo.

Oehlala
Berichten: 4325
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:54

je kunt altijd meldingen doen bij dr nvwa, die zijn ze verplicht op te nemen en uit te zoeken. dus gewoon via de meldkamer melden.

Rizette
Berichten: 4461
Geregistreerd: 11-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:54

Voor hoeveel Stichtingen werk je dan?

Dimphyl

Berichten: 2140
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 16:03

Ik word er net op gewezen dat ik met naam genoemd wordt door de stichting, niet alleen op hun openbare fb pagina (waar ik geblokkeerd ben) maar ook op hun site en op de Facebook pagina voor de adoptanten (waar ik ook geblokkeerd ben)

Ik word hierin totaal zwart gemaakt, maar 3 kwart van wat er in staat zijn leugens :+ goed, nu kan ik ook gaan strooien met smaad en laster maar belangrijker lijkt mij dat ze dit gewoon verwijderen als ze überhaupt met mij in gesprek willen gaan, en belangrijker voor hen; hun professionaliteit in ere willen houden. Ik heb nooit openbaar hun naam genoemd of slechte dingen over hun geschreven. Enige openbare van mij over de stichting, is een bericht dat ik heb gedeeld op Facebook via iemand anders.

Bruceandnoon misschien kun jij ze dit doorgeven aangezien je zo nauw in contact staat?

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:21

Dan kun jij, mocht er geen reactie komen om leugens te verwijderen , hun aanklagen wegens laster en smaad. Indien het inderdaad zo is dat er , door wie dan maar ook, leugens verspreid worden hoeft niemand dat te pikken.

Lukasje
Berichten: 11445
Geregistreerd: 06-01-15

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:39

Ik ben ervan overtuigd dat er ooit een nobel idee achter stak om kansloze honden te redden en ongetwijfeld zijn er nog wel stichtingen die goede voornemens hebben. Je kan er echter niet aan voorbij dat er vroeger vnl oude(re) (wind)honden aangeboden werden en de stichtingen nu bulken van jonge pups in allerlei maten en kleuren.

TS: mag ik per pb ook de naam van deze stichting aub?

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:52

Datzelfde had ik dus bij mijn vorige katten, die opvangen zijn gewoon niet te vertrouwen. Het is gewoon big buissness; Dierenhandel, net als slaven vroeger werden behandeld. Boeit niet, zolang ze maar geld opleveren. het ziet er misschien altijd heel onschuldig en liefkozend uit, maar als het om geld gaat, worden mensen monsters.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:55

bruceandnoon schreef:
Update: inmiddels heeft TS via FB een uitnodiging ontvangen voor een persoonlijk gesprek met oprichtster van deze stichting, deze is komende week in Nederland en België voor korte vakantie en om transportboxen mee terug te nemen naar Spanje. Tevens hebben ze haar een ticket aangeboden om naar Spanje te komen, ze kan gratis verblijven op de finca. Er is geregeld dat ze de inspecteur van de plaatselijke dierenbescherming kan spreken en samen niet hen krijgt zij gelegenheid om 6 asiels ( dodingsstations )in omgeving te bezoeken. Tevens de zuster organisaties; AIN, Ace en Animal In need mogen bezocht worden. Daarnaast kan het juridisch dossier van haar hondje en de toenmalige opvanger waar de problemen zijn ontstaan besproken worden en evt onduidelijkheden voor haar uit de weg worden genomen. Uiteraard onder 1 voorwaarde dat ze bereid is enkele “ broodfok” pups als vluchtbegeleider mee terug te vliegen. Ze zijn nu in afwachting van antwoord. Ik neem aan dat TS hier een update zal plaatsen. Tot zover mijn laatste reactie in dit reltopic. Voor vragen ben ik te bereiken per pb!

Ik vind het een heel net aanbod, op die voorwaarde na. Als ik namelijk kom kijken op uitnodiging om juist alles te kunnen bekijken dan hangt af van wat ik zie of ik honden terug wil vliegen. Als ik namelijk nog steeds denk dat het niet koosjer is dan ga ik natuurlijk niet meewerken aan het transport van dieren voor een stichting waar ik niet achter kan staan.

Avalanche

Berichten: 16316
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: 'aanpakken' malafide stichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 16:57

Precies. Ik vind het nogal manipulatief op deze manier, want als TS dan later kritiek heeft kan de stichting zeggen: je hebt er zelf aan meegewerkt.

Ik zou het gezegend vinden.