Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
JustMeKV schreef:Absoluut geen voercontainer gaan gebruiken
Kippen die continu eten tot het beschikking krijgen worden te dik, gaan minder eieren leggen en gaan te weinig op zoek naar ander voedsel, waarop ze vlugger een tekort kunnen krijgen.
Bovenop trekt die containers volop ongedierte aan..
Kippen kunnen in mijn ogen geen dag zonder controle, ben je er even niet zorgt er dan op zijn minst voor dat er iemand dagelijks controle uitvoert.
Een kip kan zomaar legnood krijgen, wie daar tijdig bij komt kan nog iets doen, maar je wilt niet weten hoe het eruit ziet als er een andere kip begint aan te pikken.
Gelijk welk watersysteem kan omvallen.
Bovenop is dagelijks VERS water een must voor kippen. Voorkom je veel ziekten en problemen mee.
In deze warme tijden is het zelf aangeraden 2x daags water te vervangen.
Kan je geen controle aanbieden dagelijks, zou ik het niet doen.
JustMeKV schreef:Onzin is dit zeker niet, neem het maar van iemand die jaren intensief bezig is geweest met het fokken van deze dieren. Dit is al langer wetenschappelijk bewezen.
In trapbakken ed kunnen er zeker ratten en muizen in. Die draaien daar totaal geen poot voor om.
Ik had tot over een jaar om en bij de 200 kippen gehad, daarbij en 350 kuikens op een jaar, onzin verkopen doe ik niet. Ik geef enkel tips mee uit ervaring vanuit zelf te doen en te leren.
Wie het onzin vind is nog steeds vrij om te doen en laten wat je zelf wilt met de tips die ik geef.