Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
StonedRomy

Berichten: 7552
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:42

Eigenlijk gaat ze bijna overal mee naartoe. Nu woon in in het centrum van een grote stad, dus kom je al snel uit bij de lush of een andere winkel tijdens de standaard uitlaat ronde.

Ze gaat alleen naar binnen op plekken waar honden binnen mogen en een supermarkt of Bakkerswinkel ziet ze ook niet van binnen.

Is een grote hond ( akita ) maar ze kan zich enorm klein maken. Ligt keurig onder de stoel in de bus, laat zich makkelijk optillen voor roltrappen en raakt met haar lichaam en snuit niets aan. Moet ik wachten in een rij, dan gaat ze tussen mijn benen zitten en stoort ze niemand.

Nu is ze dit vanaf hele jonge leeftijd gewoon en dat scheelt enorm. De andere twee honden blijven gewoon thuis, die maak ik niet blij met een rondje stad.

vevina
Berichten: 1646
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 11:56

Mijn hond gaat overal mee naar toe waar het toegestaan is :D. Ze vindt het niet leuk om alleen thuis te blijven. Alles is leuk wat we doen als ze maar bij ons is, dus prima dan mag ze mee. Als iemand allergische is heb ik er geen moeite mee om ergens anders te zitten/lopen of om weg te gaan. Voor mensen die bang zijn ga ik niet weg. Deze mensen mogen het best aangeven en dan zorg ik voor genoeg afstand zodat deze persoon rustig kan passeren. Maar op een terras met genoeg ruimte moeten ze maar een tafel kiezen waar ze zich wel prettig bij voelen. Zo zou ik niet zo snel een tafel kiezen naast iemand die rookt of naast een tafel met jongen kinderen. Uiteraard zorg ik ervoor dat mijn hond niet bij andere mensen kan komen en rustig bij ons blijft.

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:11

"Voor mensen die bang zijn ga ik niet weg"????? :wow:


"Deze mensen mogen"?????? 8)7

"moeten ze maar"?????? :roll:

Deze reacties geven precies aan waarom het zo rot is om mensen te moeten verzoeken hun hond te verplaatsen.

Je wilt helemaal niet vragen, niet klagen, niet voor zeikwijf worden uitgemaakt of voor zeur. Of een grote bek krijgen van iemand die alleen empathie kan opbrengen voor honden.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:13

Vevina, zo makkelijk is het niet helaas. Ik ken iemand die zo bang is dat zij oversteekt zodra een hond in het zicht komt. Op een terras zitten waar een hond is, is voor haar geen optie. Zij zal de eigenaar nooit aanspreken maar zelf vertrekken. Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden maar een hond hoeft niet mee naar het terras.

Zij is als kind bijna verscheurd door een roedel honden. Ik kan haar angst dan ook heel goed begrijpen.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:33

Ik kan de angst prima begrijpen, maar ik ga niet op een terras zitten zonder mijn hond. Dus dan is het dus zij of ik. En de meeste mensen hebben geen last van mijn hond (want ze gedraagt zich goed, heeft een vrijwel hypoallergene vacht, kwijlt niet en haart niet), maar puur de aanwezigheid van de hond als last zien, daar ga ik inderdaad geen rekening mee houden als zijnde vertrekken, want dat is dan voor mij dus de enige mogelijkheid. Ik ga sowieso al zoveel mogelijk uit de loop en in een hoekje zitten en zet de hond dan weer naar de rand. Terrassen zonder zijwanden zijn voor mij sowieso een no-go.

Voor iemand die bang is voor vlinders, wordt de wereld niet vlindervrij gemaakt. Aanrakingen (per ongeluk tegenaan stoten of vriendelijk de aandacht vragen door aanstoten of hand op de schouder; niet sexueel of machthebbend bedoeld) is gewoon voegen voor degene die dat niet kan hebben. Voor mij is met mijn rug naar mensen toe zitten een probleem, maar dat is mijn probleem. Anderen hoeven daar géén rekening mee te houden, ik maak dan de keuze om ergens anders te gaan zitten. Dat de honden geen echte/fysiek overlast (kwijl, blaffen, zeiken, mensen lastig vallen) mogen veroorzaken ben ik helemaal voor. Maar nee, de wereld hoeft niet grotendeels hondvrij gemaakt te worden omdat een enkeling er niet mee om kan gaan.

