Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:meggiemeg schreef:Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?
Als onze buren dat zouden doen zou ik ze serieus te lijf gaan...Dat lost helemaal niks op!
Nikass schreef:meggiemeg schreef:Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?
Als je nou iets wil wat voor de hond niet helpt en de verstandhouding met de buren verder verslechterd, moet je dat doen.
KimD schreef:Vergeet niet dan een hond niet blaft zonder reden. Voor hem is er wel degelijk een reden, al is die voor jullie niet zo duidelijk.
Arm dier.
tweety_be schreef:Bedankt nog voor de reacties! Die worden enorm geapprecieerd.
Helaas... Het gesprek heeft niks uitgehaald. De hond heeft deze week alle dagen al buiten gezeten van 6u30 tot zeker 21u. Hij zit al buiten wanneer wij thuis komen van het werk 's ochtends en hij zit nog steeds buiten als wij weer vertrekken in de avond. Arm beest. Met momenten is het rustig, maar op andere momenten blaft hij dan weer erg veel. Heel lastig om er regelmaat in te vinden. Denk dat ik toch maar eens naar de wijkagent stap voor om er een melding van te maken.
KimD schreef:meggiemeg schreef:Emmer water over de schutting heen als de hond zo blaft? Wellicht dat het schrikeffect voldoende is om te stoppen?
Als onze buren dat zouden doen zou ik ze serieus te lijf gaan...Dat lost helemaal niks op!
meggiemeg schreef:KimD schreef:Vergeet niet dan een hond niet blaft zonder reden. Voor hem is er wel degelijk een reden, al is die voor jullie niet zo duidelijk.
Arm dier.
Bij onze overburen (wonen er sinds ruim een jaar) lopen ook 2 honden. Die honden blaffen de hele dag door, 's nachts is nu voorbij omdat meerdere buren hebben geklaagd.
Overdag blaffen ze ook als er niets voorbij komt of bij de buren of waar dan ook wat is. Deze honden blaffen gewoon door en door. Is de een klaar dan begint de ander wel weer.
Ik denk dat deze honden dus wel blaffen zonder een duidelijke reden.
In het geval van TS is het denk ik om de aandacht omdat de hond wordt afgezonderd van de rest waar die juist zo graag bij wilt zijn, maar zolang de buren van TS dat niet snappen en er niets aan doen is het slecht slapen en dat lijkt me nu niet de bedoeling. Je moet op een gegeven moment iets.
Annet_Dottie schreef:Oke misschien niet de beste oplossing maar ik heb je berichten allemaal gelezen TS, en neig er haast naar om te zeggen bel de dierenbescherming, hartstikke leuk dat deze mensen een baby hebben en dat hun bezoek de hond niet leuk vind maar je kan niet zomaar je hond hele dagen buiten zetten omdat je visite er niet over kan. Als ik het zo lees ook kwa hoe hij blaft, hoe lang etc. denk ik dat die hond gewoon dolgraag naar binnen wil, als het een familie hond is wil ie dus bij z'n familie zijn.
Misschien is ie ook beschermend over de baby en blaft ie daarom zo constant buiten uit frustratie dat iedereen bij de baby zit en hij niet kan beschermen.
Genoeg dingen die ik kan bedenken maar ik vind het geen normale manier van met je dier omgaan zoals jou buren doen.
Helemaal als je zegt het stinkt nu ook heel erg naar urine en poep is dat in mijn ogen genoeg reden om de dierenpolitie/bescherming in te schakelen dat betekent dus ook dat het arme beest buiten zelf ook in z'n eigen pis en poep lucht zit..
Nikass schreef:Annet_Dottie schreef:Oke misschien niet de beste oplossing maar ik heb je berichten allemaal gelezen TS, en neig er haast naar om te zeggen bel de dierenbescherming, hartstikke leuk dat deze mensen een baby hebben en dat hun bezoek de hond niet leuk vind maar je kan niet zomaar je hond hele dagen buiten zetten omdat je visite er niet over kan. Als ik het zo lees ook kwa hoe hij blaft, hoe lang etc. denk ik dat die hond gewoon dolgraag naar binnen wil, als het een familie hond is wil ie dus bij z'n familie zijn.
Misschien is ie ook beschermend over de baby en blaft ie daarom zo constant buiten uit frustratie dat iedereen bij de baby zit en hij niet kan beschermen.
Genoeg dingen die ik kan bedenken maar ik vind het geen normale manier van met je dier omgaan zoals jou buren doen.
Helemaal als je zegt het stinkt nu ook heel erg naar urine en poep is dat in mijn ogen genoeg reden om de dierenpolitie/bescherming in te schakelen dat betekent dus ook dat het arme beest buiten zelf ook in z'n eigen pis en poep lucht zit..
Het is denk ik niet aan ts om het gedrag van de hond van de buren te analyseren. Als ze echt de indruk heeft dat er sprake is van mishandeling of verwaarlozing kan ze 144 bellen, maar ook dan is het netjes om je buren er eerst zelf op aan te spreken.
Gaat het alleen om de overlast, dan wijkagent of Gemeente bellen.