De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:24

Waarom mijn hond zijn pootje op mijn arm legt als kroelen. Dan zit of ligt hij, indicatie van kroel m'n buik of hou aub op?

KarmaChansy

Re: De dingen die wij niet begrijpen van onze huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 14:26

Hier betekend dat niet stoppen met aaien :Y)

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:09

Wat een leuk topic!

Een van onze katten zit te wachten op de oprit totdat ik thuis kom. Als mijn man aankomt gaat hij niet mee naar binnen, of soms heel even en dan moet hij weer buiten. Hij gaat wel met mij mee naar binnen. Verder heeft hij ook een ingebouwde wekker en die gaat tussen 5:30 en 5:45 af. Helaas op alle dagen. Hij gaat dan zijn "dansje" doen, op het bed, ervan af, op het nachtkastje er vanaf, op de vensterbank ervan af etc met allemaal leuke miauwtjes en purretjes erbij. Hij is echt geen tientonner, maar als hij dan van het bed afspringt....Boink.

Onze vorige kat was gek op kroelen, vooral naast je op de bank. Als je dan stopte met kroelen en kriebelen ging hij heel hard met zijn staart zwiepen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:12

Mijn ene kat stalkt één van mijn honden. Zodra die hond ergens gaat liggen, gaat de kat dicht tegen de hond aan of zelfs óp de hond liggen. Meestal vindt de hond dat prima, maar soms wil ze wat privacy en staat ze op om een andere plek te zoeken. Dat helpt niets, kat komt er 9 van de 10 keer direct achteraan en gaat gewoon weer tegen/op de hond liggen. Ze kunnen zo rustig 3-4 plekken in de kamer afgaan, net zolang tot de hond toegeeft :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:47

GreaseMonkey schreef:
Cayenne schreef:
Mijn edelpapegaai doet aan toe-tapping. Dat is een soort gedrag dat nog niemand begrijpt bij edelpapegaaien.
Het is vooral heel irritant, maar zelf hebben ze er weinig last van.

Dit komt toch door een bepaald tekort in de voeding?

Dat dachten ze eerst altijd, maar blijkt nu toch niet te kloppen.
Daarom weten de wetenschappers etc het ook niet :') Onze papegaai is op en top gezond en zijn bloedwaardes zijn super, maar toch doet hij het.
Hij doet het ook alleen 's nachts. Dat is nog het meest vreemde :+ En het komt meestal in combinatie met wing flapping en dat doet hij dan weer niet.

Voor de mensen die niet weten wat ik bedoel :P Dit is niet onze papegaai want die doet het alleen 's nachts wanneer hij slaapt :+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:47

mijn brit hangt altijd enkele weken "vastgeplakt". die kiest een slaapplek uit, en dan kan je ze de volgende paar weken ALTIJD daar vinden, ieder moment van de dag. Na een tijd verkast ze.

Waarom katten schijnbaar eens in de drie dagen moeten kotsen ... ik heb er drie en ze wisselen elkaar af ... 2 van de drie gaan bij voorkeur ergens op een kast zitten en kotsen ernaast naar beneden ...

Waarom mijn hond op de andere sofa gaat liggen als we haar perongeluk aanraken met onze voeten tijdens het zitten op de sofa...

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 15:58

Mijn hond zijn obsessie met golven.

Langs het strand altijd op golven jagen en happen, en in de tuin heeft hij een badje staan (zo'n plastic schelp) die hij zelf optilt, laat vallen en dan erin springt om de golven die hij maakt te happen.

Volgens mij wilt hij gewoon een golfslagbad in de tuin :+

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:00

Dat mijn hond enorm van water houdt en overal induikt waar hij maar kan, maar zodra er iets van een bak/zwembad/schelp water in de tuin staat hij ineens niet meer durft??

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:04

lizy29 schreef:
Een van onze katten bid :')

Wij hebben er ook 1 die dat doet :')
De eerste keer dat ie het deed, dacht manlief dat de kat wat mankeerde _O-

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:10

mijn kat gaat bovenaan de trap staan kotsen....... een open wenteltrap met 20 treden.... -O- :r

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:39

Dat kotsen op de mat herken ik. Liefst over een schoen heen :j

Daarnaast zijn katten sws rare wezens. Mijn kater stopt dagelijks zn speelgoedmuis in zn voerbak om vervolgens zn brokjes te eten met die muis ernaast :Y)

Ah en als ie bang is, verstopt ie zich standaard in mn oksel (als ik in bed lig). Maar dit wil ie dus ook als je gewoon zit op de bank; dat werkt dus niet :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:43

ohja, hier neemt de jongste ook haar speelgoedmuis overal mee. Vroeger verdronk ze die altijd in de waterbak van de hond, nu ligt die vaak in de bak brokken van hunzelf of de hond.
Die kat apporteert trouwens ook :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 16:50

Waarom een van onze konijnen zo gek is op dozen :')

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:07

Onze hond heeft ook iets bijzonders. Als ze haar brokken krijgt haalt ze er 2 of 3 uit en legt deze naast haar voerbak. Vervolgens pakt ze er nog 2 of 3 die door het huis verspreid worden. Dan gaat ze de rest opeten op haar gemak. Daarna eet ze de brokjes naast haar bak op, die dienen als toetje denk ik? Later op de dag volgen de brokjes verspreid door het huis. :+

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:12

Onze hamster Houdini ontsnapt met regelmaat. Eerst door deksel op te tillen, dus die verzwaard. Toen door gat in deksel te knagen, dus deels plexiglas erin. Laatste keer door....geen flauw idee, niets kunnen ontdekken maar hij liep smorgens rond in de kamer (bij 3 katten!)
Ook gooit hij meerdere keren per dag zijn waterflesje om...helemaal een constructie van kippengaas gemaakt, maar ook dat helpt niet.