Om het bijvoorbeeld naar roken door te trekken. Een sigaret aansteken levert fysiek overlast op, dat is voor mij een reden om ergens niet te zijn en ben ik voor het verbieden. Maar een damper moet in mijn ogen gewoon kunnen. Het zal bij sommige mensen triggeren om eventueel toch te willen roken, het zal bij mensen die ooit mishandeld zijn met sigaretten misschien toch angst oproepen, maar er is geen fysieke overlast. Het probleem zit bij deze mensen bij henzelf, en niet bij de ander.

Daarmee ontken ik overigens niet de overlast van deze mensen, want die is er zeer zeker en is ook ontzettend naar voor ze, maar het gaat om hoeveel de rest van de wereld daarom moet voegen.

Hond niet de supermarkt in is bijvoorbeeld een hygiene-kwestie en vind ik zeer redelijk (eventueel met uitzondering van een hoekje bij de ingang bij slecht weer, maar ruim uit de loop en met een gedoogbeleid, fysiek overlast betekent geen toegang).

vevina
Berichten: 1646
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:43

Boras schreef:
"Voor mensen die bang zijn ga ik niet weg"????? :wow:


"Deze mensen mogen"?????? 8)7

"moeten ze maar"?????? :roll:

Deze reacties geven precies aan waarom het zo rot is om mensen te moeten verzoeken hun hond te verplaatsen.

Je wilt helemaal niet vragen, niet klagen, niet voor zeikwijf worden uitgemaakt of voor zeur. Of een grote bek krijgen van iemand die alleen empathie kan opbrengen voor honden.


Jup, ik kan zoals Mizora goed uitlegt niet met iedereen in de wereld rekening houden. Ik zorg er voor dat mijn hond bij niemand kan komen en dus geen fysieke overlast kan veroorzaken. Voor mensen met mentale problemen ga ik ‘het spijt me’ niet overdreven rekening houden.

Daarnaast zou ik niemand uitmaken voor zeikwijf of zeur als ze mentaal last hebben van mijn hond, maar overdreven rekening houd ik er zeker niet altijd mee. En ook ik zoek een plek in een hoek uit waar zo min mogelijk mensen om mij heen zitten. Maar mensen die echt zoveel last hebben van de aanwezigheid van mijn hond tja die hebben dan echt zelf een probleem.

Tinkermuts

Berichten: 9399
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:44

Ik wil echt veel rekening houden met angstige mensen hoor, hond ligt onder de tafel of in een hoekje waar niemand langs hoeft, hij mag geen contact maken met mensen en als iemand mij vraagt om verder te gaan zitten vanwege angst dan doe ik dAt ook.
Weet heel goed hoe bang mensen kunnen zijn, heb jaren met een psycholoog samen gewerkt die mensen met honden angst behandelde.
Maar voor mij is mijn hond mijn gezinslid en die wil ik bij mij houden als het te warm in de auto is en hij thuis super gestresst word.
En als ik uit eten ga waar honden dan welkom zijn gaat hij mee, zoniet ga ik niet.
Qua hygiëne, tja weet je, ik houd gewoon echt niet van kinderen, vind ze vaak ook heel viezig met die strontbroeken, snottebellen en vette klauwtjes, ik vind mijn hond frisser als dat, en heb er echt een hekel aan als ze bij m'n tafel naar mn bord staan te loeren of rond rennen, maar als ik daar last van heb ga ik gewoon ergens anders zitten. Je kunt nu helaas niet alles ontlopen

borstnoot

Berichten: 1347
Geregistreerd: 18-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:46

Eerst bleef de onze altijd thuis, buiten op het ''erf'' (tuin?). Hij is toen langzaam aan bang geworden en kleine dingen kunnen een trigger zijn. Wanneer wij er bij zijn is er niets aan de hand, is hij alleen dan ontsnapt hij (drukke straat) en binnen sloopt ie alles, uit angst. Heel erg sneu, maar daardoor moeten we hem echt preventief opsluiten in een ijzeren hok met dak en al.

Voor een uur of 2 is dat geen probleem, maar wanneer ik naar het terras wil, dan vind ik niet dat de hond daar de dupe van moet zijn en dan een complete avond/warme middag alleen in z'n hok moet zitten. Ik blijf vaak genoeg thuis, maar soms wil ik er even uit en dan gaat de hond dus gewoon mee. Het is een grotere hond maar heel braaf op het terras. Als ik dan nog even een boodschap moet doen dan vraag ik iemand of ze de hond een kwartiertje vast willen houden, honden in de winkel vind ik eigenlijk not done.

