Kauwmateriaal hond, wat is goed, en wat is niet goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn2014

Re: Kauwmateriaal hond, wat is goed, en wat is niet goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 06:35

Ik geef onze hond eens in de zoveel tijd zalmhuid. Aangezien ze een gulzige eter is, en ze alles wat hierboven staat of op schrokt, of in stikt ben ik voor minder lang kauwplezier gegaan en voor de zalmhuid. Ze vind het erg lekker, kan er niet zo in stikken als in haar kauwstaven en is nog gezond ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 07:42

noox schreef:
tiwi1969 schreef:
Dentastix? Dat is de grootse rommel die je kan kopen... niets natuurlijks aan. Dan kan ze beter die geperste botten blijven geven

Er werd niet gevraagd om iets zonder rommel er in en ook niet naar iets wat ‘natuurlijk’ is. Ook al geloof ik zelf niet zo in ‘natuurlijke’ hondensnacks. Wat is er nog natuurlijk aan een hond.
Maar goed andere discussie, het was slechts een suggestie. Het is een snack dat langdurig plezier had kunnen geven, waar om gevraagd werd.

Wat je een hond voert heeft toch niet te maken met hoe gedomesticeerd de hond is? :Y)

Wij hebben ervoor gekozen om onze honden zo natuurlijk en gevarieerd mogelijk te voeren, zonder zo min mogelijk toevoegingen en rommel. Ook met botten.

Dat heeft niks met de natuur van de hond te maken, wel met de gezondheid.

Alle rommel wat een hond niet kan verwerken (giftige stoffen) hoopt zich op het lichaam en wordt langzaam maar zeker verwerkt. Maar in hele kleine hoeveelheden. Als de hond dus veel meer rommel binnenkrijgt dan dat het lichaam verwerken kan wordt de ophoping groter dan de verwerking en dat kan gevolgen hebben.

Ik kan TS, en vele anderen dus zeker begrijpen als ze kijken naar spullen waar zó min mogelijk rotzooi in zit.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 08:21

noox schreef:
tiwi1969 schreef:
Dentastix? Dat is de grootse rommel die je kan kopen... niets natuurlijks aan. Dan kan ze beter die geperste botten blijven geven

Er werd niet gevraagd om iets zonder rommel er in en ook niet naar iets wat ‘natuurlijk’ is. Ook al geloof ik zelf niet zo in ‘natuurlijke’ hondensnacks. Wat is er nog natuurlijk aan een hond.
Maar goed andere discussie, het was slechts een suggestie. Het is een snack dat langdurig plezier had kunnen geven, waar om gevraagd werd.

Als je de titel leest, dan zoekt ze iets dat goed is. Ze vraagt indd ook om wat niet goed is, dus als je dat voorbeelden van aan t geven was, was je goed bezig :+ natuurlijke kauw materialen, zonder rommel, zijn over het algemeen goede kauwmaterialen. En om goed kauwmaterialen die dan ook nog landurig gebruikt kunnen worden, werd om gevraagd.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:48

noox schreef:
tiwi1969 schreef:

Er werd iets gevraagd dat geen chemische stoffen bevat en niet hap slik weg is. Daar vallen dentastix imo niet onder...

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 12:57

Hier gaan we eens in de zoveel tijd langs de slager en halen we een koeienknie op. Onbewerkt, alleen het vlees er af gehaald. Merg zit er dus in, botten zijn niet verhit geweest en er zitten hier en daar nog stukjes vlees aan. Hier deden ze vaak wel een hele poos mee. Voordeel is dat het zo groot is dat ze het niet zomaar doorslikken.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-19 18:19

Bedankt allemaal. Ik heb voor nu de Rawhide van farmfood besteld. De rest ga ik eens op mijn gemak bekijken, past het bij onze Neel etc.

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:45

Lol ik gaf maar een suggestie helemaal aan TS om daar mee te doen wat ze wil. Kap ff met zeiken allemaal alsjeblieft :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 18:51

Platen! Hier mag mijn jongste alleen maar lam en snack4dogs heeft een heel groot assortiment. Hier krijgen ze de lamsplaten en wauw wat geniet ie daar van. Ja daar doet hij niet echt heel lang mee, maar met de Runderkophuidplaten doen andere honden bijvoorbeeld wel heel lang. Die lamsplaten zijn wat dunner.

Ook de staven van Dogsee zijn een aanrader. Die is geperste yakmelk, en goed hard. Ze moeten daar wel echt flink op kluiven voordat ze er vanaf kunnen bijten. Maarja, ook daar heb je fanatiekelingen er bij haha.

Met de varkensneuzen heb ik altijd de tip gehad om er voor te waken dat je hond daarna niet direct gaat drinken omdat het dan net een spons wordt, in de buik.