Totnutoe er nog niet op gebeten nee, hij zit soms eens dubbel maar die floept ze er zo weer uit. We gaan het zien wat het geeft bij kauwmateriaal, maar ik vermoed dat dat wel iets is dat ze zal leren handiger in worden. Hoop ik.
Hond erbij heeft niet veel nut, als we honden op logement hebben (die wel kunnen alleen zijn) dan negeert ze die gewoon en blijft ze in haarzelfde gedrag hangen. De katten paradeerden de ganse voormiddag voor haar bench, maar ook die maakten niks uit.
Op dit moment is het voor ons ook niet ideaal om een tweede hond erbij te nemen. Met twee kunnen ze niet meer naar mijn moeder (die heeft ook al een grote hond en katten), een herplaatser is sowieso niet evident ivm katten en een pup neemt weer gedrag over.
Mee naar de paarden wordt met twee ook een uitdaging, maar die situatie zou na de zomer moeten veranderen, dus misschien is dat wel haalbaarder.
Dit is ook zo een moeilijke situatie, nu is ze het gewend om naar mijn moeder te gaan en ligt daar lekker te slapen, een 2 de hond moet matchen met de mijne (wat niet evident is om iets te vinden dat kwa karakter sterk genoeg is om met een wolfje om te gaan, maar toch niet te dominant of te hyper, en moet ook matchen met de hond van mijn moeder en met de katten. )
Kans in dat een tweede hond betekent dat ze uiteindelijk meer alleen thuis zitten dan nu omdat overal mee naartoe gaan met twee grote honden simpelweg niet zo evident meer is, en ik denk niet dat ze daar gelukkiger van wordt. En we kunnen het maar proberen door er een tweede bij te nemen wat het zegt, maar eenmaal die tweede er is kunnen we ook niet meer terug ...