Hond bij een winkel leggen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:40

moonsparkle schreef:
Die van mij rent gewoon de winkel in om me te zoeken als hij los raakt, dat heb ik namelijk een keer meegemaakt :')

Me too met mijn vorige hond. Personeel kon er hartelijk om lachen...

Kelly_ann

Re: Hond bij een winkel leggen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 16:47

Dit doet me denken aan het 'touwtje' uit de brievenbus van meneer Terlouw.

Het is jammer dat het vertrouwen er niet meer is, de winkels steeds groter en men elkaar niet meer kent in de buurt. En dat veel honden dus blijkbaar ook niet meer echt gewend zijn aan het wachten op de baas terwijl er 'vreemden' langslopen.

Verder geen ervaring om te delen want zelf geen hond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:10

Bij de supermarkt hier in het dorp lagen afgelopen week twee gigantische New Foundlanders op de stoep :D Ik ben er niet bang voor, maar je zag wel dat andere mensen echt met een flinke boog er omheen liepen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:14

Ik heb doe het alleen bij de bakker o.i.d. Maar dan heb ik direct zicht op haar. En ben ik dus zo bij d'r mocht het nodig zijn.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:22

Mijn zus heeft mijn pekinees ooit bij de AH gebonden. En die is absoluut geen allemansvriend maar ziet er wel als een knuffelbeertje uit. Ze had maar 1 ding snel gehaald maar in de tussentijd toch een kindje gebeten. Hij bijt niet hard maar toch. Stond wel een boze moeder buiten te wachten dat ze het belachelijk vond dat er een hond die beet aan de winkel gebonden zat. Verder zou ik het zelf nooit doen omdat ik echt bang zou zijn dat ze de honden meenemen. En Indd iemand zouden kunnen bijten. We hebben ook nog Cane Corso’s en die kun je al helemaal niet ergens vastbinden.

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:24

"vroeger" deed ik dit wel met onze eerste hond, maar die vond het ook prachtig. Die genoot van alle aandacht die hij dan kreeg en vond het top als iedereen hem aaide en knuffelde.
Maar hem kreeg je ook niet mee voordat die een stuk croissant had gekregen. Bij het boodschappen doen was het dus standaard een croissantje kopen anders wou de hond niet mee naar huis :).

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:26

Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht. Zeker met extreme koud of regen of hitte. Die beesten vinden het meestal niets om daar te zitten. Laat ze lekker thuis of laat iemand anders met die hond lopen terwijl jij binnen je boodschappen doet. Die hond heeft er niets aan om daar te zitten. Plus wat hierboven overal al staat, het is niet altijd veilig of je hond is niet veilig voor anderen.

Naar de dierenwinkel mag ie tenminste mee naar binnen maar verder zou ik hem lekker thuis laten...

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:27

Bij ons bij de puppycursus en gedragscursus werd het aangeleerd om te wachten op je baas, trainster/eigenaresse van de club vond t normaal om een afgetrainde hond mee te nemen naar een kleine boodschap en dat t iedereen wel een keer overkomt.

Zelf vind ik het minder fijn om te zien voor een grote winkel. Als ik een hond vast zie voor een kleine bakker oid doet t me niet veel.

MTinker schreef:
"vroeger" deed ik dit wel met onze eerste hond, maar die vond het ook prachtig. Die genoot van alle aandacht die hij dan kreeg en vond het top als iedereen hem aaide en knuffelde.
Maar hem kreeg je ook niet mee voordat die een stuk croissant had gekregen. Bij het boodschappen doen was het dus standaard een croissantje kopen anders wou de hond niet mee naar huis :).

Waren de croissants nooit op? _O-

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:34

Ik herinner me nog een filmpje van een hond die was vastgebonden aan zo 'n vlag die wel eens voor winkels staan. Hond aan de loop en je zag alleen no g die vlag door de winkelstraat bewegen. :').

