Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Boras schreef:"Voor mensen die bang zijn ga ik niet weg"?????![]()
"Deze mensen mogen"??????![]()
"moeten ze maar"??????![]()
Deze reacties geven precies aan waarom het zo rot is om mensen te moeten verzoeken hun hond te verplaatsen.
Je wilt helemaal niet vragen, niet klagen, niet voor zeikwijf worden uitgemaakt of voor zeur. Of een grote bek krijgen van iemand die alleen empathie kan opbrengen voor honden.
Amandavd schreef:Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.
Amandavd schreef:Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.
Selka schreef:Toch wel bijzonder dat ik duidelijk schrijf dat "Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden" en dat dit dan ook de hoofdreden is van het verweer. Mijn tweede deel van de zin wordt echter niet weerlegd: "maar een hond hoeft niet mee naar het terras."
Hebben wij het over een terras bij of in het bos. Snap ik dat je je hond meeneemt. Hartje Amsterdam, nee sorry daar hoeft de hond toch niet bij te zijn?
Overigens gaat de dame in kwestie zelf weg en maakt er geen probleem van zoals ik schreef
Selka schreef:Toch wel bijzonder dat ik duidelijk schrijf dat "Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden" en dat dit dan ook de hoofdreden is van het verweer. Mijn tweede deel van de zin wordt echter niet weerlegd: "maar een hond hoeft niet mee naar het terras."
Hebben wij het over een terras bij of in het bos. Snap ik dat je je hond meeneemt. Hartje Amsterdam, nee sorry daar hoeft de hond toch niet bij te zijn?
Overigens gaat de dame in kwestie zelf weg en maakt er geen probleem van zoals ik schreef
Mizora schreef:Nee, de hond hoeft niet mee naar het terras, dat klopt. Het is geen verplichting. Maar een hond mag wel mee naar het terras. Hartje Amsterdam, zeker dat de hond daar wel bij zal zijn in mijn geval. Sowieso wonen er daar gewoon plenty mensen met honden die tijdens de stadswandeling een terrasje pakken, maar ook binnenlandse toeristen nemen vaak zat hun hond mee. Als je enkel gaat om te shoppen, dan zou ik in de meeste gevallen de hond thuis laten (hoewel sommige honden dat ook geweldig vinden). Maar ik ga niet naar een stad om te shoppen, ik ga naar een stad om de stad te zien. En dat betekent dus uren wandelen. Als je kijkt naar waar honden heen gaan als ze hun eigen wandeling mogen kiezen, zie je vaak dat ze niet kiezen voor de het bos en het park, maar juist voor 1001 straatjes in de stad. Heel grappig overigens om te doen, het heeft al menig hondeneigenaar verrast. Uren door Amsterdam wandelen met hond is dus ook voor de hond leuk. En dan een terrasje pakken is heerlijk.
Selka schreef:Waar schrijf ik dat het niet mag vevina?
Nogmaals ik verbied niemand iets. Ook zal het mij persoonlijk een worst zijn waar iemand zijn hond mee naartoe neemt. Vooral een stoere grote hond kan ik waarderen en kom ik je misschien nog wel lastig vallen met een praatje
Maar, zoals ik al eerder schreef, begrijp IK de behoefte niet om zo'n dier overal mee naartoe te nemen.