Duivennest

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 20:34

Kleine lelijkerd haha <3 Zou inderdaad nadat deze uitgevlogen is wel de boel verwijderen, geeft een hoop zooi op je balkon. Maar erg leuk om deze te zien opgroeien! :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 22:39

Mindim schreef:
RedPassion schreef:
Blijft vreemd, de 'diervriendelijkheid' van de gemiddelde Bokker. En dat terwijl je op een paardenforum toch wat meer dierenliefhebbers zou verwachten...

In elk geval, lekker laten zitten. :) Agressief zijn ze totaal niet en wat is eventueel wat schoonmaakwerk in ruil voor nieuw leven? Er is al zoveel leefgebied van wilde dieren weg, als ze hun plekje ergens vinden is het toch niet nodig om ze daar ook weer weg te jagen.

Jij eet dan vast ook geen kippeeieren :')

Dat denk ik niet nee, want volgens mij is redpassion vegan :+

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:15

PRD schreef:
Kleine lelijkerd haha <3 Zou inderdaad nadat deze uitgevlogen is wel de boel verwijderen, geeft een hoop zooi op je balkon. Maar erg leuk om deze te zien opgroeien! :D

Is inderdaad het plan, nu is onze gremlin alleen een vreselijk moederskind & nog niet uitgevlogen, of zou ie hoogtevrees hebben?

Van t weekend waren de paps & mams weer onrustig aan het doen & jahoor
Afbeelding
& Naast het nest zit de gremlin die is uitgegroeid tot echt wel een mooie duif :)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:19

_O-
Dit lijkt mij gewoon een prima gouden nestje voor duifjes bij jullie op het balkon ! <3

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:20

Pandora2 schreef:
_O-
Dit lijkt mij gewoon een prima gouden nestje voor duifjes bij jullie op het balkon ! <3

Maar het geeft toch wel erg veel rotzooi, toen gremlin nog kleiner was viel t mee maar nu hahaha

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:21

Hopelijk is dit het laatste broedsel dan... :D

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:25

sabine1979 schreef:
Ik snap dat je er een hoop rotzooi van hebt.
Maar wat is er nu leuker om een jong dier te zien opgroeien en het nest te zien verlaten :D

Dit staat op de site van de dierenbescherming!

Het broedseizoen is volop aan de gang en overal zijn vogels druk bezig met het bouwen van nestjes. Soms komen die op plaatsen die voor mensen net niet helemaal handig zijn. Toch mogen nestjes niet weggehaald of vernield worden.

In Nederland zijn alle inheemse vogels beschermd. Dat betekent onder meer dat de nesten tijdens het broedseizoen niet weggehaald of vernield mogen worden. Sterker nog: het is strafbaar. Bij de meeste nesten mag dat pas als de eieren zijn uitgekomen en de jongen zijn uitgevlogen. Het uitvliegen van de jongen gebeurt ongeveer vier weken na het uitkomen van de eieren.
Goed zo.
Er zijn vogelsoorten waarbij de nesten jaarrond niet vernield of verplaatst mogen worden. In een enkel geval kan een nest ernstige overlast veroorzaken. Dan kan het zijn dat het nest verwijderd mag worden. Daar is dan wel een ontheffing voor nodig. De provincie of het Ministerie van Economische Zaken hebben daar meer informatie over.

anjali

Re: Duivennest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:26

Mijn opmerking "Goed zo"had helemaal onder de post van Sabine moeten staan.Er ging iets mis.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 13:30

Zouden ze in een soort nestkastje gaan zitten? Dat ik het nest daarheen verplaats?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 13:31

Ik heb alles opgeruimd op mijn balkon, zeker toen ik een ander nest vond was ik er klaar mee. Kreeg veel overlast van vliegen, verstopt balkon (tot enkel vol water) en gewoon extreem smerig. Nu is alles schoon en duivenbestendig.

Voor

Afbeelding

Afbeelding

Na

Afbeelding

Afbeelding

Heb heel veel moeite moeten doen om er vanaf te komen. :+ ik heb nu geen vliegen meer en geen overlast. Met dit weer moeten deuren open kunnen zonder overlast van vliegen of stank... het stonk echt heel erg

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:01

Ik vind het wel vreemd dat mensen wel vogels in kooien en volieres willen,maar voor vrije vogels niet gastvrij zijn.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:05

anjali schreef:
Ik vind het wel vreemd dat mensen wel vogels in kooien en volieres willen,maar voor vrije vogels niet gastvrij zijn.

