Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:18

Sclimpre schreef:
Dan ben je voorlopig geholpen. Maar eens die 4 à 5 maand is past die er toch niet meer in?
ik denk dat het bij TS een beetje hetzelfde probleem was. Bench gekocht op maat van de pup, maar pups groeien en de bench groeit niet mee.

Zie je ergens een maat staan dan van mijn bench? Weet jij hoe groot die is?

Hij is ruim zat. Hij heeft veel ruimte. Hond is ook al 60 cm hoog dus veel groeit ie niet meer

Sclimpre

Re: Puppy breekt uit, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:30

Enkel een foto. Gokje qua afmetingen : 1x2m en 1.20m hoog?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:40

Sclimpre schreef:
Enkel een foto. Gokje qua afmetingen : 1x2m en 1.20m hoog?

Lang niet...

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 14:51

Persoonlijk ben ik geen fan van de dressoir Benches ze zien er super uit maar voor een grote hond niet echt fijn. Zijn maar 75 diep terwijl mijn gewone bench al 90 diep is. Een klant van mij maakt ze en gebruikt ze zelf niet eens of je moet een grote kamer hebben en een tafel model hebben.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:12

Mocht je nog iets anders overwegen, wij hebben voor onze Hollandse herder een puppyren. Toen hij echt nog puppy was hadden we de ren dicht en had hij 2,4m bij 1,2m als ruimte (de ren is 1,2m hoog ook, maar open aan de bovenkant).
Inmiddels hebben we de ren open gemaakt (zijn allemaal losse onderdelen) en klemmen we hem tussen een kast en een vensterbank en heeft hij een kleiner deel van de woonkamer (plusminus 5x5m).

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 15:13

Sanet schreef:
Mocht je nog iets anders overwegen, wij hebben voor onze Hollandse herder een puppyren. Toen hij echt nog puppy was hadden we de ren dicht en had hij 2,4m bij 1,2m als ruimte (de ren is 1,2m hoog ook, maar open aan de bovenkant).
Inmiddels hebben we de ren open gemaakt (zijn allemaal losse onderdelen) en klemmen we hem tussen een kast en een vensterbank en heeft hij een kleiner deel van de woonkamer (plusminus 5x5m).

Heb je ergens een link oid? Alles wat ik vind is onder een meter en daar springt ze dus overheen :')

rhett99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 15:42

theadora99 schreef:
Sanet schreef:

Heb je ergens een link oid? Alles wat ik vind is onder een meter en daar springt ze dus overheen :')

Heb even gezocht: https://www.bol.com/nl/p/topmast-puppyr ... gIBM_D_BwE

https://www.benchkoning.nl/Puppyren-Heavy-Dutch-XXL
Deze zijn 120cm hoog

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:17

Ik bedenk opeens: M'n zus had gewoon van schapenhekjes een mega bench gebouwd voor haar hond toen die na een operatie verplicht rust moest hebben. Kan je zo iets ergens lenen?

Zo iets: Afbeelding

Die van haar hebben we in twee lagen op elkaar gezet en was toen zo niet-uitnodigend dat haar wandelende stoomwals er niet door- of overheen is gegaan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 16:32

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:44

julius_juut schreef:
Ik bedenk opeens: M'n zus had gewoon van schapenhekjes een mega bench gebouwd voor haar hond toen die na een operatie verplicht rust moest hebben. Kan je zo iets ergens lenen?

Zo iets: [ Afbeelding ]

Die van haar hebben we in twee lagen op elkaar gezet en was toen zo niet-uitnodigend dat haar wandelende stoomwals er niet door- of overheen is gegaan.

Maar dit zet je niet echt in de huiskamer. :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:48

julius_juut schreef:

Mijn hond zou hier zeker uit komen

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 17:55

Sanet schreef:
rhett99 schreef:

Deze hebben wij inderdaad.

Is idd iets om even naar te gaan kijken!

Juut: je weet hoe ze is toch? :') denk dar ze daar uit kan komen haha

Voor nu hebben we een slot met klik systeem erop gezet. Gelukkig is mijn moeder weer thuis uit het ziekenhuis en ze slaapt beneden. Ze zit dus vanaf dat ik ga slapen (meestal rond een uur of 12) tot 6 (als mijn moeder wakker is) in de bench en verder nu eigenlijk niet. In elk geval bedankt voor het meedenken aan de mensen die goede tips hebben gegeven!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 17:59

Mijn Shih tzu ligt ook in een bench, ook slopen en ze is zindelijk maar als ze mij niet ziet piest ze ook van nijd.
Ik heb nu me kast omgebouwd als bench, ze is alleen groter dan de normale bench.

