Wat voor een nieuwe hond raden jullie aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat voor een nieuwe hond raden jullie aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:38

Golden retriever?
Labrador?
Ideale gezinshonden!

Ivm afschrikken op het erf is een Duitse Dog ook een fantastische aanrader als je groot niet erg vindt.

J508

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:49

Duitse dog zal vast enorm afschrikken. Wij hebben net 2 maanden terug die van ons in moeten laten slapen. Kunnen goed blaffen maar ik heb te vaak meegemaakt dat ze toch wel een erg angstige en onzekere inslag hebben om echt goede waakhonden te zijn. Daarnaast zou ik ze door het gebrek aan ondervacht geen goede erfhond vinden.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:56

Wij hebben een kruising Berner Sennen/Labrador. Heerlijk dier en alles wat jij zoekt.

Schat van een beest, heel rustig maar wil ook wel even spelen. Houdt de omgeving heel goed in de gaten en blaft als er iemand bij ons op het grind loopt of achter de schutting. Stopt ook gelijk na uh uh of nee van zijn bazen.

Afbeelding

truus1970

Mijn eeeste ingeving is een Bouvier. Zie dat ie nog niet genoemd is. Goede honkvaste waakhond en zo lief. Laabradors zijn ook superlief maar waken voor gene meter.

Tinkermuts

Giolli schreef:
Zwitserse sennen zijn over het algemeen niet zo lief, huislijk en goed voor kinderen.

Meen je dat, ik ken ze echt als enorme goedzakken, blaffen zeker wel bij onraad maar vind ze echt vriendelijk.
Ken er een paar op de club en in m'n uitlaatservice, die vind ik echt leuk.
Vind juist de appenzeller best wel onvriendelijk

xrobbiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:57

Hier hebben we een kruising labrador met friese stabij. Die van mij lijkt op een slanke labrador met een beetje wit op zijn borst. Overdag is hij ontzettend lief en zou hij het zilver mee geven, maar snachts hoef je als vreemde echt niet binnen te komen. Wil ook erg graag voor je werken, maar vind het net zo goed prima om de hele middag te slapen.
Onze is kortharig, maar in het nestje waar hij vandaan komt waren er ook een aantal met krulletjes.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:58

truus1970 schreef:
Mijn eeeste ingeving is een Bouvier. Zie dat ie nog niet genoemd is. Goede honkvaste waakhond en zo lief. Laabradors zijn ook superlief maar waken voor gene meter.

Eens :j. 3/4 labradors die wij hebben gehad zouden nog meehelpen met de spullen naar buiten dragen :)). En als er wat engs is gaan ze achter je staan :roll:

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:08

bullmastiff <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:18

Tinkermuts schreef:
Giolli schreef:
Zwitserse sennen zijn over het algemeen niet zo lief, huislijk en goed voor kinderen.

Meen je dat, ik ken ze echt als enorme goedzakken, blaffen zeker wel bij onraad maar vind ze echt vriendelijk.
Ken er een paar op de club en in m'n uitlaatservice, die vind ik echt leuk.
Vind juist de appenzeller best wel onvriendelijk

Sorry, het kan zijn dat ik dan in de war ben. :)

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:22

Mijn Mastin nog als jonkie

Afbeelding

Zij komt van Spanje via ACE/SHIN.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:40

Als ik het zo lees, zou ik in de rasgroep molossers gaan kijken.

Neem aub geen kruising met een deel werkhond erin.

Eigenlijk iedere hond is een werkhond, alleen de één is een hoeder,de andere een jager en de volgende een bewaker.

Ik zou daarom weer naar de groep bewakers kijken, want die scharrelen het liefst op een erf rond wat ze bewaken, die honden zijn dus ook aan het werk.

En een Friese Stabij moet je echt niet aan beginnen. Is een Staande jachthond, absoluut geen bewaker! Heeft ook wel iets meer uitdaging nodig dan een erf bewaken, daar moet mee gewerkt worden in de jacht oefeningen.

Wil niet zeggen dat een Stabij niet waaks kan zijn..

Heb hier een Duitse Staande die ook behoorlijk aan het waken is in ons nieuwe huis, maar deze ligt liever bij je op schoot dan alleen op het erf overdag.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 16-07-19 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:41

Dat vermoeden had ik ook Giolli dat je ze door elkaar haalt.
Wat een snoepje hierboven

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:52

Tinkermuts schreef:
Wat zijn die mastin espagnols eigenlijk leuk zeg, ik heb zelf rotties maar voor in de toekomst zou dat ras ook wel een optie zijn

Superhond is het. Hebben hem uit Spanje gekregen toen hij 3 was. Hadden van tevoren met de stichting duidelijk besproken wat voor type hond hier zou passen en 't is een perfect match. Alsof hij hier altijd geweest is :)
Zochten ook een hond met weinig jachtinstinct, relaxt en 1 die niet uren per dag uitgelaten hoeft te worden. Over het algemeen ligt hij te snurken, doen korte wandelingen met hem (vindt hij erg leuk) maar hij is vooral 'druk' op het erf.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 15:57

Friese stabij

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:10

bigone schreef:
Rotweiler zou ik ook zeker niet aanraden. Mensen moeten wel ongeschonden bij je kunnen komen. En dan gaan rotweiler eigenaren natuurlijk steigeren. Maar net even te vaak negatieve zaken gezien, kennis is vorig jaar nog invalide gebeten toen ze langs een erf liep. Eigenaren hebben het wel netjes afgehandeld maar toch, zij kan nooit meer hardlopen door een compleet aan flarden gescheurd onderbeen . En dit was ook een geval van doet hij anders nooit.

