Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
bigone schreef:Ik lees hier eigenlijk alleen maar over zoveel uitlaten,zoveel spelen enz. Mooi maar een hond hangt aan zijn baas, ene ras wat meer dan de ander, maar toch. Dus gewoon lekker lummelen, slapen aan de voeten van de baas, gewoon samen zijn. Dat is voor een hond zeker zo belangrijk als op tijd zijn eten en plaspauzes krijgen.
beatje schreef:Er zijn natuurlijk genoeg mensen die het helemaal niet interesseert of hun hond gelukkig is.Ze nemen een hond werken fulltime gaan sávonds nog eens uit en de hond ligt thuis meestal nog in een bench want hij sloopt door het lange alleen zitten.
Die mensen gaan ook echt vertellen dat een hond hebben makkelijk kan.Die hond kan toch niet voor zich zelf opkomen.Net als dat paard wat 24/7 opgesloten in een stal staat.
Wij mensen hebben toch de neiging alles goed te praten wat in ons straatje past.Want wij willen een hond,paard ,konijn....wat die dieren vinden zal onze reet roesten.
Divers schreef:Dat lees ik ook veel, ''hij is maar 3, 4, 100 dagen alleen'' maar een hond denkt niet zoals een mens. Wij denken ''nou, 5 dagen werken en dan heb ik weer lekker weekend!''
Ik vind het goed dat jullie zo'n fijn schema hebben waar een hond bij kan, maar ik ben dus eigenlijk benieuwd naar ervaringen van mensen die het niet zo super geregeld hebben dat de hond mee mag naar het werk, of er altijd wel iemand thuis is!
Ibbel, dat is een goede inderdaad, maar dan zit je wel weer met inbraakgevoeligheid als je de deur open laat zodat ze in en uit kunnen.
Mijn eigenlijke punt en verbazing is dus, dat ik eigenlijk alleen maar mensen ken die full-time werken en toch een hond hebben. Een ''normaal'' gezin dus, want ik vind werken van 5 tot 8 niet echt een normaal rooster![]()
Blijheid schreef:Het valt me op dat je een fulltime baan en alleenstaand zijn, zoals je zelf bent, een standaard leven noemt. Maar zoals uit dit topic wel blijkt is dat niet de standaard als je dieren hebt. Of het nu honden zijn, of paarden (of, zijsprong, als je kiest voor kinderen) je past je leven daarop aan. Je maakt een keuze voor een kind of huisdier en dan horen daar consequenties bij.
Blijheid schreef:Het valt me op dat je een fulltime baan en alleenstaand zijn, zoals je zelf bent, een standaard leven noemt. Maar zoals uit dit topic wel blijkt is dat niet de standaard als je dieren hebt. Of het nu honden zijn, of paarden (of, zijsprong, als je kiest voor kinderen) je past je leven daarop aan. Je maakt een keuze voor een kind of huisdier en dan horen daar consequenties bij.
Ik denk (hoop) dat de mensen in je omgeving waarvan jij ie afvraagt hoe ze het doen gewoon wat geregeld hebben, met een dagopvang, buurvrouw, thuiswerk oid. En er zullen ook mensen zijn die hun leven niet aanpassen en waar honden lang alleen zitten; helaas.
corine1981 schreef:Tsja. Ik mag van bokt natuurlijk geen hond nu, maar onze hond zit meestal wel 1 dag in de week langer dan 9 uur thuis. Overige dagen korter of ik werk thuis.
Ook wordt ze echt niet iedere dag 3x een uur uitgelaten. Ik zou niet weten waar ik die tijd met 2 jonge kinderen, huishouden en een baan vandaan zou moeten halen...
Soms vertikt ze het alsnog om iets te doen bij het uitlaten na thuiskomst, dus in mijn ogen is dat stukje wel gewoon training.
Overigens zou ik net zo goed om bovenstaande redenen hierna geen hond meer nemen, een pup past niet meer in ons schema, onze hond is hierin mee gegroeid.
Divers schreef:Blijheid schreef:Het valt me op dat je een fulltime baan en alleenstaand zijn, zoals je zelf bent, een standaard leven noemt. Maar zoals uit dit topic wel blijkt is dat niet de standaard als je dieren hebt. Of het nu honden zijn, of paarden (of, zijsprong, als je kiest voor kinderen) je past je leven daarop aan. Je maakt een keuze voor een kind of huisdier en dan horen daar consequenties bij.
Ik denk (hoop) dat de mensen in je omgeving waarvan jij ie afvraagt hoe ze het doen gewoon wat geregeld hebben, met een dagopvang, buurvrouw, thuiswerk oid. En er zullen ook mensen zijn die hun leven niet aanpassen en waar honden lang alleen zitten; helaas.
Ik ben niet alleenstaand hoor, ik weet niet waar je dat leest
Ik was benieuwd naar hoe mensen hun leven combineren met een hond en ik kan me niet voorstellen dat je in Nederland rond kunt komen van een parttime baan als alleenstaande, zonder uitkeringen en toeslagen. Vandaar dat ik de term full time gebruikt. Dat betekent niet dat ik zelf alleenstaand ben en full time werk.
Mazida schreef:Ik zal van Bokt geen hond mogen houden, maar onze hond zit twee-drie dagen alleen thuis van 9 tot half 6. Met een camera kan ik hem op mijn telefoon volgen, dus er is wel toezicht. Resultaat hij ligt op de bed of de bank en komt daar misschien één keer vanaf om een slok water te nemen. Als ik dan thuiskom om hem uit te laten, heeft hij vaak nog geen zin om mee naar buiten te gaan. Hij maakt op mij gewoon een relaxte indruk, sloopt niets en blaft alleen als er iemand aan de deur rammelt. Dus ja, ik vind dat een hond -mits goed getraind en niet zenuwachtig- prima overdag alleen thuis kan zijn.