Sclimpre schreef:Even heel algemeen : jij zoekt een wat oudere kleine hond. Je krijgt aangeboden : een middelmaat jonge hond. Een jonge hond vindt gemakkelijk een nieuwe thuis, bij een oudere hond is dat moeilijker.
Dus eigenlijk zou het een beetje jammer zijn dat je de jonge hond zou nemen, want die heeft voor jou een aantal nadelen, terwijl hij gemakkelijk te plaatsen zou zijn.
Als je toch voor deze hond zou gaan kan je ms vragen of hij een paar dagen op proef kan komen. Als hij continu rond de tafel rent is het toch ms een hond die wat meer ruimte nodig heeft. Je kan hem ook observeren in zijn huidige thuis. Is het een hond die graag buiten is, al is dat maar gewoon rondkijken gaat hij zich waarschijnlijk op een appartement wel vervelen. Gaat hij alleen naar buiten als het moet, dan speelt dit niet mee.
En dan, vind je het zelf een leuk vooruitzicht om elke dag meer te wandelen en ga je daar effectief de tijd voor hebben?
Waarom dacht je eerst aan een kleinere hond? Zijn er dingen die moeilijker zijn met een grotere hond?
Deze hond vind ik juist prima bij de ts passen.
Ja een oudere hond vind minder makkelijk een baasje als een 8 maanden oude vrolijke labradoodle zonder gedragsproblemen, maar een oudere hond heeft meer kans op kwalen en wat ik van de ts begreep, wil ze een iets oudere hond: zn 4 a 5 jaar, geen bejaarde van 10+.
Ze wil geen pup omdat ze die eerste pak m beet 7 maanden niet mee wil maken maar gewoon een hond die zindelijk is en de basisregels al kent. Dan zit er imo weinig verschil tussen 8 maanden met alles erop en eraan en 4 jaar...
Ik heb vorig jaar een pup gekocht en woonde toen 12 hoog op 52m2. Sinds 3 weken een huis met een tuin van +- 150m2. Skip vind de tuin fantastisch, maar is een stuk drukker dan toen we nog op de flat woonde, puur omdat hij daar iedere dag minstens 1 uur los in het bos liep en we hier doordat we geen losloopgebied hebben en nog druk aan het verbouwen zijn, max een half uur aan een 10 meter lijn wandelen.
Natuurlijk ga ik wel weer meer met hem doen als we echt helemaal hier wonen, maar echt een los loop bos is hier niet, wel een omheind veld 20 minuten fietsen verderop.
Voorlopig raced hij iedere dag even hard door de tuin