Wij hebben 3 rottweilers en inderdaad een vreemde kan bij ons niet zelf het erf oplopen. Ze waken erg goed. Verder zijn het echt enorme schatten zeker met kinderen.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:18

Wij hebben een Berner Sennen van 6 jaar, het is echt een hele lieve hond. Maar heeft wel wat angst helaas..
Hij ligt hier ook voornamelijk buiten en is heel goed waaks, blaft alleen als er iemand het erf op komt en wordt dan erg fanatiek. De meeste mensen wachten bij de poort tot we er bij zijn..
Hij heeft nog nooit gebeten maar ziet er wel gevaarlijk uit voor vreemden die door de poort willen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:38

_AAASCHAAA_ schreef:
Ik heb een Bordercollie. Hij is super waaks, wil altijd werken maar vermaakt zich ook prima op het erf. Is dol op alle dieren en mensen. Hij is superslim en leert heel snel en wil graag spelen.

Wij hadden een kruising Bordercollie x Sheltie. Deze zou zeker aan je omschrijving voldoen. Hele lieve makkelijke hond, maar wel goed waakzaam (snel blaffen) bij onbekenden/'s nachts.
Je moet wel van dat lange haar houden, want dat vraagt wel onderhoud.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:51

Een Poolse Tatra. Hele waakse honden, ontzettend lief voor het gezin, wat gereserveerd maar niet agressief naar vreemden. En ook nog eens prachtig om te zien.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:04

Kennissen van ons fokken bullmastiffs. Ik zou er zelf nooit voor kiezen (wij hebben een kruising teckel :') ) maar voor wat jij wil lijken deze erg geschikt.
Ze zijn ontzettend lief en geduldig met de kinderen van hun en kinderen die daar op bezoek komen. Zijn rustig en waaks maar gaan niet in de aanval ofzo. Ze slaan wel aan maar de eigenaresse heeft wel eens gezegd: Je komt er wel in als wij niet thuis zijn, je komt er alleen niet meer uit.. :') Ze blokkeren je ipv te pakken.
En hun uiterlijk schrikt sowieso wel af :=
Ik vind grote honden best eng maar deze honden knuffel ik graag (met de eigenaren in de buurt.. :+ ).

Een rottweiler zou ik echt nooit aan beginnen. Teveel incidenten meegemaakt. En altijd onverwachts volgens de eigenaren..

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:34

Onze Bouvier deed helemaal niets als wij thuis waren maar als we er niet waren waakte hij.
Hij lag ook altijd voor de deur naar de gang waar de kinderen sliepen, denk niet dat daar iemand vreemd langs was gekomen.
Op straat hadden we weleens dat er iemand te rechtstreeks op de kinderen afliep en dan ging hij ervoor lopen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:47

Hier nog een fan van de spaanse mastin. Ik heb twee oppashonden gehad, allebei mix met de mastin. De één duitse herder en de ander golden retriever. Allebei fantastische honden, super betrouwbaar, lief met kinderen, voldoende waaks maar niet overdreven. Als ik tijd had dan zou ik er helemaal voor gaan. Als ik dan een minpunt moet bedenken dan is het dat ze niet heel oud worden.

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:58

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:06

Alle spaanse mastin liefhebbers,waar komt die van julie vandaan? Ik zou als ik kleine kinderen had niet zomaar een hond uit spanje overlaten komen,het zijn best pittige wakers tegen vreemde.Ook al neem je een pup je weet niet uit welke lijnen hij gefokt is.

Ts hoe ga je de hond houden? Buiten in een hok? Los op het erf of is het een huishond die gewoon binnen mag.
Honden die heel kortharig zijn zoals een Duitse dog ,dobberman,of boxer achtige zijn niet geschikt om in de winter in een hok te houden.
Ik vind eerlijk gezegd ondanks de leeftijdsbeperking de Berner geen slechte keuze.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:13

Ik blijf toch een beetje bij de riesenschnauzer en hovawart hangen ...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:16

beetje, die van ons komt van Sphoek. Wij hebben zelf geen kids maar onze hond vindt kinderen heel gezellig. Wij wonen op een boerderij dus er komt best regelmatig volk op het erf en onze hond is zeer waaks maar absoluut niet agressief. Hij blaft en rent er op af, wie durft en hem een aai geeft is direct dikke vrienden. Meneer zou met zijn 63 kilo het liefst op schoot gaan zitten.
Maar goed, iedere hond is verschillend. Onze vorige hond (labrador/herdermix) tolereerde echt alles van kinderen maar ik heb hem ook een keer achter ongewenst volk op het erf aan zien rennen en dat was echt niet mis.