SPOED ree in tuin binnenstad, politie wil hem afschieten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:31

Relaxed schreef:
Bloodymary schreef:
Maar zo achterlijk dat die agent hem dan niet uit de auto durfde te halen.

Want? Zij kennen die hond niet? Zij zullen vaak genoeg niet zulke vriendelijke honden meemaken, dus kan me best voorstellen dat ze voorzichtig zijn..

Dat snap ik eigenlijk ook wel. Het zijn maar gewone agenten.Bij dierenpolitie of dierenambulance mag je wel verwachten dat ze weten hoe er mee om te gaan.Ieder zijn vak .

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:35

tanec_meisje schreef:
Volgens mijn vriend was de politie er ‘klaar’ mee omdat ze er al de hele dag mee bezig zijn. Dus schieten ze hem maar af, vind het belachelijk

Helemaal de mentaliteit van tegenwoordig. Staat iets je niet aan, timmer je er gewoon op los. Met vuisten/messen/geweren. +:)+ Wederom dank aan de politie!

Jouw vriend is een held voor het redden <3

Hevonen

Re: SPOED ree in tuin binnenstad, politie wil hem afschieten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:45

Wat een goede afloop! Fijn!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:06

Die jager dacht vanavond een ree in de pot te kunnen hebben. Mooi mislukt, goed gedaan.!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:33

Bloodymary schreef:
Relaxed schreef:

Want? Zij kennen die hond niet? Zij zullen vaak genoeg niet zulke vriendelijke honden meemaken, dus kan me best voorstellen dat ze voorzichtig zijn..

Ik kende de hond ook niet. Maar van de politie verwacht ik wel dat ze mans genoeg zijn om zoiets aan te pakken. Desnoods hadden ze handschoenen of andere bescherming aan kunnen trekken, die moet heus wel te vinden zijn op het politiebureau.

Misschien is het juist wel beleid dat ze niet zomaar een vreemde hond mogen aanpakken? Ik heb er wel beeld bij hoor.. Vind het iig zeker niet achterlijk.. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:41

Super dat je vriend dit heeft kunnen doen. Afgeven op de politie of jager hoeft wat mij betreft niet. De politie krijgt gewoon opdracht en zij hebben niet veel ervaring met reeën, de jager zal ook opdracht gekregen hebben en als hij al de hele dag bezig is maar de ree niet gevangen kan worden moet hij ook wat.. Gelukkig kon jouw vriend de ree wel pakken en is het goed afgelopen allemaal.

Wat honden betreft, alleen de hondengeleiders hebben vaak ervaring met honden, is ook niet voor niks dat zij vaak opgeroepen worden als er een probleem met een hond is. Logisch dus dat ze de hond niet zomaar uit de auto wilden halen en misschien maar beter ook als ze er geen ervaring mee hebben, sommige honden zijn bij het inladen heel lief maar willen bij het uit de auto halen wel eens anders reageren, zij kunnen niet ruiken dat dat met deze niet zo is en de hond even uit de auto halen is ook niet zo'n grote moeite lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 17:56

Rizette schreef:
Die jager dacht vanavond een ree in de pot te kunnen hebben. Mooi mislukt, goed gedaan.!

Eten van het vlees van een ree dat oa door stress is overleden wil je niet eten.

Invloed stress op smaak vlees

Wetenschapsjournalist en gepromoveerd moleculair bioloog Hidde Boersma schrijft dat wanneer een dier stress ondervindt, het adrenaline produceert; dat zorgt ervoor dat er extra energie in de vorm van glucose in de spieren vrijkomt. ‘Die glucose wordt vervolgens omgezet in melkzuur dat de pH verlaagt. Als er tijdens de slacht te veel glucose naar melkzuur wordt omgezet, ontstaat er zogenaamd PSE-vlees (pale, soft en exudative: bleek, zacht en vochtafdrijvend). Is de glucose al eerder omgezet in melkzuur en is dit ook alweer afgevoerd, dan ontstaat er juist vlees met een te hoge pH: DFD-vlees, wat staat voor dark, firm en dry – donker, stevig en droog. Beide vleessoorten smaken slechter dan gewoon vlees.’

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 20:15

tanec_meisje schreef:
Heb het verhaal net nog even face to face van hem gehoord. De jager was als eerste ter plaatse. Deze was nogal geïrriteerd omdat hij dus al de hele dag met deze ree bezig was. Imo wat kinderachtig, je laat je emoties toch niet meespelen in de beslissing een dier maar af te schieten omdat je er 'klaar' mee bent en het gehad hebt? Die ree vlucht niet voor de lol, die is gewoon bang... Mijn vriend weigerde hem te vertellen waar de ree precies zat :+

Nou, toen arriveerde de politie, 4 man sterk. Vriend vroeg, kunnen we hem niet vangen? Nee dit mocht niet, gevaar dat hij weer zou ontsnappen etc (begrijpelijk). Hoe het nou precies gegaan is weet ik niet, maar er liep een agente op de ree af, die sprong door de heg en daar kon mijn vriend hem vangen, alles of niks.. Politie was eigenlijk een beetje verbaasd dat de ree nu toch gevangen was en wist niet zo goed hoe of wat nu verder.

Uiteindelijk ree in de politiebus geladen, ondertussen met 4 man vastgehouden, naar bos gereden en rustig daar uit de bus geladen. Op de grond gelegd en los gelaten. Stond vlot op, liep richting een plas om te drinken en is daarna in het bos verdwenen. Duimen maar op een goede afloop :(:)

Beestje heeft onderweg wel de agenten blauwe schenen geschopt :P , was enorm sterk zei mijn vriend. Hij hield het lijf vast dus zat niet in de gevarenzone haha.. Het was overigens een vrij jonge ree nog.

