moonsparkle schreef:Die van mij rent gewoon de winkel in om me te zoeken als hij los raakt, dat heb ik namelijk een keer meegemaakt
Me too met mijn vorige hond. Personeel kon er hartelijk om lachen...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MTinker schreef:"vroeger" deed ik dit wel met onze eerste hond, maar die vond het ook prachtig. Die genoot van alle aandacht die hij dan kreeg en vond het top als iedereen hem aaide en knuffelde.
Maar hem kreeg je ook niet mee voordat die een stuk croissant had gekregen. Bij het boodschappen doen was het dus standaard een croissantje kopen anders wou de hond niet mee naar huis.
SayaJones schreef:chamion schreef:Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)
Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
[ [url=m/Q538uu.jpg]Afbeelding[/url] ]
Uberhaupt zou ik het al nooit doen, maar met zo'n hond zou ik het al helemaal niet doen. Levensgevaarlijk
Je zal maar net een klein kindje hebben rondlopen die even uit het oog verloren wordt door de ouders, net iets te dicht langs de hond en je hebt een heel groot probleem.
Zulke honden mag je echt niet aan hun lot overlaten zonder dat iemand erbij is..
Blue_Monday schreef:MTinker schreef:"vroeger" deed ik dit wel met onze eerste hond, maar die vond het ook prachtig. Die genoot van alle aandacht die hij dan kreeg en vond het top als iedereen hem aaide en knuffelde.
Maar hem kreeg je ook niet mee voordat die een stuk croissant had gekregen. Bij het boodschappen doen was het dus standaard een croissantje kopen anders wou de hond niet mee naar huis.
Waren de croissants nooit op?
Bellatrix schreef:Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht. Zeker met extreme koud of regen of hitte. Die beesten vinden het meestal niets om daar te zitten. Laat ze lekker thuis of laat iemand anders met die hond lopen terwijl jij binnen je boodschappen doet. Die hond heeft er niets aan om daar te zitten. Plus wat hierboven overal al staat, het is niet altijd veilig of je hond is niet veilig voor anderen.
Naar de dierenwinkel mag ie tenminste mee naar binnen maar verder zou ik hem lekker thuis laten...
corine1981 schreef:moonsparkle schreef:Die van mij rent gewoon de winkel in om me te zoeken als hij los raakt, dat heb ik namelijk een keer meegemaakt
Me too met mijn vorige hond. Personeel kon er hartelijk om lachen...
KarmaChansy schreef:Ik zou het nooit doen, sowieso is het hier bekent dat ze honden nog wel mee willen nemen. Ook gewaarschuwd door de politie dat er een witte bus rond rijd met 2 mannen een wilt aaien, koppelt de hond snel los en hoppa rennen naar de bus.