Poezenpil overwegen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:12

Goed dat je niet voor de poezenpil gaat. Twee poezen waarvan ik weet dat die hem jarenlang gehad hebben zijn pas gecastreerd. Dierenarts belde op toen ze open lagen, want hij had nog nooit zo'n zieke, vervormde baarmoeders gezien. Poezen in kwestie zijn nu ineens zoveel lievere dieren en ook nog beter op gewicht (beide waren echt vel over been, terwijl er genoeg te eten was en ze verder gezond waren).

Overigens hebben de poezen een aantal maanden zonder die pil rondgelopen toen de eigenaren er achter kwamen dat het rotspul was. Één poes is nonstop krols geweest en de ander helemaal niet.

Jolliej

Re: Poezenpil overwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:24

Ik heb niet het hele topic gelden, dus sorry als het al genoemd is. Maar hier in Friesland heb je een rondrijdende dierenarts, die de kat thuis in huis helpt. Dus ook castreren, steriliseren! Dat zou een ideale uitkomst zijn lijkt me! Ze heet Annemarie, maar van achternaam etc weet ik even niet. Maar het gaat om de mobiele dierenarts, iets met vrolijke viervoeters.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 15:27

Fijn dat je hulp krijgt met vangen. Inderdaad ook een goede tip om een deken o.i.d. om de kooi heen te gooien zodat de kat direct in het donker zit.

De meeste dierenartsen weten er wel raad mee hoor als ze eenmaal daar zijn. Wij hebben vroeger meerdere zwerfkatten laten castreren en mijn dierenarts zei dat ze meestal zo in shock zijn dat je er alles mee kunt doen als ze eenmaal daar zijn.

Even vervelend voor de poes, maar daarna ben je er vanaf. En ik zou het ook gewoon doorzetten, hoe hard ze ook gaat gillen, pissen, etc.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-19 09:57

Witchcraft schreef:
Toch proberen of je iemand met ervaring erbij kunt halen die je kat in het mandje krijgt. Want hoe is ze dan bij jullie gekomen? Ik denk dat castreren toch echt het beste is, want hoe ga jij een angstige kat elke dag een pil geven? Dat is ze op een bepaald moment ook beu.

De poezenpil hoeft maar 1x per week en ik dacht dat dan door het voer te doen.

Hoe ze hier is gekomen... in een kattenbak, dichtgeplakt met dikke lagen tape, en de vorige eigenaar helemaal onder het bloed :wow:

Yipee

Re: Poezenpil overwegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:04

Tip: vraag anders of je gelijk de opdruk kooi van de dierenarts mag lenen om haar erin te doen en de speciale boze katten handschoenen.

Voordeel hiervan is dat ze dan niet meer vanuit transport kooi in de opdruk kooi verplaatst hoeft te worden. Neem dan ook je eigen vervoerskooi mee naar de dierenarts en ze laten je kat daar in wakker worden.