Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Avelienvd

Re: Weer zo’n hondenvoer topic. Vervanger voor vers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 02:49

Hier voer ik s ochtends rocco natvoer ivm medicatie. S avond biofood. Heb onlangs InBalance geprobeerd maar dat resulteerde in een hele zielige hond mrt fikse diarree.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 06:16

Ik vind goed voer voor de hond (en dr katten) belangrijk maar vers wil ik niet voeren. Ikzelf vind het belangrijk dat het voer graanvrij is en een hoof vlees gehalte. Ivm allergie hond was het voor ons een extra goede zoektocht. Ik heb oa wolfsblutt en Simpsons bekeken. Wolfsblutt vond ik toch minder. We zijn uiteindelijk op purizon uitgekomen, 70% vlees (de meeste varianten althans de onze maar 65%) wij hebben dus een single meat variant maar dat is voot jou niet nodig.

Onze katten heb ik op nutrivet, 80% vlees, ook graanvrij. Iets minder duur dan purizon. Vanwege hogere vlees gehalte eigenlijk meer mijn voorkeur Rn zou ik de hond voeren als die die allergie niet had. Tenminste ik meen dat ze een honden variant hebben.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:09

Maartje1990 schreef:
Ik vind goed voer voor de hond (en dr katten) belangrijk maar vers wil ik niet voeren. Ikzelf vind het belangrijk dat het voer graanvrij is en een hoof vlees gehalte. Ivm allergie hond was het voor ons een extra goede zoektocht. Ik heb oa wolfsblutt en Simpsons bekeken. Wolfsblutt vond ik toch minder. We zijn uiteindelijk op purizon uitgekomen, 70% vlees (de meeste varianten althans de onze maar 65%) wij hebben dus een single meat variant maar dat is voot jou niet nodig.

Onze katten heb ik op nutrivet, 80% vlees, ook graanvrij. Iets minder duur dan purizon. Vanwege hogere vlees gehalte eigenlijk meer mijn voorkeur Rn zou ik de hond voeren als die die allergie niet had. Tenminste ik meen dat ze een honden variant hebben.

Grappig, Purizon singles was voor mijn hond echt NIET de juiste voeding. Paar zakken geprobeerd, maar meneer kreeg super dunne én stinkende ontlasting en moest ook bij iedere wandeling wel een grote boodschap. (Taste of the Wild overigens hetzelfde, en beide merken kan ik in theorie écht wel achter staan...)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 08:50

Nu heb ik een hond met een zware allergie, waardoor 99% van de brokken afvalt, maar ik heb naast vers ook wel het één en ander geprobeerd. Purizon kon hij wel tegen, maar kon ik niet als 'hoofdvoer' voeren, dan werd te ontlasting te slap. Ik heb het wel heel lang in huis gehad, want een keer een maaltijd of als trainingsvoer ging wel goed. Het werd pas slechter als het meerdere dagen achter elkaar gevoerd werd. Ik hoefde niet perse de singles variant, want mijn hond is niet allergisch voor diersoorten, maar voor toevoegingen, granen, rijst enzovoorts. (en dat wisselt dus erg, dus echt een kwestie van uitproberen en na 1 keer voeren weken last hebben)

Ik heb nog verschillende soorten 'vers' geprobeerd, van die speciale worsten die niet in de vriezer hoefde. Op zich bevielen die ook wel, maar waren vreselijk duur. Ik heb een Duitse Herder reu die tussen de 1000 en 1500 gram eet per dag. := Dus nee, ik vind het niet veel wat je voert _O- Nu trainen we niet meer, dus is het voer iets omlaag gegaan, maar meestal alsnog wel een kilo per dag. Ook van de betere merken moest hij zoveel eten, zelfs van de vette merken zoals lotgering. Maar dat zijn ook nog wel dingen waar je naar kan kijken eventueel. Die bewaar je na 1 maaltijd in de koelkast, maar zijn niet bevroren dus kan je daarna gewoon weer voeren.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 22:40

Ik denk dat ik maar bij vers blijf. Stap wel over naar vers vlees van Darf. Zal dan tijdens de vakantie van die houdbare worsten meenemen.

Schijnt dat het verse vlees nog niet compleet is? Je moet er nog groente aan toevoegen? Heb zelf het idee dat het juist dat is wat er met die brok ook verkeerd gaat. Dat Enzo daar niks mee doet en gewoon weer uitpoept.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 22:57

Skippy01 schreef:
Maartje1990 schreef:

Grappig, Purizon singles was voor mijn hond echt NIET de juiste voeding. Paar zakken geprobeerd, maar meneer kreeg super dunne én stinkende ontlasting en moest ook bij iedere wandeling wel een grote boodschap. (Taste of the Wild overigens hetzelfde, en beide merken kan ik in theorie écht wel achter staan...)

Grappig ja! We voerden doglovers gold. En sinds de purizon vele stevigere ontlasting.