Moet ik boodschappen doen dan combineer ik dat wel eens met wandelen in het bos. Hij moet dan 10/15 minuten in de auto blijven, uiteraard met een raampje open. Ik hang dan altijd duidelijk een briefje met tel nr. aan de auto dat er een hond in de auto zit, en mocht hij er niet oké uit zien dat ik gebeld wil worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:48

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Helemaal mee eens.. Ik werk in een supermarkt en hoe vaak het nu niet voorkomt dat ik mensen moet verzoeken hun hond buiten te laten/niet mee te nemen. En nee, ook niet op de arm, ook niet onderin de kinderwagen, ook niet in een winkelwagentje.

Mijn hond gaat mee naar de welkoop, want daar hebben ze een handige weegschaal. Bij de DA durft ze niet altijd op de weegschaal, bij de welkoop is het een feestje :D Verder gaat ze bijna nergens mee naar toe, maar daar is ze ook te groot voor (60 kilo in formaat shetlandpony :') ) Ze is nogal harig en kwijlt veel, dus ik kan me heel goed voorstellen dat mensen dat niet prettig vinden. Ik word er zelf ook wel eens gek van :+ Af en toe gaat ze mee naar het terras, maar dat is een terrasje in/bij het bos, waar diverse wandelroutes op uit komen. Daar liggen heel veel honden, is het ook toegestaan en heel normaal. Wel zoek ik een hoekje oid op, zodat ze niemand in de weg ligt.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:55

Amandavd schreef:
Ik zal nu wel half bokt over mij heen krijgen maar ik word doodziek van die lui die hun hond maar over mee naar toe moeten nemen. Ik ben dol op mijn hond echt waar, maar die gaat alleen mee naar een dierenwinkel en tuincentrum als we daar al heen gaan. Verder nergens heen. Dat gesleep met die beesten altijd. In supermarkten of winkels vind ik honden echt not done. Zeker omdat er ook mensen komen die bang zijn voor honden of er flink allergisch voor zijn.

Oh nee hoor, ieder zijn mening! :)
Vraag me af of er wel een supermarkt is in Nederland waar honden mogen komen? Hier in de omgeving in elk geval niet. Verder geven winkels en restaurants zelf aan of honden verboden zijn of niet en daar houd ik me dan ook keurig aan.

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 12:58

Mijn hondje (1,5 kilo :P ) gaat bijna overal mee naar toe op de arm, soms mag het niet en word ik eruit gezet (Ikea bijv. haha!!) Supermarkt etc ook wel eens maar dat doet mijn vriend meestal of ze blijft even in de auto. McDonald's etc ook zeker hoor, sommige restaurants ook in haar mandje.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Waar neem jij je hond overal mee naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:10

Zelf erger ik me dat de kleine op de arm gedragen hondjes maar wel overal mee naar binnen worden genomen, of het nu mag of niet. Zie het vaak genoeg, duidelijk aangegeven op de deur dat honden niet zijn toegestaan maar ze gaan wel in een draagras mee naar binnen. Qua hygiene is en blijft het een hond, voor mensen met allergieen idem dito. Ik vind dat dus echt schandalig dat mensen denken dat, omdat het maar een klein hondje is, het allemaal wel moet kunnen.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:20

Toch wel bijzonder dat ik duidelijk schrijf dat "Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden" en dat dit dan ook de hoofdreden is van het verweer. Mijn tweede deel van de zin wordt echter niet weerlegd: "maar een hond hoeft niet mee naar het terras."

Hebben wij het over een terras bij of in het bos. Snap ik dat je je hond meeneemt. Hartje Amsterdam, nee sorry daar hoeft de hond toch niet bij te zijn?

Overigens gaat de dame in kwestie zelf weg en maakt er geen probleem van zoals ik schreef :)

Lize92

Berichten: 416
Geregistreerd: 23-04-19
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:27

Op het moment nergens omdat hij nog aan het revalideren is, maar voorheen wel naar dierenwinkels, tuincentra, als we na het wandelen ergens wat te eten of een ijsje gingen halen lag hij daar ook rustig bij (terras). Heb zelf geen auto dus nam hem ook wel eens mee in de bus. :j

Persoonlijk vind ik mee de supermarkt of eetgelegenheden in niet heel fris en ook niet heel praktisch.

Schuur_

Berichten: 4939
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:27

Nou, als ik een dagje naar de stad wil om mijn zus te bezoeken die daar woont dan gaat de hond mee. Lekker door de straten kuieren en dan een terrasje opzoeken.