Wat is daar vreemd aan? Die gehouden vogels maken geen bende op plaatsen waar dat niet de bedoeling is, slepen zelf geen ziektes in van buitenaf en eten niet aan dingen waar ze af moeten blijven. De vrije vogels wel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:17

anjali schreef:

Dat kun je toch niet vergelijken? :')
Mijn vogels zijn ziekte en parasietenvrij en dat wil ik graag zo houden. Weet je wat een (wilde) duif allemaal mee sleept?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:18

Tja, kippeneieren eet je ook. En als je balkon je enige buitenmogelijkheid is dan is dat niet raar om dat nest voordat het uitgebroed is op te ruimen. Zeker nu de zomer eraan komt. Het is wat anders als je een grote tuin ofzo hebt. Ik heb nu ook weer een nest, eieren verwisselt voor twee stenen nepeieren. Daarna hang ik een net op. Want ook ik wil kunnen leven en de deuren openzetten en dat gaat niet met een nest + de bijbehorende vogelluis die door je hele huis gaat zitten! Naast de stank ook slecht voor je eigen gezondheid. Niemand wil ook ratten of muizenplaag hebben en ook zeker duiven in de stad kunnen echt een plaag vormen.

@Jessica_1998 schreef:
Zouden ze in een soort nestkastje gaan zitten? Dat ik het nest daarheen verplaats?

Nee ik denk het niet. Ik zou zsm de nieuwe eieren vervangen voor stenen of plastic nepeieren. Of balkon weer netjes duifvrij maken zoals lifaya met duivenpinnen zodra gremlin kan vliegen. Of het nest verwijderen, hoe hard dat ook is. Maar anders blijven ze achter elkaar doorbroeden en jongen krijgen.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:46

Ik heb in elk geval van die verschrik vogels gekocht, die worden vandaag bezorgd, dus hoop dat dat een begin is.

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-19 18:48

lifaya schreef:
Ik heb alles opgeruimd op mijn balkon, zeker toen ik een ander nest vond was ik er klaar mee. Kreeg veel overlast van vliegen, verstopt balkon (tot enkel vol water) en gewoon extreem smerig. Nu is alles schoon en duivenbestendig.

Voor

[ [url=m/oueB03.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XrdOAQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na

[ [url=m/ob6nKO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XZL4ag.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb heel veel moeite moeten doen om er vanaf te komen. :+ ik heb nu geen vliegen meer en geen overlast. Met dit weer moeten deuren open kunnen zonder overlast van vliegen of stank... het stonk echt heel erg

Dit dus inderdaad, ze schijten overal & het stinkt inderdaad ook, gelukkig heb ik geen last van vliegen maar toch, kan niet lekker op m'n balkon zitten want dan moet ik eerst de stoelen helemaal schoonmaken & ontdoen van duivenshit. & Ik heb ook alleen een balkon, of nouja ik heb er 2 maar de andere is het paradijs van m'n konijnen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 18:55

Ik zie gewoon veel liever vrije vogels.In gevangenschap geboren vogels in kooien etc. kunnen het best goed hebben hoor. Maar ik wil ze vrij zien rondvliegen en vind het dan leuk als ze hun eigen keuze maken om bij mij te komen broeden.Door buren zoals sommigen hier durf ik ze nu in mijn eigen tuin niet meer te voeren.Omdat ik dan klachten kan krijgen.Van mensen die wel een vogel in huis in een klein hokje hebben zitten. Waarbij ik dus uitdrukkelijk niet zeg dat zo'n vogel dan niet goed verzorgd wordt hoor.Maar ik snap echt niet dat ze zoiets wel leuk vinden en vogels in vrijheid buiten niet.En dat gedoe over ziektes slaat nergens op,want er gaan maar heel weinig ziektes van dier op mens over. Meestal wel van mens op mens!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:00

anjali schreef:
En dat gedoe over ziektes slaat nergens op,want er gaan maar heel weinig ziektes van dier op mens over. Meestal wel van mens op mens!

En wat dacht je van van dier op (duur) (huis)dier?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:04

Anjali, het gaat over ziekte van vogel op vogel of ander dier. Niemand heeft het over ziektes die op mensen kunnen overslaan.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:14

ClauH schreef:
Degenen die hier zo gemakkelijk praten over hoe leuk het is en schandalig om op te ruimen, hebben vast nog nooit overlast van duiven gehad.

Ons hele complex is vergeven van de duiven, veren en poep.

Nee, een duif is niet agressief maar ze worden niet voor niets vliegende ratten genoemd er wordt op internet zelfs geadviseerd het nest en de poep niet zelf op te ruimen omdat dat zo ongezond zou zijn.

Dat gezegd hebbende, ik ben ook dierenliefhebber en zet zelfs de kleinste spin netjes buiten.

