Nagini schreef:Jis_ schreef:
Heel eerlijk, ik laat liever mijn onbetrouwbare hond inslapen als ik kan voorkomen dat een hond verpest wordt door zo'n ding.
Laatst weer een verhaal gehoord van een dame die hem gebruikte bij haar Vizsla, zo'n handig ding zei ze tegen iemand die ik heel goed ken en showt het even door hem aan te zetten zonder dat de hond wat deed. Hond werd juist gevaarlijk door misbruik van dat ding en moest weg. Zulke zotte lopen er rond en kunnen zo'n ding kopen. Dat is de andere kant van de medaille
Dus je dood liever een gezond dier dan dat je een ecollar probeert? Daar snap ik dan helemaal niets van.
Verkopen of euthaniseren we een paard ook maar als ie niet luisters naar het been? Laten we er maar geen sporen bijhalen. Elk paard dat steigert of moeilijk trailerlaad kan ook wel een spuitje krijgen.. Of een paard dat gemeen bokt. Die hoeven allemaal geen training of consequentie ook..
Ja dat lees je goed, door het misbruik van die banden heb ik die liever niet in omloop en als het gaat om een onbetrouwbare hond die katten dood bijt. Maar ik wil helemaal geen jachthond zodat ik al minder kans heb op zulke problemen.
En wat paarden betreft, ik ga heel anders om met mijn paard dan de gemiddelde paardeneigenaar. Ik verkoop hem niet als het even tegen zit en sporen heb ik ook een hekel aan. Ben best van ver gekomen met mijn paard zonder dwangmiddelen. Geduld en luisteren naar je paard.