Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Percy schreef:Duhelo, krijg het maar eens voor elkaar dat een hond de trap beheerst neemt. Je kan het als pup niet oefenen want dan mag hij nog geen traplopen.
Ik vind het lastig. Mijn man had ook een rr op een appartement maar die ging overal mee naartoe en er was een lift.
Ik zou eerder kiezen voor een vrij rustige hond, ook gezien de katten, die tilbaar is tot op zijn minst een jaar. Dan vallen genoemde rassen af.
Delphi schreef:In huis mag mijn hond ook niet spelen. Toevallig heb ik een groot huis, maar dat vind ik inderdaad ook echt niet nodig voor een hond. Maar een tuin vind ik persoonlijk wel belangrijk. Ik zou mijn hond echt ongelukkig maken als hij geen tuin meer tot zijn beschikking heeft.
Ik gebruik overigens de tuin ook niet als vervanging van een wandeling.
Ianthe schreef:Delphi schreef:In huis mag mijn hond ook niet spelen. Toevallig heb ik een groot huis, maar dat vind ik inderdaad ook echt niet nodig voor een hond. Maar een tuin vind ik persoonlijk wel belangrijk. Ik zou mijn hond echt ongelukkig maken als hij geen tuin meer tot zijn beschikking heeft.
Ik gebruik overigens de tuin ook niet als vervanging van een wandeling.
Het is maar wat je hond gewend is he;) In de 2 huizen die ik heb gehad met tuin, gingen de honden nooit naar buiten als de deur open stond...want ik was niet buiten. En ik ben iemand die echt niet uren gaat buitenzitten, vreselijk.
1 hond die ik nu heb, zou een tuin vast leuk vinden, maar 3x per dag naar het bos vind die volgens mij ook niet zo erg als vervanging.![]()
Ze kunnen hier lekker zonnen op het balkon, prima!
Joliieeenn schreef:Verder vind ik alle mensen die het niet vinden kunnen dat een hond langer dan 5/6 uur alleen kan zitten een beetje gesneuzel. De meeste mensen werken 8 uur per dag en ik ken er genoeg met honden die een top leven hebben! En ik ben een kritische daarin..
Ianthe schreef:Percy schreef:Duhelo, krijg het maar eens voor elkaar dat een hond de trap beheerst neemt. Je kan het als pup niet oefenen want dan mag hij nog geen traplopen.
Ik vind het lastig. Mijn man had ook een rr op een appartement maar die ging overal mee naartoe en er was een lift.
Ik zou eerder kiezen voor een vrij rustige hond, ook gezien de katten, die tilbaar is tot op zijn minst een jaar. Dan vallen genoemde rassen af.
Kan prima hoor, mijn hond kende gewoon het commando langzaam. En de idioot die ik nu heb gaat alleen de trap af als ik voorop loop, dus dan kan die sowieso niet snel gaan;p
InekeN schreef:Als ik zie wat onze 3 honden zoal op de dag doen (en dan zijn ze dus samen hè... niet alleen): gaten graven in de tuin, piesen en poepen op het erf wanneer ze ‘moeten’, spelen, achter elkaar aan rennen, slapen, botten kluiven. Wat moet een hond alleen doen wanneer ‘ie paar dagen/maand 9 uur alleen is? Blaffen? Meubels kluiven? Of wordt ie in een bench gestopt ter voorkoming van...?
Niet alles wat je wilt kan helaas...
xSogno schreef:In jouw geval zou ik geen hond nemen, ik vind het te vaak te lang alleen en ik vind een tweekamer appartement icm met ook nog twee katten te klein voor een hond.
Duhelo schreef:Maar als dit al niet meer kan (mits een aantal aanpassingen als uitlaatservice of dagopvang op die lange dagen), vraag ik me oprecht af hoe de gemiddelde nederlander met een hond dit dan doet. Iedereen werkt niet / van thuis uit / parttime dan? (en dan nog, want blijkbaar is een dagdeel alleen ook al te lang?)
Goof schreef:Duhelo schreef:Maar als dit al niet meer kan (mits een aantal aanpassingen als uitlaatservice of dagopvang op die lange dagen), vraag ik me oprecht af hoe de gemiddelde nederlander met een hond dit dan doet. Iedereen werkt niet / van thuis uit / parttime dan? (en dan nog, want blijkbaar is een dagdeel alleen ook al te lang?)
Ik val daar ook een beetje over.
Ik krijg er ook een beetje een 'moraalridder' gevoel bij; kijk ons goed zijn want onze honden zijn nooit alleen.
Er is niks mis met een hond die alleen kan blijven, mits je in de overige tijd voorziet in zijn behoeften en er een hoop tijd en energie in steekt. Prima.
marleen_usar schreef:Ik heb een klein hondje die gaat door het kattenluikje naar buiten is ideaal, daarom hoef ik niet altijd door weer en wind naar buiten. En inderdaad als je ziek bent en je moet dan nog door de stort regen je hond uit laten wordt je daar niet vrolijk van. Een hond hebben is echt leuk maar er zijn zeker ook nadelen aan verbonden. Wat als je hond al de hele dag alleen heeft gezeten en je hebt in de avond een verjaardag, wie blijft er dan thuis?