Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Zwitserse sennen zijn over het algemeen niet zo lief, huislijk en goed voor kinderen.
truus1970 schreef:Mijn eeeste ingeving is een Bouvier. Zie dat ie nog niet genoemd is. Goede honkvaste waakhond en zo lief. Laabradors zijn ook superlief maar waken voor gene meter.
Tinkermuts schreef:Giolli schreef:Zwitserse sennen zijn over het algemeen niet zo lief, huislijk en goed voor kinderen.
Meen je dat, ik ken ze echt als enorme goedzakken, blaffen zeker wel bij onraad maar vind ze echt vriendelijk.
Ken er een paar op de club en in m'n uitlaatservice, die vind ik echt leuk.
Vind juist de appenzeller best wel onvriendelijk
Tinkermuts schreef:Wat zijn die mastin espagnols eigenlijk leuk zeg, ik heb zelf rotties maar voor in de toekomst zou dat ras ook wel een optie zijn
bigone schreef:Rotweiler zou ik ook zeker niet aanraden. Mensen moeten wel ongeschonden bij je kunnen komen. En dan gaan rotweiler eigenaren natuurlijk steigeren. Maar net even te vaak negatieve zaken gezien, kennis is vorig jaar nog invalide gebeten toen ze langs een erf liep. Eigenaren hebben het wel netjes afgehandeld maar toch, zij kan nooit meer hardlopen door een compleet aan flarden gescheurd onderbeen . En dit was ook een geval van doet hij anders nooit.
_AAASCHAAA_ schreef:Ik heb een Bordercollie. Hij is super waaks, wil altijd werken maar vermaakt zich ook prima op het erf. Is dol op alle dieren en mensen. Hij is superslim en leert heel snel en wil graag spelen.