Jolliegirl schreef:Moet wel zeggen dat tussen de 22 en 35 graden de ideale temperatuur is voor een kat...
Citaat:
Vergelijkend bottenonderzoek heeft inmiddels uitgewezen dat de huiskat afstamt van een mix van ten minste drie verschillende onderling verwante wilde kattensoorten uit die regio: de Afrikaanse wilde kat (Felis silvestris libyca), de woestijnkat (Felis margarita) en de moeraskat (Felis chaus).
Bron: Wikipedia
Katten zijn dus woestijndieren van oorsprong. Het lichaam van de voorvaderen van onze huiskat is gemaakt voor het leven in de woestijn. Dit zie je terug bij onze huiskat. Katten drinken zeer weinig en halen het grootste gedeelte van het vocht dat ze nodig hebben uit de prooidieren die ze eten (65%)
Voor de gemiddelde kat is een omgevingstemperatuur van 22°C ideaal. Ze verdragen echter ook een temperatuur die ligt tussen het vriespunt en 35°C! Het lichaam van de kat is betrekkelijk ongevoelig voor temperatuurverschillen, alleen het gezicht is hier gevoelig voor.
Interessant . Ik had zelf al bedacht dat er toch iets moest zijn waarom ze graag met dit weer buiten zijn. Ze vinden die warmte dan toch wel lekker denk ik.
Al kwam poekie daarnet wel wat trager aangelopen als normaal
De langhaar heb ik nog niet gezien. Die is echt van 8 tot 7 ergens buiten.