Held :D *\o/*
Ik vind het altijd zo fijn om zulke verhalen te lezen, dat er echt nog dierenvrienden zijn!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 01:02

Echt Super van je vriend!

Ik snap wel dat de politie zich geen raad wist, want het komt natuurlijk niet elke dag voor. Maar ze hebben uiteindelijk wel samengewerkt met je vriend om hem in een busje naar het bos te brengen en daar is ook wat voor te zeggen.

Hopelijk redt het beestje zich.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 05:01

En hoe zouden ze dat volgens jou vriend dan doen?
Want schieten op een ree mogen ze helemaal niet en op een loslopende ree is een kleine ruimte schieten is vooral erg gevaarlijk voor jezelf met een pakkans van 0.

Hier zijn helaas aanrijdingen met reen of een een verwaald jong gewond dier in de tuin heel normaal en zodoende weet ik ook dat het niet mag.

Ze bellen de jager en die komt en kijkt of er nog wat aan te redden is en dan krijgt hij/zij de kogel of een verdovingspijl en gaat ze mee.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 05:23

Top van je vriend ts

Wat een sneue reacties om zo op de agenten af te geven en doen alsof t schietgrage cowboys zijn....
Ten eerste mogen ze niet zomaar schieten, als die keuze gemaakt zou worden is dat niet zonder reden en flink overleg van geweest.
Dat de agenten verbaasd waren dat het dier nu wel gevangen is is niet zo raar als er al de hele dag achteraan gezeten is.
Dat de jager er na een dag mee bezig te zijn geweest er ff flink klaar mee is is te begrijpen. Je weet niet wat voor situaties er vantevoren al zijn geweest in de poging t dier te vangen.
Hoeveel van "ons" zijn al geïrriteerd als onze paarden zich niet laten vangen in de wei ;)
Op een bepaald punt moet er een beslissing gemaakt worden.... of weer uren er achteraan met alle gevolgen van dien of als t weer niet lijkt te lukken schieten.
Super jammer van het mooie diertje maar de veiligheid van alles er omheen en t dier zelf gaan voor.

Mbt agenten die een hond niet uit de auto halen. Dat je je niet schaamt voor je opmerking zeg. Veel mensen en dus ook agenten zijn bang voor honden. En al zijn ze dat niet dan nog zien zij vaak de minder lieve honden in stressvolle situaties. Als jij de hond al gevangen hebt dan is het geen rare vraag of je m wil pakken. Je hebt m al een keer kunnen pakken. Durf je t zelf ook niet meer dan kunnen ze een hondengeleider oproepen of met een vangstok proberen. Het zou nog niet eens in me opkomen om t raar te vinden ze te helpen laat staan het stom te vinden als ze iets niet durven.

Het enige "minpuntje" zou zijn dat ik niet snap dat de jager niet heeft aangegeven dat de ree na het vangen misschien beter naar een opvang kan om na te kijken cq aan te sterken. Dier zit bomvol stress terwijl t los is gelaten.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 06:41

Bloodymary schreef:
Goed gedaan!

Wat zijn die politiemensen dan toch ook een stel minkukels he. Ik heb ooit gehad dat er een hond steeds van links naar rechts een drukke straat overstak. Alle auto's toeteren en uitwijken maar wel doorrijden. Heb de hond gevangen, in mijn auto gezet en naar het politiebureau gereden dat vlakbij was. Daar gemeld, ze hadden een hok waar hij zo lang kon zitten. Zeiden ze: Ja haalt u hem maar uit de auto, want wij doen dat niet in verband met bijtgevaar. Het was best een grote hond. Oké, beestje uit de auto gehaald, in het hok gezet. Bleek later ontsnapt te zijn bij een logeeradres. Baasjes die op vakantie waren daarna dolgelukkig, grote bos bloemen gekregen. Maar zo achterlijk dat die agent hem dan niet uit de auto durfde te halen.

Jouw opmerking is achterlijk, niets inhoudelijks. Overbodig.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 11:54

Dit is weer zo'n typisch verhaal dat ik zeker weet: er zitten twee kanten aan het verhaal.
En ik weet zeker dat de andere kant een heel ander verhaal heeft.

Je gelooft toch zeker zelf niet dat een jager die al de hele dag bezig is met een ree vangen aankomt, een of andere tuinman tegenkomt die tegen hem zegt: 'ga weg dierenbeul' en dan direct in zijn auto stapt en wegrijdt. oke sorry, ik ga al.
Toedeledoki! :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 12:19

Wildopvang bellen als je nog een keer zoiets krijgt. Mijn ervaring als zo n dier in een tuin komt is dat hij ziek is of er iets aan de hand is. Ze doen dit meestal niet zomaar

tanec_meisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-19 17:24

Sunnda schreef:
Dit is weer zo'n typisch verhaal dat ik zeker weet: er zitten twee kanten aan het verhaal.
En ik weet zeker dat de andere kant een heel ander verhaal heeft.

Je gelooft toch zeker zelf niet dat een jager die al de hele dag bezig is met een ree vangen aankomt, een of andere tuinman tegenkomt die tegen hem zegt: 'ga weg dierenbeul' en dan direct in zijn auto stapt en wegrijdt. oke sorry, ik ga al.
Toedeledoki! :+

Wauw wat aardig, een of andere tuinman :+

De jager is blijven wachten tijdens het vangen en is daarna onverrichterzake weer vertrokken.