Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
Tinkermuts schreef:Ik heb het ook over het sport speuren hè, daar moeten ze echt over het spoor, liefst zien ze dat de neus iedere voetstap ruikt, de neus moet ook op de grond blijven en hond mag niet te ver uit het spoor, anders krijg je aftrek, en te weinig punten is geen diploma.
Bo_Y schreef:Tinkermuts schreef:Ik heb het ook over het sport speuren hè, daar moeten ze echt over het spoor, liefst zien ze dat de neus iedere voetstap ruikt, de neus moet ook op de grond blijven en hond mag niet te ver uit het spoor, anders krijg je aftrek, en te weinig punten is geen diploma.
Hmmm ik krijg wel een diploma als de hond afwijkt hoor.
Wat als het hard waait, waait je geur zo een paar meter naar links of rechts.
Spoorloper liep laast over het fietspad tusen de weilanden door en saar had op dat pad geen geur, en 20 meter verder het land op wel en zo slachtoffer gevonden
Ik heb 1 uur om een trail van 1,5/2 km te doen en het slachtoffer te vinden.
Wij hebben ook theorieles gehad over wind en geur ect
luuntje schreef:Sportspeuren is anders dus dan mantrailen.
Welke opleiding krijgen de ‘echte’ reddingshonden?
Die krijgen geen doekje met een luchtje als iemand in het puin of de sneeuw ligt.
luuntje schreef:Sportspeuren is anders dus dan mantrailen.
Welke opleiding krijgen de ‘echte’ reddingshonden?
Die krijgen geen doekje met een luchtje als iemand in het puin of de sneeuw ligt.
luuntje schreef:Heel verschillend dus hoe speuren gaat.
Het is in Noordwijk in de duinen bij ene Frans.
Cocker moet wel weten welk spoor hij moet volgen. Zeker de 1e keer.
Ik wacht het maar af.
Ik ben blij met al jullie informatie.
Thuisfront is ingelicht over humeurige hond.
Freggle_Edge schreef:Anna79 schreef:Het is gelukt!Ik heb mijn koningspoedel ingeschreven voor jachttraining! Als ik haar jachtdriften wat meer onder controle heb wil ik zeker ook gaan speuren, lijkt me zo leuk!
Morgen is er bij onze vereniging (Dogsupport) een poedel-jacht-dag, ben je daar toevallig ook bij?
luuntje schreef:Inderdaad bij Frans Brouwer.
Krijg ik mail van hem. Denk ik waarom mailt Frans Bouwer, die zanger mij.
Tja toch die letter verschil.
Rivierenland ziet er goed uit.
Hond moet ook veel kunnen.
Over bewegende ondergrond kunnen lopen, aangeven dat hij/zij iets gevonden heeft, onder apel staan.
denbine schreef:@natasja71 bedankt voor de info!
Dat klinkt inderdaad als een manier die mij beter "past".
Kan ik ergens een site vinden waar het "recreatieve" jachtspeuren te vinden is. Tot nu toe vind ik inderdaad alles van de jachtvereniging