Zij heeft ook een geschoren neus. Ik heb het ooit geprobeerd lang te laten, maar het ging stinken, werd bruin/r9od bij haar neus (ze likt veel) en vanwege het likken zag het niet uit.
Dus na een paar maanden gelukkig weer kort gemaakt.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
arabella2000 schreef:Hier ook een poedeleigenaar.
[ [url=m/Rf5C0O.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zij heeft ook een geschoren neus. Ik heb het ooit geprobeerd lang te laten, maar het ging stinken, werd bruin/r9od bij haar neus (ze likt veel) en vanwege het likken zag het niet uit.
Dus na een paar maanden gelukkig weer kort gemaakt.
Bralindy schreef:Ik vind het misselijk makend, dat men neuzen scheert ed. Het hoort bij de natuur en heeft een functie, dus laat staan!
Als je perse toch mee wil klooien koop je knuffel en haal het daar van af. Maar behandel een dier als dier/wezen wat hij/zij is!
Bralindy schreef:Daar gaat het niet om! Het gaat om dier/wezen respecteren wat het is en de zintuigen wat het nodig heeft om de wereld te ontdekken. Ik maak jou toch ook niet blind omdat ik jouw ogen een lelijke kleur vind? ‘Je kan toch wel zonder, je kan horen, ruiken en voelen’
Ik zou sowieso niet zo een hond nemen. De vacht bijhouden vind ik trouwens wat anders dan tast haren weghalen waarmee de dieren hun omgeving waarnemen.
Anna79 schreef:Ik maak mij net als de andere poedeleigenaren die hier reageren zorgen om de hygiëne. Kijk, wij hebben die honden in huis en weten hoe hard dat haar groeit en je wilt de bek graag schoon houden. Als het dan inderdaad zo is dat de snorharen omkrullen ( geen idee) dan heeft het gewoon geen nut. Het is natuurlijk ook een behoorlijk doorgefokt ras, dat ben ik mij bewust, daarom vraag ik mij ook af of het nog werkelijk functie heeft. Nu ga ik even plaatjes zoeken van poedels en labradoodles om de snuiten te bekijken. Zoals gezegd ik ben hier echt geïnteresseerd in. Ik heb morgenochtend weer cursus, daar zit ook een labradoodle bij, zal die eens even bekijken.
Boras: ik vraag me af of je vlees eet en/of paard rijdt? In dat geval kaats ik de bal terug
Indi_Vito schreef:Ik denk dat de meeste niet begrijpen dat een poedelvacht doorgroeit net zoals mensen haar...
Oftewel het haar wordt zo lang dat het in de bek zal hangen en de krullende snorharen net zo, die blijven in een zware vacht echt niet uitsteken
BlijNijn schreef:Indi_Vito schreef:Ik denk dat de meeste niet begrijpen dat een poedelvacht doorgroeit net zoals mensen haar...
Oftewel het haar wordt zo lang dat het in de bek zal hangen en de krullende snorharen net zo, die blijven in een zware vacht echt niet uitsteken
Dat is met een Labradoodle toch net zo? Ik ben echter nog nooit een Labradoodle met zo'n geschoten snuit tegengekomen.
Zoe_97 schreef:Ik heb hier net echt een mening over. Maar een weetje voor degene die zeggen dat je ene poedel niet kan laten groeien. De vacht van de poedel is dezelfde als een komodor of een puli bijvoorbeeld. Als je een poedel gewoon “natuurlijk” zou laten groeien krijg je zo vachten. Anderzijds als je een komodor zou uitkammen en kort houden krijg je dus een poedel
Zoe_97 schreef:Ik heb hier net echt een mening over. Maar een weetje voor degene die zeggen dat je ene poedel niet kan laten groeien. De vacht van de poedel is dezelfde als een komodor of een puli bijvoorbeeld. Als je een poedel gewoon “natuurlijk” zou laten groeien krijg je zo vachten. Anderzijds als je een komodor zou uitkammen en kort houden krijg je dus een poedel
beatje schreef:Ook aan de labradoodle word er geknipt trouwens.Alleen minder kort.