Afbeelding
Na 3 kwartier zoeken...

Afbeelding

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:14

theadora99 schreef:
Waarom mijn ene kat altijd in de badkamer wil, ongeacht of er iemand is of niet. Als ik dan de deur open doe, loopt ze naar binnen, een rondje en weer naar buiten, maar als de deur weer dicht is gaat ze ervoor zitten miauwen?

Haha, dat doet mijn kat bij de voorraadkast, die moet dan open en dan kijkt ze er in en loopt weer weg. Maar doe je hem niet open blijft ze er voor zitten miauwen. Is alleen bij die kast! :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:18

Mijn hond wil alleen maar water uit de waterbak drinken als het helemaal vers is.
Eenmaal een keer eruit gedronken of het staat al iets te lang, trekt hij zijn neus op en loopt weg.
Dus met als resultaat dat hij elke keer schoon water krijgt.

Maar dan het rare is dat hij buiten wel overal het smerigste water drinkt. :?
Uit sloten, plassen, gracht, oud water wat buiten in een emmer staat etc.

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:20

Ik heb drie honden dus in ochtend alle drie aandacht geven is lastig. En een gaat zichzelf dan maar rustig krabben en als je haar weer aait dan is ze weer gelukkig en stopt ze met krabben morgen eens filmen >;)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:23

Mijn hond eet alleen maar als wij beide thuis zijn, heel irritant aangezien we beide onregelmatig werken.

De hond gaat ook altijd standaard op z'n rug liggen op de bank bij m'n vriend en ligt ook met regelmaat op z'n rug in z'n mand, ziet er niet uit!

La_Lune

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:25

Onze oudste kat likt eens in de zoveel tijd aan plasticzakken (zoals de zak vd prullenbak) of aan de luxaflex. Hij is dan ook echt zo gefixeerd daarop dat we hem bijna niet kunnen laten stoppen.

De jongste kat is een hoarder. We vinden regelmatig spulletje van boven in onze woonkamer, maar ook takjes en andere troepjes van buiten. Bovendien komt hij wanneer hij langer dan 15 minuten buiten is geweest luid mauwend binnen, maar dat is wel schattig. <3

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:30

Lauriannnn schreef:
Ik heb drie honden dus in ochtend alle drie aandacht geven is lastig. En een gaat zichzelf dan maar rustig krabben en als je haar weer aait dan is ze weer gelukkig en stopt ze met krabben morgen eens filmen >;)

dat is gewoon overspring gedrag. hond is enthousiast omdat die aandacht zal krijgen, weet geen blijf met zichzelf en gaat maar gaan krabben.
Zie je bv ook bij eenden die schrikken van iets, die gaan vol overgave hun veren gaan poetsen terwijl ze beter zouden wegvliegen.

mijn hond ligt ook vaak in de meest onmogelijke posities gedraaid, en dan ook gewoon diep slapen.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:34

Mijn hond loopt altijd tijdens t poepen....

Keizerinnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:37

Duhelo schreef:
Lauriannnn schreef:

dat is gewoon overspring gedrag. hond is enthousiast omdat die aandacht zal krijgen, weet geen blijf met zichzelf en gaat maar gaan krabben.
Zie je bv ook bij eenden die schrikken van iets, die gaan vol overgave hun veren gaan poetsen terwijl ze beter zouden wegvliegen.

mijn hond ligt ook vaak in de meest onmogelijke posities gedraaid, en dan ook gewoon diep slapen.

Ah okee ja ze kijkt ook beetje zielig erbij

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:51

Mijn kat jat (gedragen) ondergoed en t-shirts en sleept deze helemaal van zolder (waar de wasmand staat) mee naar beneden om daarop te gaan slapen en trappelen. Schone kleding laat hij gewoon liggen.

Beide katten grommen als de buurman niest (maar niet als wij zelf niezen).

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:53

Ghostattack schreef:
Roquen schreef:
Waarom mijn kat eens in de zoveel tijd van slaapplek wisselt...

De ene week ligt ze 's nachts op de krabpaal, maar de week daarop kan het zomaar in haar mandje bij het raam zijn, op de stoel, op de bank, bij ons in bed, of op de badkamervloer. Het duurt altijd een paar dagen tot ca. 2 weken. En dan verhuist ze weer... :?

Doet onze kat ook! Ze verzint elke keer iets nieuws, liefs zo gek mogelijk :')

ws waar het het warmst is