Afbeelding

Als ik binnen ben staat de ene deur open maar ze ligt er zelf altijd in. Me andere hond heeft gewoon een mand en een dik deken dus de kleine kan kiezen waar ze wil liggen, maar altijd in de kast.
Als ze het zo vervelend vond ging ze er echt niet in.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:48

Wat is klein... Mijn 2 herder reuen liggen dagelijks van 6.15 tm 9.00 a 9.30 in de auto in benchen van 90 diep, 60 hoog en 50? 60? Breed. 2 reuen van rond de 40 kg. Ik zou zeggen ruim veel te klein maar oh wee als ik ze eens eerder wakker maak en mee wil pakken. Terwijl ze weten dat ze dan eerst naar de speelweide mogen en daarna in ruime kennel. Ze kunnen in de auto niet fatsoenlijk languit liggen maar hebben zo hun eigen methode om comfortabel te liggen.

Thuis zitten ze bij alleen zijn in 2 aan elkaar gekoppelde pup rennen van 120 cm hoog of in buitenkennel van 4 bij 1,5 meter. S nachts op bed

Zie niet in waarom het gebruik van bench of kennel gelijk staat aan niet opvoeden van je hond.

Hier behoort het gewoon bij hun leven en manier waarop ik mijn honden hou. Heb overigens zeer diverse roedel van 6 in totaal maar ze hebben allen een andere bezigheid elke dag weer. Juist omdat er weinig vast ritme is en bergen activiteiten is de bench, pupkennel of kennel een rust punt voor hun. Dit stellen ze erg op prijs en hebben ze hard nodig

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 21:59

Wij hebben vanaf pup af aan een bench met daaraan een puppyren voor onze duitse herder.
Inmiddels issie 9 maand oud en tot onze verbazing nog nooit uit de ren gesprongen. Het liefst ligt ie daarin, ook met de deur open. Soms vergeten we het deurtje dicht te doen als ik even gauw een consult heb en dan kom ik thuis en heeft ie de hele tijd daarin gelegen.

De ren is voor ons afsluitbaar, de bench is altijd open.

Dit werkt voor onze duitser goed. Ik vind het geen prettig idee om n dier in een klein hokkie op te sluiten. Hier heeft hond lief 4 bij 1 meter lengte om zich te bewegen, warm/koud kunnen liggen.
Zn waterbakken staan klaar, hij kan zacht liggen op zn kussen, op de koude vloer.
Werkt perfect.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 22:11

Hutcherson schreef:
Wij hebben vanaf pup af aan een bench met daaraan een puppyren voor onze duitse herder.
Inmiddels issie 9 maand oud en tot onze verbazing nog nooit uit de ren gesprongen. Het liefst ligt ie daarin, ook met de deur open. Soms vergeten we het deurtje dicht te doen als ik even gauw een consult heb en dan kom ik thuis en heeft ie de hele tijd daarin gelegen.

De ren is voor ons afsluitbaar, de bench is altijd open.

Dit werkt voor onze duitser goed. Ik vind het geen prettig idee om n dier in een klein hokkie op te sluiten. Hier heeft hond lief 4 bij 1 meter lengte om zich te bewegen, warm/koud kunnen liggen.
Zn waterbakken staan klaar, hij kan zacht liggen op zn kussen, op de koude vloer.
Werkt perfect.

Ze is al over 90 cm heen gekomen en ze springt makkelijk tot boven mij dus de gemiddelde puppy ren wordt hem sowieso niet

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 22:13

Onze hond ook met gemak. Maar hij gaat de ren niet uit.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 01:34

StalNollie schreef:
theadora99 schreef:
Ja. Op de momenten dat we thuis zijn (bijna altijd is er wel iemand thuis), probeert ze wel eens iets. De laatste tijd weer wat meer nadat ze een periode niets expres kapot heeft gemaakt. Mijn moeder heeft afgelopen week in het ziekenhuis gelegen, daardoor waren we minder thuis. Als we dan iets moesten doen was er niemand thuis en dan laat ik haar nu ze weer wat probeert lieber opgesloten. Opvoeden gaat nou eenmaal niet vanuit een supermarkt.

Kapot bijten hoort erbij je moet ze aanleren waar ze dat op mogen maar ooj afleren waar het niet op mag. Als de tanden wisselen word dit gedrag versterkt.
Hier pup maar laten we express nu steeds vaker los langere tijd is nu 5 maanden heeft wat aan tafel poot geknabbelt is gecorigeerd en heeft wat aan kussen willen knabbeln is geccorigeerd en pakt nu braaf haar eigen spullen. En ze zal heus als ze gaat wisselen weer meer willen knabbelen tja!
Zelfde als je aan kindjes wil 'beginnen' koop vooral geen dierbare dure meubels

Euhm... Een hond is aan 5 maanden heus al gewisseld van tanden dus waar jij het haalt dat ze straks met wisselen wel meer zal willen knabbelen?
Je raad serieus nemen is moeilijk, als je de timetables geeneens kent van de opgroei van pups

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 04:27

theadora99 schreef:
luffwinny schreef:
Waarom niet gewoon los laten lopen ?