Mag ik dan tijdens een wandeling ook niet meer stilstaan om met iemand een praatje te maken? Mensen die mij aangeven op een terras of ik ergens anders wil zitten zorg ik graag voor. Maar dat komt niet voor want ik zit altijd aan de rand en de hond onder tafel of tegen de zijwand oid.

Ik vind het nogal absurd dat iemand met een hond het kwalijk wordt genomen dat je kennis een terras overslaat door haar angst. Ik heb bv een ontzettende hekel aan kinderen en zal dus bewust een terras overslaan als er een gezin met kinderen in het midden zit.

Mizora

Berichten: 18160
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:31

Nee, de hond hoeft niet mee naar het terras, dat klopt. Het is geen verplichting. Maar een hond mag wel mee naar het terras. Hartje Amsterdam, zeker dat de hond daar wel bij zal zijn in mijn geval. Sowieso wonen er daar gewoon plenty mensen met honden die tijdens de stadswandeling een terrasje pakken, maar ook binnenlandse toeristen nemen vaak zat hun hond mee. Als je enkel gaat om te shoppen, dan zou ik in de meeste gevallen de hond thuis laten (hoewel sommige honden dat ook geweldig vinden). Maar ik ga niet naar een stad om te shoppen, ik ga naar een stad om de stad te zien. En dat betekent dus uren wandelen. Als je kijkt naar waar honden heen gaan als ze hun eigen wandeling mogen kiezen, zie je vaak dat ze niet kiezen voor de het bos en het park, maar juist voor 1001 straatjes in de stad. Heel grappig overigens om te doen, het heeft al menig hondeneigenaar verrast. Uren door Amsterdam wandelen met hond is dus ook voor de hond leuk. En dan een terrasje pakken is heerlijk.

Pandameisje

Berichten: 4024
Geregistreerd: 23-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:33

Mijn hond gaat echt overal mee naar toe van boerderij naar stad en ook mee de winkels in waar dat mag ook restaurants waar ze mag natuurgebieden overal

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:34

Whuttt?? Schuur_ Waar neem ik iemand iets kwalijk? Ik ben een enorme honden/dierenliefhebber en heb er zelf 2 :+ Ik vind het geen probleem dat er overal honden zijn. Maar de behoefte om zo'n dier mee op sleeptouw te nemen begrijp ik niet zo goed.

Ik heb zelf geen kinderen en wil ze ook niet maar ik vind het wel zo prettig dat ouders hun kinderen bij zich houden als ik op een terras zit. En daarnaast is het logischer dat een kind meegaat, die mag vaak niet alleen thuis blijven ;)

Mizora, daar verschillen wij over van mening. Mijn persoonlijke ervaring is anders.

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:35

Selka schreef:
Toch wel bijzonder dat ik duidelijk schrijf dat "Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden" en dat dit dan ook de hoofdreden is van het verweer. Mijn tweede deel van de zin wordt echter niet weerlegd: "maar een hond hoeft niet mee naar het terras."

Hebben wij het over een terras bij of in het bos. Snap ik dat je je hond meeneemt. Hartje Amsterdam, nee sorry daar hoeft de hond toch niet bij te zijn?

Overigens gaat de dame in kwestie zelf weg en maakt er geen probleem van zoals ik schreef :)

Een dagje Amsterdam is voor mijn hond niet leuk, dus daar zul je haar ook niet op het terras zien. Maar in een andere setting weer wel, als het leuk is voor haar, voor mij en voor mijn directe gezelschap.
Uiteraard is mijn hond keurig opgevoed, zoek ik een rustige plek waar ze niemand in de weg ligt en houd ik natuurlijk rekening met de regels van de horeca gelegenheid zelf.

Dat er dan mensen zijn die niet het terras opgaan omdat mijn hond daar ergens ligt dat is dan hun keuze. Als ik een reden heb om ergens niet te gaan zitten ga ik ook gewoon. (Te druk, rokers, veel kinderen, veel verkeer, te veel zon of juist schaduw etc.)

vevina
Berichten: 1646
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:35

Selka schreef:
Toch wel bijzonder dat ik duidelijk schrijf dat "Nu vind ik dat je nooit met iedereen rekening kan houden" en dat dit dan ook de hoofdreden is van het verweer. Mijn tweede deel van de zin wordt echter niet weerlegd: "maar een hond hoeft niet mee naar het terras."