Wij hebben ook 1x een nest laten zitten. Er kwam 1 duif uit, oerlelijk maar o zo schattig <3

Daarna alles weggehaald en weggegooid zodat er geen 2e nest kon komen.

Dus voor 1 x wel echt leuk, maar liever niet meer op mijn balkon.

Het vliegende ratten verhaal gaat alleen op voor de stadsduif die alles eet wat wij mensen van ons af smijten.

Gewone wilde duiven zijn niet zieker dan andere vogels. Voorzover ze al ziek zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:14

anjali schreef:
Ik zie gewoon veel liever vrije vogels.In gevangenschap geboren vogels in kooien etc. kunnen het best goed hebben hoor. Maar ik wil ze vrij zien rondvliegen en vind het dan leuk als ze hun eigen keuze maken om bij mij te komen broeden.Door buren zoals sommigen hier durf ik ze nu in mijn eigen tuin niet meer te voeren.Omdat ik dan klachten kan krijgen.Van mensen die wel een vogel in huis in een klein hokje hebben zitten. Waarbij ik dus uitdrukkelijk niet zeg dat zo'n vogel dan niet goed verzorgd wordt hoor.Maar ik snap echt niet dat ze zoiets wel leuk vinden en vogels in vrijheid buiten niet.En dat gedoe over ziektes slaat nergens op,want er gaan maar heel weinig ziektes van dier op mens over. Meestal wel van mens op mens!

Of het voeren van vogels wat weer een rattenplaag met zich meebrengt? Die leuke vogeltjes zijn prima maar op gebieden waar die plagen zitten niet.
Daarbij hangt inderdaad af in wat voor manier. Wat musjes en merels die komen eten van t bier of een hoop duiven en kauwtjes die een hoop rotzooi maken is niet voor iedereen leuk nee.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 19:34

oomens schreef:
anjali schreef:

Wat is daar vreemd aan? Die gehouden vogels maken geen bende op plaatsen waar dat niet de bedoeling is, slepen zelf geen ziektes in van buitenaf en eten niet aan dingen waar ze af moeten blijven. De vrije vogels wel.

En de vogels in kooitjes en volieres zijn vogels waar de houder bewust voor gekozen heeft. Dat is niet te vergelijken.

Een duivennest op het balkon... moet er niet aan denken. Zoals genoemd wordt vanwege de stank/strontoverlast voornamelijk. Gelukkig dat de duifies van TS een duifvriendelijk iemand getroffen hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:20

anjali schreef:

Wil ik ook niet :Y)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 21:43

anjali schreef:
En dat gedoe over ziektes slaat nergens op,want er gaan maar heel weinig ziektes van dier op mens over. Meestal wel van mens op mens!

Ik dacht eerst ook dat het wel meeviel. Totdat ik dus nadat ik het eerst het o zo schattige uitgebroed duivennest op mijn balkon had zitten en er ineens zeer kleine beestjes door mijn huis liepen. Ook kreeg ik last van hoesten, huiduitslag, blijk ik dus een of andere vogelmijt hier te hebben rondlopen. En ik klachten van duivenmelkersziekte. Daarna ben ik gaan googlen en blijkt zeker dat ook de duiven/ uitwerpselen ed een probleem kunnen geven voor de gezondheid. Ook via nesten op daken via bv meeuwen kunnen die vogelmijten in je huis gaan zitten. Dus ik ga het weekend ook hier weer alles schrobben en afzetten zodat de duiven er niet meer op kunnen. Nepvogels kennen ze hier helaas al. Het is hier in mijn flat ook echt een plaag en moeilijk ze eraf te krijgen!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 04:43

Die duivenpinnen zijn ideaal! Daarmee houd je ze weg. Toen ik erachter kwam dat ze ook op mijn andere balkon zaten ben ik gewoon in de aanslag gegaan met de hoge druk spuit. Elke keer dat ze daar zaten ging ik spuiten en wegjagen. Nu komen ze er niet meer gelukkig. Wou niet nog een balkon met die pinnen moeten afzetten want het is toch weer 30 euro en ik ga met 1,5 maand verhuizen naar mijn nieuwe koophuis := dus steek liever daar mijn geld in maar moet dit huis natuurlijk wel netjes achterlaten. Ik vond duiven altijd prima maar inderdaad het ongedierte wat ze meebrengen is drama. Dat is iets wat ik heel erg onderschat had toen ik dat duivennest daar liet....

Alleen hogedrukspuit heeft alles schoon kunnen krijgen, bizar de viezigheid die deze duiven hadden gecreeerd... was blij dat ik nog een tapijt had liggen (ook duur!) wat ik in 1 x kon weggooien vanwege de mijten/vlooien en vliegen...