Wat een prachtige foto's! Bij mijn ouders in de tuin zit ook een koppeltje. Nog geen jonkies gezien maar wat zou dat leuk zijn want ze zijn echt schattig!
Oh wat is Erik ook leuk zeg! Is hij tam? Of soort van tam? De ouders van deze kleintjes zien we wel regelmatig vanachter het raam, maar zodra wij buiten zijn dan zijn ze weg
De kleintjes zijn volgens mij het nest niet meer in geweest, ze slapen steeds een paar uurtjes op de splitsingen van de andere bomen, op de grote takken dus. We hebben maar een eekhoornnotenmix gehaald en dat onder de boom gestrooid.
Wauw, wat een mooie foto's en wat een geweldig schattige beestjes!!! Wat lief dat ze zo nieuwsgierig zijn (hoewel voor hun eigen bestwil niet echt handig...)
Wat ik me dus al een tijdje af vraag (sorry beetje off topic, maar misschien zitten hier eekhoornkenners). Als we op vakantie zijn in oost of Zuid Nederland stikt het van de eekhoorns lijkt het wel. Elke boswandeling zie je ze bijna wel. Wij wonen zelf in Noord Holland vlakbij een heel uitgebreid duinbosgebied. Ik heb het wel eens opgezocht en ook hier schijnen ze voor te komen. We zien ze echter echt nooit. En we maken toch wekelijks flinke wandelingen, waarbij we van alles zien, maar geen eekhoorntjes. hoe zou dat komen? Komen ze hier dan dusdanig minder voor of zijn ze zoveel schuwer of ...?
We hebben ze alleen de dag er na nog gezien, maar toen kwam moeder en die nam ze mee naar het stukje bos aan de andere kant van het erf, daar woonden ze oorspronkelijk ook
missfalki
Geplaatst: 01-08-19 20:51
Wat jammer (voor ons) dat ze "verhuisd" zijn dat vraagt om "groter geschut" in plaats van je camera met een drone aan de slag voor nieuwe up dates en spectaculaire beelden en filmpjes want ze zijn echt te leuk ….