Hebben wij het over een terras bij of in het bos. Snap ik dat je je hond meeneemt. Hartje Amsterdam, nee sorry daar hoeft de hond toch niet bij te zijn?

Overigens gaat de dame in kwestie zelf weg en maakt er geen probleem van zoals ik schreef :)


Waarom zou mijn hond niet mee mogen naar het terras hartje Amsterdam? Ze ligt braaf onder de tafel te slapen en komt echt in aanraking met niemand. Ikzelf verlies meer haren dan mijn hond doet :+ ze blaft niet, ze beweegt niet, ze slaapt op een plek waar 95% van het terras haar niet eens ziet... Daarnaast vindt mijn hond het heerlijk om met ons mee te gaan en ondervind zelf dus absoluut geen last van het ‘meegesleept worden’ door een stad.

Ikzelf wordt ontzettend misselijk van broodjes pindakaas in het openbaar vervoer, zullen we dat ook verbieden dan?

rockwitch

Berichten: 11761
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:36

Eigenlijk gaat ze nergens mee naartoe. Alleen soms naar school om mijn zoontje te halen. Maar voorderest is het gewoon lekker met haar wandelen naar het park en evt naar het bos. Maar ze gaat niet mee naar de stad ofzo. Het is ook nogal een kalf van een hond, dus niet zo praktisch.

purny

Berichten: 27663
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:36

Mijn hond bleef gewoon thuis. Ging nergens mee naar toe. Maar dat is ook al een hele lange tijd geleden.
Maar ik lees dat honden de Mac in mogen? Het is volgens mij niet eens toegestaan.
Honden zijn al helemaal niet toegestaan in de supermarkt. Behalve hulphonden volgens mij.
Dus ik snapte het hele punt ook niet waarom mensen perse hun hond mee namen de winkel in

Jessix

Berichten: 16523
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:38

Mizora schreef:
Nee, de hond hoeft niet mee naar het terras, dat klopt. Het is geen verplichting. Maar een hond mag wel mee naar het terras. Hartje Amsterdam, zeker dat de hond daar wel bij zal zijn in mijn geval. Sowieso wonen er daar gewoon plenty mensen met honden die tijdens de stadswandeling een terrasje pakken, maar ook binnenlandse toeristen nemen vaak zat hun hond mee. Als je enkel gaat om te shoppen, dan zou ik in de meeste gevallen de hond thuis laten (hoewel sommige honden dat ook geweldig vinden). Maar ik ga niet naar een stad om te shoppen, ik ga naar een stad om de stad te zien. En dat betekent dus uren wandelen. Als je kijkt naar waar honden heen gaan als ze hun eigen wandeling mogen kiezen, zie je vaak dat ze niet kiezen voor de het bos en het park, maar juist voor 1001 straatjes in de stad. Heel grappig overigens om te doen, het heeft al menig hondeneigenaar verrast. Uren door Amsterdam wandelen met hond is dus ook voor de hond leuk. En dan een terrasje pakken is heerlijk.

Ja klopt wel wat jij schrijft. Al vind mijn hond de drukte dan niet zo heel fijn als het lang duurt. Maar ik woon met haar in het bos en merk dat zij het dorp of een woonwijk ook wel heel leuk vind, juist door de geuren e.d.

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:41

Waar schrijf ik dat het niet mag vevina?

Nogmaals ik verbied niemand iets. Ook zal het mij persoonlijk een worst zijn waar iemand zijn hond mee naartoe neemt. Vooral een stoere grote hond kan ik waarderen en kom ik je misschien nog wel lastig vallen met een praatje ;)

Maar, zoals ik al eerder schreef, begrijp IK de behoefte niet om zo'n dier overal mee naartoe te nemen.

vevina
Berichten: 1646
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 13:44

Selka schreef:
Waar schrijf ik dat het niet mag vevina?

Nogmaals ik verbied niemand iets. Ook zal het mij persoonlijk een worst zijn waar iemand zijn hond mee naartoe neemt. Vooral een stoere grote hond kan ik waarderen en kom ik je misschien nog wel lastig vallen met een praatje ;)

Maar, zoals ik al eerder schreef, begrijp IK de behoefte niet om zo'n dier overal mee naartoe te nemen.


Mijn excuses je hebt inderdaad niet letterlijk getypt dat het niet mag.

Er zijn genoeg baasjes en honden die er ontzettend veel plezier uithalen. Reden genoeg dus om zo een dier overal mee naartoe te nemen (waar ze zijn toegestaan uiteraard) :j