Heb het verhaal net nog even face to face van hem gehoord. De jager was als eerste ter plaatse. Deze was nogal geïrriteerd omdat hij dus al de hele dag met deze ree bezig was. Imo wat kinderachtig, je laat je emoties toch niet meespelen in de beslissing een dier maar af te schieten omdat je er 'klaar' mee bent en het gehad hebt? Die ree vlucht niet voor de lol, die is gewoon bang... Mijn vriend weigerde hem te vertellen waar de ree precies zat
Nou, toen arriveerde de politie, 4 man sterk. Vriend vroeg, kunnen we hem niet vangen? Nee dit mocht niet, gevaar dat hij weer zou ontsnappen etc (begrijpelijk). Hoe het nou precies gegaan is weet ik niet, maar er liep een agente op de ree af, die sprong door de heg en daar kon mijn vriend hem vangen, alles of niks.. Politie was eigenlijk een beetje verbaasd dat de ree nu toch gevangen was en wist niet zo goed hoe of wat nu verder.
Uiteindelijk ree in de politiebus geladen, ondertussen met 4 man vastgehouden, naar bos gereden en rustig daar uit de bus geladen. Op de grond gelegd en los gelaten. Stond vlot op, liep richting een plas om te drinken en is daarna in het bos verdwenen. Duimen maar op een goede afloop
Beestje heeft onderweg wel de agenten blauwe schenen geschopt

, was enorm sterk zei mijn vriend. Hij hield het lijf vast dus zat niet in de gevarenzone haha.. Het was overigens een vrij jonge ree nog.