Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
fohadie schreef:Mensen kunnen nu doorblijven zeuren over een of meer konijnen maar daar help je TS niet mee. Natuurlijk hoort een konijn niet alleen, maar wie weet heeft dit konijn altijd bii iemand anders alleen geweest, en kan er geen tweede meeer bij. Dit gaat om een ouder konijn begrijp ik, die nu nog van iemand anders is.
January schreef:vevina schreef:Dat konijn gewoon niet nemen als je het geen maatje (en dus de basis behoeftes van een konijn) kan bieden. Zelf persoonlijk zou ik gewoon wachten tot je weer terug thuis bent en dan 2 konijnen zoeken.
Dit soort reacties mag je voor je houden. Ik heb je bericht ook gerapporteerd, omdat ik dit beschouw als een persoonlijke aanval.
beert schreef:Ik snap dit topic niet. TS stelt een vraag over langdurige oppas van haar konijn en iedereen begint over dat ze nog een konijn moet nemen.
TS legt uit waarom dat nu niet aan de orde is en vervolgens blijft een groot deel daarover vallen en min of meer eisen dat ze tekst en uitlegt geeft. Dat is ze bijna verplicht, want "anders moet je geen topic openen". Terwijl ze een totaal andere vraag stelde en zelf aangeeft niet off topic te willen gaan.
Zoals ik het lees, kan ze nu een tweejarig dier overnemen, een pittig konijn. In overleg wordt het dier "bij hoge uitzondering" alleen geplaatst. Dat staat er letterlijk, dus ze heeft al tekst en uitleg gegeven. Dat ze geen zin heeft in tips over sociaal gedrag van konijnen, dat snap ik wel. Dat is gewoon haar vraag helemaal niet.
Ze is nu aan het onderzoeken of ze het realistisch is om het konijn over te nemen qua kosten. En die 10 weken die ze weg is, staan al gepland. Ik vind het alleen maar goed dat iemand niet overhaast een konijn overneemt en bereid is geld neer te leggen die tien weken te overbruggen.
Wat de vraag betreft, die 10 euro per dag is echt veel. Maar volgens mij zijn er veel particulieren en opvangen die tijdelijk op een konijn willen passen. Al zag ik al staan dat je oproepen gaat doen
Mazida schreef:TS geeft al uitleg. Konijn lijkt nergens anders naar toe te kunnen en wordt niet zomaar alleen geplaatst. Daarom hulde voor TS die konijn toch wil adopteren ondanks hoge kosten om het dier 10 weken anders onder te brengen. Met die instelling twijfel ik er niet aan dat TS heel goed voor dit konijn gaat zorgen en wellicht komt er na die 10 weken alsnog een maatje. Laten we niet allemaal gaan oordelen zonder de situatie te kennen.
Amber_anne schreef:Het verhaal met dit konijn is iets ingewikkelder maar deel het feit dat een ervaren persoon na het observeren van het konijn en misschien een minder conventionele koppel methode het kan laten laten slagen
January schreef:Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?
January schreef:Ik wil weer een konijn aanschaffen, maar ik zit met het volgende: Ik ga over een tijd voor tien weken weg. Er is niemand uit mijn kring die elke dag bij mij thuis voor het dier kan zorgen. Ik heb gekeken naar een dierenpension, maar ik kon er maar één vinden in de buurt en dan zou ik €10,00 per dag betalen, wat betekent dat ik op een totaalbedrag van €1000,00 uit zou komen. Dat vind ik niet realistisch. Heeft één van jullie een idee?
January schreef:Amber_anne schreef:Het verhaal met dit konijn is iets ingewikkelder maar deel het feit dat een ervaren persoon na het observeren van het konijn en misschien een minder conventionele koppel methode het kan laten laten slagen
Bedankt voor je reactie naar aanleiding van mijn privé bericht. Ik deel je mening. Ik hoop ook van harte dat ze in de toekomst wel met een soortgenoot kan leven. Maar op dit moment is dat (helaas nog) niet aan de orde.
StillAngel schreef:Hmm, ik snap dat er veel mensen over vallen, 1 konijn. Echter heb ik ook zo'n uitzonderingssituatie waarin mijn konijn alleen moest zijn. Hij had zeer zeldzame epilepsie, waardoor hij aanvallen krijgt als zijn hartje te snel gaat. Voorderest kerngezond, alleen af en toe zo n aanval. Hij kan niet gecastreerd want dan is er grote kans dat de narcose niet wordt overleefd volgens de dierenarts. Nu heb ik een ander koppeltje, allebei geholpen mannetje en vrouwtje. Thank god dat het allemaal heel goed is "afgelopen" want die zijn heel sociaal en accepteren hem. Overdag spelen ze samen in de grote tuin als ik thuis ben. S avonds is ie wel alleen, als hij te lang rent en speelt krijgt hij sneller een aanval. Hij doet heel wat binkies en ze vinden het heerlijk met zn 3tjes. Tsja, hij reageert soms met sproeien naar de anderen en is wat te opdringerig maar nooit vechtpartijen gehad. Veel geluk mee gehad maar ik wil hiermee zeggen dat uitzonderingssituaties écht kunnen en dat je écht niet gelijk een mishandelaar bent.
Amber_anne schreef:StillAngel schreef:Hmm, ik snap dat er veel mensen over vallen, 1 konijn. Echter heb ik ook zo'n uitzonderingssituatie waarin mijn konijn alleen moest zijn. Hij had zeer zeldzame epilepsie, waardoor hij aanvallen krijgt als zijn hartje te snel gaat. Voorderest kerngezond, alleen af en toe zo n aanval. Hij kan niet gecastreerd want dan is er grote kans dat de narcose niet wordt overleefd volgens de dierenarts. Nu heb ik een ander koppeltje, allebei geholpen mannetje en vrouwtje. Thank god dat het allemaal heel goed is "afgelopen" want die zijn heel sociaal en accepteren hem. Overdag spelen ze samen in de grote tuin als ik thuis ben. S avonds is ie wel alleen, als hij te lang rent en speelt krijgt hij sneller een aanval. Hij doet heel wat binkies en ze vinden het heerlijk met zn 3tjes. Tsja, hij reageert soms met sproeien naar de anderen en is wat te opdringerig maar nooit vechtpartijen gehad. Veel geluk mee gehad maar ik wil hiermee zeggen dat uitzonderingssituaties écht kunnen en dat je écht niet gelijk een mishandelaar bent.
Een ram kan je trouwens ook castreren met plaatselijke verdoving