Bang dat poes is gestorven...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:30

Resistance schreef:
NatasjavE schreef:
Ohh wat kijkt ze liefdevol naar je <3

Jaaa haha, we houden enorm veel van elkaar... ze houdt van het hele gezin. Echt een erbij poes; waar wij zijn is zij ook, en als er iemand ontbreekt is ze onrustig totdat diegene er weer is...

Toen ze ooit een nestje kreeg kwam ze ons echt halen om bij de bevalling te zijn. Dat wilde ze echt niet alleen doen; als we dan even weg liepen om iets te pakken ofzo kwam ze gelijk mauwend achter ons aan, zelfs als ze halverwege een kitten was...

Ze is soms net een mensje. Maar dan in het poes.

Wat leuk zeg. Zo'n poesje had ik ook. Ook net een mensje en ik kende haar al vanaf de geboorte. Toch is zij op een dag niet meer naar huis gekomen. Dat was wel het laatste dat we hadden verwacht, juist omdat ze ons altijd zo opzocht en eigenlijk nooit langer dan een paar uurtjes van huis was. Dus als je het echt zeker wil weten, doe haar dan inderdaad een zendertje om. Ik heb het best lastig gevonden dat ons katje ineens niet meer naar huis kwam en toch besloten had alleen te sterven. Ze is 16 jaar geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:31

Jennifuur schreef:
Gelukkig maar! Persoonlijk zou ik mede door de leeftijd en klachten niet meer zomaar in Zweden laten loslopen. Ik neem aan dat ze dan mee heen en weer reist?

Dat is geen optie omdat we haar dat gewoonweg niet aan willen doen. Ze vindt het hier zo enorm fijn, en dan hebben we liever dat ze dan zou "verdwijnen" nadat ze een mooie tijd heeft gehad dan dat ze binnen wegkwijnt...

Ze reist inderdaad heen en weer, samen met onze andere poes (die haar kleindochter is). Dat zijn ze verder gewend, dus dat is geen probleem.

Nicje87

Re: Bang dat poes is gestorven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:54

Ahhh gelukkig is ze er weer! Mooi diertje!

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 22:58

Wat een goed nieuws, en wat een schitterende kat! Is het een raskat? Ik vind haar wel op een blauw of zwartzilver somali lijken!

SvS88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:33

Jeej *\o/* Blij om te zien dat ze terecht is! Gelukkig maar!

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 23:35

Oh gelukkig is ze weer terug! Ik hoop dat ze nog een hoop jaren mag leven.
Ik ken somali’s van ruim 18 jaar tot 21 jaar. Vind ze nog behoorlijk oud worden, maar goed elke kat is anders natuurlijk!
@barbara dit is zeker geen blauw die zien er bruiner uit. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 00:19

BarbaravdW schreef:
Wat een goed nieuws, en wat een schitterende kat! Is het een raskat? Ik vind haar wel op een blauw of zwartzilver somali lijken!

Ze is voor de helft een zilversomali! :j Voor de andere helft is ze een Pers, maar ze lijkt vooral op de somalikant, haha. Als we foto's van andere Somali's zien, zeggen we altijd: kijk, allemaal Elfjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 09:37

We gaan als we thuis zijn haar helemaal laten controleren op nierziekte, in verband met die verstoppingen en het gewichtsverlies. Wij hadden altijd het idee dat ze "gewoon oud" werd, en daardoor ook geen idee wat we tegen de dierenarts moesten zeggen (die we wel regelmatig bezoeken).

We willen ons Elfje nog lang niet kwijt, en ook niet dat ze ergens last van heeft.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 10:42

xoranlover schreef:
Ik ken somali’s van ruim 18 jaar tot 21 jaar. Vind ze nog behoorlijk oud worden, maar goed elke kat is anders natuurlijk!
@barbara dit is zeker geen blauw die zien er bruiner uit. Weet niet goed hoe ik dat uit moet leggen.

Dat bruine hoort juist niet bij blauwzilver, hoe minder bruin hoe beter. Dus dan zou Elfje een knettergoeie blauwzilver zijn! Ik heb somalis gefokt in alle kleuren incl genetisch rood, verdunning en zilver.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:03

14 is nog niet oud-oud voor een kat. Een kat in goede gezondheid kan makkelijk 16+ worden. Met de klachten die jij beschrijft zou ik inderdaad naar de dierenarts gaan. Begin met een goed algemeen onderzoek en aanvullend bloed- en urine onderzoek en van daar uit verder. Om de obstipatie te voorkomen zou je inderdaad een voer met extra vezels kunnen proberen. Ook een olie (bv zalm olie eten ze vaak goed) over het voer of bijvoorbeeld isogel/lactulose om de ontlasting wat dunner te houden. Wat voer je nu?

Oooh en desalniettemin, wat fijn dat ze weer thuis is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 11:04

BarbaravdW schreef:
xoranlover schreef:

Dat bruine hoort juist niet bij blauwzilver, hoe minder bruin hoe beter. Dus dan zou Elfje een knettergoeie blauwzilver zijn! Ik heb somalis gefokt in alle kleuren incl genetisch rood, verdunning en zilver.

Ze lijkt in sommige foto's wel net blauw, ja. :j

Afbeelding
Afbeelding

Kleinkind Pluim (ook in ons bezit) is voornamelijk boskat, maar toch denken we dat ze toch ergens somali wildkleur heeft geërfd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 13:31

Duidelijk ticking in ieder geval |o