Als ze te grote ruimte heeft plast en poept ze binnen. Kleinere ruimte afsluiten gaat niet, ze springt over alle hekjes heen en dan gaat ze naar boven.
Daarnaast is ze in een bijterige periode en is mama gehecht aan haar meubels. Ze doet niets als wij er bij zijn maar ik weet niet wat ze doet als we er niet zijn.

Sorry maar dan had je een oudere hond moeten nemen als je dit niet wil. Ik krijg het Spaans benauwd als ik deze bench zie..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 04:38

Over de discussie wel of geen bench: het is niet de bench die het probleem is, het is het gebruik ervan.

Een bench gebruiken als rustpunt: goed idee.

Een bench gebruiken als hamsterhok/oppas: minder goed idee.

Als je écht niet anders kan dan je hond opsluiten in een bench, zorg er dan op zijn minst voor dat de hond telkens hij in de bench moet al zijn energie kwijt is.

De manier waarop de hond uit het raam kijkt vertelt dat ze ontzettend hoog in haar energie staat en weinig leiding ervaart. Kan natuurlijk maar een momentopname zijn. Neem het niet op als kritiek, maar eerder als een tip dat het huidige gedrag mogelijk een voorspeller is van een 'moeilijke' hond voor jullie.

De bench goed afsluiten is symptoombestrijding. Ik zou eerder werken aan de oorzaak en echt aan het werk gaan met deze Dobberman.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 06:15

Bij een collega is het halve huis kapot gevreten. Honden al meerdere keren naar de dierenarts geweest om te laten braken. Ook meerdere keren al goed ziek geweest door bepaalde producten.

Idd beter maar laten slopen dan opsluiten is stuk veiliger voor de honden en geeft vast veel rust als je weg bent.....

Stop toch eens met zeuren over normaal bench gebruik.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:13

Kun je niet gewoon de hendel vervangen voor een met drukknop of met sleuteltje en die in het slot laten maar wel omdraaien?
De hendels kun je gewoon bij de bouwmarkt kopen, vaak van AXA.
Kwestie van dit handvat eraf schroeven en nieuwe erop.

Discussie over benchgebruik, tja ik hoop dat de bench in dit geval inderdaad geen "wegstopplek" is.
Bench en alleen zijn moet je aanleren en dus de tijd voor nemen.
Maar we zijn er niet bij dus we kunnen niet oordelen of dat gebeurt en hoe.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:30

Djali schreef:
Over de discussie wel of geen bench: het is niet de bench die het probleem is, het is het gebruik ervan.

Een bench gebruiken als rustpunt: goed idee.

Een bench gebruiken als hamsterhok/oppas: minder goed idee.

Als je écht niet anders kan dan je hond opsluiten in een bench, zorg er dan op zijn minst voor dat de hond telkens hij in de bench moet al zijn energie kwijt is.

De manier waarop de hond uit het raam kijkt vertelt dat ze ontzettend hoog in haar energie staat en weinig leiding ervaart. Kan natuurlijk maar een momentopname zijn. Neem het niet op als kritiek, maar eerder als een tip dat het huidige gedrag mogelijk een voorspeller is van een 'moeilijke' hond voor jullie.

De bench goed afsluiten is symptoombestrijding. Ik zou eerder werken aan de oorzaak en echt aan het werk gaan met deze Dobberman.

Wat trek jij veel conclusies zeg. Misschien werkt ts wel super veel met de hond , weet jij veel

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:53

Onze bulldog brak ook uit de bench en daarbij blaffen etc als hij erin zat. Zindelijk was hij er ook niet in en ja wij hebben de bench hem wel netjes aangeleerd .
Na weer een drama in de bench te hebben en hem bij thuiskomst prinsheerlijk op het voordeurmatje snurkend aan te treffen heb ik het opgegeven.

Hij gaat de gang in waar hij ook opgesloten zit maar wel vrijheid heeft tot bepaalde hoogte. Speelgoed erbij wat er gezegd is de Kong zijn kussen erbij en hij kan alleen blijven.

Hij zal vast wel keer wat slopen maar dat neem ik voor lief .

Ts kun je haar ook niet bijv in de gang zetten ?

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:54

julius_juut schreef:

Ik vind dit serieus waar echt een goed idee zo’n ren