Gebroken hoektand bij hond.=> tand verwijderd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:28

Wesley heeft het nooit een probleem gevonden. Die heeft wel eens twee weken iedere werkdag bij nu ex in de auto gezeten. Dus 10 dagen 8 uur. Mee op werk op een andere plek. Hond intens gelukkig. Werkelijk de lol heb ik daar nooit van begrepen :+ . Hyperactief altijd willen bewegen maar gelukkig zijn met 8 uur in een auto zitten met bak drinken uiteraard. 8)7

Vooraf goed afdraven op een leuke plek, in pauze stukje lopen erna weer ergens leuk wandelen. :j

Let wel we hadden toen twee of drie honden. Maar dat maakte niks uit, de baas zijn mens was weg -O-

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:36

Totnutoe er nog niet op gebeten nee, hij zit soms eens dubbel maar die floept ze er zo weer uit. We gaan het zien wat het geeft bij kauwmateriaal, maar ik vermoed dat dat wel iets is dat ze zal leren handiger in worden. Hoop ik.

Hond erbij heeft niet veel nut, als we honden op logement hebben (die wel kunnen alleen zijn) dan negeert ze die gewoon en blijft ze in haarzelfde gedrag hangen. De katten paradeerden de ganse voormiddag voor haar bench, maar ook die maakten niks uit.
Op dit moment is het voor ons ook niet ideaal om een tweede hond erbij te nemen. Met twee kunnen ze niet meer naar mijn moeder (die heeft ook al een grote hond en katten), een herplaatser is sowieso niet evident ivm katten en een pup neemt weer gedrag over.
Mee naar de paarden wordt met twee ook een uitdaging, maar die situatie zou na de zomer moeten veranderen, dus misschien is dat wel haalbaarder.

Dit is ook zo een moeilijke situatie, nu is ze het gewend om naar mijn moeder te gaan en ligt daar lekker te slapen, een 2 de hond moet matchen met de mijne (wat niet evident is om iets te vinden dat kwa karakter sterk genoeg is om met een wolfje om te gaan, maar toch niet te dominant of te hyper, en moet ook matchen met de hond van mijn moeder en met de katten. )
Kans in dat een tweede hond betekent dat ze uiteindelijk meer alleen thuis zitten dan nu omdat overal mee naartoe gaan met twee grote honden simpelweg niet zo evident meer is, en ik denk niet dat ze daar gelukkiger van wordt. En we kunnen het maar proberen door er een tweede bij te nemen wat het zegt, maar eenmaal die tweede er is kunnen we ook niet meer terug ...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 09:49

Duidelijk, zou ik ook niet doen als ik dit zo lees. Mijn hond maakt dat ook geen fluit uit, ik ben zijn vrouwtje. Hij blijft opletten. Ik wist niet dat je honden op loge had gehad, je hebt het dus al ruimschoots getest!

Duhelo

Re: Gebroken hoektand bij hond.=> tand verwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 09:55

Ik geloof dat er niks is dat we nog niet getest hebben,helaas...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 08:26

Afspraak bij dierenarts ging goed. Ze heeft (van ver) kunnen kijken, het ziet er goed aan het genezen uit, hechtingen gaan vanzelf eruit komen (je merkt dat ze wel wat meer jeuk krijgt eraan nu) en vanaf donderdag mag ze weer brokken eten en speelgoed en kauwmateriaal.
Ze heeft nu wel al weer haar zacht speelgoed (knuffels) waar ze wel wat op kan 'kauwen'.vanmiddag of morgen maar eens beginnen met haar wobbler, daar duwt ze meer tegen dan dat ze die oppakt :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 06:56

Klinkt goed! En hoe gaat het met meer kauwen?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 08:48

Ik heb eergisteren een flodder grijs spul verwijderd. Ik vreesde eerst dat het rottend tandvlees was,maar na de foto te sturen naar de DA zei ze dat het wss resten waren en dat ik die er kon uitpulken.
Oh the horror, zie je die hechtingen bewegen en de geur die eraf kwam... :r

Maar eronder zag het er goed uit :).

Ze krijgt nu weer gedroogde kippetjes en haar kong voederballen, dat gaat goed. En ze is er blij mee :D
Het slopen van haar stretcher ging ook goed... -O-

De brok week ik nu nog ( die zijn ook wel heel hard) maar zal ik vanaf dinsdag terug aanbieden denk ik.

Alleen, ze bedelt constant als we eten en steelt alles van vlees of hondenvoer waar ze aankan. De geweekte brok had ze al op voof ik het kon geven. Ze had het voordien nooit zo erg. Zou dit een bijwerking vd narcose kunen zijn?

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 09:43

Dat kan idd van de narcose komen of de middelen die ze gehad heeft. Geef het even tijd en dan zou het wel weer beter moeten gaan.

Mag ze nog steeds geen brok van de dierenarts? Als ze dat graag wil zou ik dat gewoon doen nu. Lichaam kan veel hebben en tandvlees hersteld altijd echt heel snel!

Mbt vieze geur, is dat nog steeds? Als dat blijft misschien toch nog even contact met de da of er niet ab nodig is nog. Dat je er niet een ontsteking bij krijgt..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 14:00

De vieze geur is idd weg, kwam puur van die brokken vlees.
Ze mag idd terug kauwen nu, dus ik ga straks de brok terugplaatsen. Kauwbenen is ze vaak nogal erg fanatiek op dus de grotere laat ik nog even achterwege, eerst starten met wat kleinere :)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 17:29

:r jammie, fijn dat die grijze klodder weg is, stinken is nooit goed.

Klinkt als wat gerommel met haar maag door de narcose, antibiotica en/of nsaid die ze had. Zou ff 4 x per dag gaan voeren, wat probiotica en bijv veendrenkstof.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 18:20

Ik zag dat veendrenkstof ook al op FB passeren in een paarden-onderwerp. Wat doet dat precies?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 13:43

Er zit silicium in, mineralen en ruwe stof.
Eigenlijk een soort modder maar dan jaaaaren gecompact tot een veenachtige, humus, fulvinezuur zit er ook in. Mijn hond eet bijvoorbeeld graag van die zwarte bosgrond.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 14:42

ze heeft ook wel de neiging om bladeren op te eten de laatste tijd, moet ik dat spul toch maar eens bestellen, helpt het niet, kan het ook zeker geen kwaad. En anders raakt het wel op bij de paarden.