Ik zelf zou mijn hond nooit alleen achterlaten, zal me alleen maar druk maken wat er kan gebeuren.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:37

SayaJones schreef:
chamion schreef:
Met onze oude hond regelmatig gedaan. Zeker met kleine boodschapjes. Daar liepen mensen met een grote boog omheen. Zodra je daar in de buurt kwam zonder dat wij er waren ging hij eerst grommen, daarna zijn tanden laten zien en blaffen en ook gingen zijn haren omhoog. En als je dan al die duidelijk hints alsnog naar zijn riem greep, dan werd je waarschijnlijk gegrepen (nog nooit iemand geprobeerd)

Maar goed dan heb ik het over een kalf van een hond van ruim 90 kg maatje mini shetlander. Namelijk een hoog risico ras, Boerboel. Wij konden er mee lezen, schrijven en ik lag met mijn hoofd regelmatig op zijn lijf. Maar was en bleef een waakhond 1ste klas.
[ [url=m/Q538uu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Uberhaupt zou ik het al nooit doen, maar met zo'n hond zou ik het al helemaal niet doen. Levensgevaarlijk :n
Je zal maar net een klein kindje hebben rondlopen die even uit het oog verloren wordt door de ouders, net iets te dicht langs de hond en je hebt een heel groot probleem.
Zulke honden mag je echt niet aan hun lot overlaten zonder dat iemand erbij is..

Boerboel pakt geen kinderen. Staat bekend om een zeer kind vriendelijk hondenras. Zowel naar de "eigen" kinderen als naar vreemden.
Zolang onze eigen hond alleen met kinderen van doen had was er ook niks aan de hand. Al gingen ze op hem zitten. Maar zodra er een onbekende (voor hem dan) volwassen bij komt ging die waken.

Afbeelding

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:38

Blue_Monday schreef:
MTinker schreef:

Waren de croissants nooit op? _O-

Gelukkig niet hahaha

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:40

Snap nooit waarom je dat zou doen, hoeft maar 1 gek langs te komen en je hond is voor altijd verdwenen. En een hond die naar mensen gaat grommen, laat je maar helemaal lekker thuis. Gezellig, zo´n beest bij de supermarkt. Niet zo heel moeilijk om je hond gewoon thuis te laten als je boodschappen gaat doen.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:44

Ik zou het nooit doen, sowieso is het hier bekent dat ze honden nog wel mee willen nemen. Ook gewaarschuwd door de politie dat er een witte bus rond rijd met 2 mannen een wilt aaien, koppelt de hond snel los en hoppa rennen naar de bus.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:59

Ik doe het wel eens maar alleen als ik ze in het zicht kan houden.en bij de paarden zitten ze regelmatig aan het hek ook als ik de wei in ben en dan heb ik honden die vaak nogal de aandacht trekken.
Heb overigens met mn border collie wel eens gehad toen hij bij de paarden aan het hek zat te wachten en ik de wei in was pony halen en dat iemand dacht dat ie vast gebonden zat en hem mee wilde nemen,tenminste dat is wat ze verkondigde toen ik schreeuwde hem vast te laten.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:07

Hell no, daar issie veel te duur voor.
Hij zal ten eerste de paal waar ie aan vast ligt mee de grond uit trekken. De boel bij elkaar keffen en dan schaam ik me sowieso kapot.
En daarnaast is het een hele mooie rashond (intacte reu) dus die ligt binnen de korste keren in een wit busje richting het oostblok ofzo.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:10

Nee persoonlijk nog nooit gedaan iedereen wil nu al mijn chihuahua meenemen. Laat staan als hij dan onbeheerd op mij moet wachten ik ga het risico niet nemen dat hij meegenomen wordt.
Laatst bijgewerkt door xLovesPower op 05-07-19 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:12

Bellatrix schreef:
Ik vind het altijd zo'n zielig gezicht. Zeker met extreme koud of regen of hitte. Die beesten vinden het meestal niets om daar te zitten. Laat ze lekker thuis of laat iemand anders met die hond lopen terwijl jij binnen je boodschappen doet. Die hond heeft er niets aan om daar te zitten. Plus wat hierboven overal al staat, het is niet altijd veilig of je hond is niet veilig voor anderen.

Naar de dierenwinkel mag ie tenminste mee naar binnen maar verder zou ik hem lekker thuis laten...

Volledig mee eens. Hond gaat alleen mee winkelen naar de dierenwinkel of tuincentrum, anders blijft hij thuis.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:13

Waren de croissants nooit op? _O-[/quote]

Gelukkig niet hahaha[/quote]

Natuurlijk niet, de bakker hield er altijd eentje over. Anders zit ie met een hond opgezadeld. Ha ha :)

Onder honden gaan trouwens wel geregeld mee naar dierenwinkel of boerenbond

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:44

Nee, ik heb dit nooit gedaan en zal dat nooit doen. Ten eerste raakt mijn ene hond in paniek en de andere is gek op iedereen. Maar het blijven staffords.

Ik zie het hier te vaak gebeuren, de ene hond ligt rustig te wachten en de andere compleet over de toeren.
Sommige mensen lopen er langs, andere gaan er naar toe. Kinderen vliegen er soms op af... man man man... Ik vind het helemaal niets... en dan heb ik het nog niet over de risico’s naar mens en dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:51

Bij de supermarkt heb ik het nooit gedaan, bij de snackbar wel maar dan had ik er ook zicht op. Ik zou het met mijn chihuahua's ook niet durven omdat ik bang ben dat ze of gejat of gepest worden. Het is hier helaas geen dorpje waar alles nog kan dus ook met een grote hond zou ik het bij de supermarkt niet doen.
Hier wel eens een grote hond gezien die bij het fietsenrek vast gebonden was, de mensen die hun fiets er naast hadden staan konden deze niet veilig weghalen omdat die hond zo tekeer ging, dat vind ik niet kunnen.. Een kind dat door een klein hondje gebeten word vind ik dan weer een ander verhaal omdat ouders ze moeten leren dat ze het eerst moeten vragen en dat ze niet zomaar op vreemde honden moeten afrennen, ik snap ook niet dat ze dan boos worden op de eigenaar ipv het als een goede les zien..

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:10

Met mijn eerste hond deed ik het wel.

Onze tweede hond is nooit bij een winkel in de buurt geweest en ook onze huidige hond niet.
Onze huidige hond is niet vertrouwd met vreemden dus geloof nooit dat iemand hem mee zal nemen hahaha. Maar wel dat hij lelijk zal doen en misschien zelfs bijten. Dus dat doen we maar niet.

Ik laat de hond wel geregeld in de tuin ook als ik een hele dag weg ben. Wij wonen pp een hoek dus in theorie is onze tuin te bereiken.
Maar zoals ik al zei onze hond is alles behalve vriendelijk.
Ook onze vorige hond liet ik rustig alleen in de tuin die was geen andermans vriend maar ook zeker niet agressief. Dat was een dogo canario die wel flink aan sloeg denk niet dat mensen zouden durven de tuin te betreden. De buren weten wel dat de hond alleen is als ik een dagje weg ga en hem in de tuin laat.

Toen ik mijn eerste hond had woonde ik nog thuis en was de winkel op loop afstand.
Nu woon ik in een dorpje aan de rand. En moet ik met de auto naar de winkel dus neem dan sowieso geen hond mee.

Anastasia24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:17

Ik zou het ook niet kunnen hoor.
Nu hebben wij 2 chiwawa's. ( Soort van tegen wil en dank, :') ) Dus die zijn vast ook wel geliefd.
Vorige honden lieten wij ook nooit wachten. Als wij wandelen gaan we toch wel naar het water achter ons huis of naar het bos 5 minutjes met de auto. Geen reden dus om onze honden aan een paal bij de supermarkt vast te binden, :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 20:48

corine1981 schreef:
moonsparkle schreef:
Die van mij rent gewoon de winkel in om me te zoeken als hij los raakt, dat heb ik namelijk een keer meegemaakt :')

Me too met mijn vorige hond. Personeel kon er hartelijk om lachen...

Nou mijn hond ging mij niet zoeken, maar de kaasafdeling wel. En daarvoor zou ze voorbij het vlees rennen. _O-

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:14

KarmaChansy schreef:
Ik zou het nooit doen, sowieso is het hier bekent dat ze honden nog wel mee willen nemen. Ook gewaarschuwd door de politie dat er een witte bus rond rijd met 2 mannen een wilt aaien, koppelt de hond snel los en hoppa rennen naar de bus.

:') :') :') die hebben het druk, die toeren hier in belgie ook rond in de zelfde bus....

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 21:39

Ergens las ik de mooie: hond moet er toch uit en er moet toch gegeten worden...

Dat moet dan toch niet gelijk? Ik zou het risico nooit nemen.. ze worden meegenomen, gepest, met de fiets aangereden. Ik kan altijd heel boos worden op mensen die het doen. Ik vind het een stuk veiligheid en verantwoordelijk naar en voor je hond wat je niet neemt.
Jij bent er niet snel genoeg bij als iemand je hond een schop geeft, er met de fiets overheen knalt, een andere hond jouw hond pakt, een kind besluit aan een staart of oor te trekken. Hoe lief en opgevoed ze ook zijn.
Boodschappen worden hier apart gedaan, nooit niet dat ik mijn honden buiten laat zitten. Ik vind het echt onverantwoord..