Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Century schreef:Ik heb zelf in het verleden Orijen gevoerd aan mijn kat. Die vindt het heerlijk en doet het er goed op, maar heeft de neiging dik te worden, dus hij krijgt een aangepaste hoeveelheid. Dat werkt prima. Ik vind echter de brokjes wat klein, en aangezien hij ze dan vaak in het geheel doorslikt ben ik op zoek naar een gelijkwaardige voeding, maar met grotere brokjes. Ik heb Purizon geprobeerd, maar was toch niet zo tevreden over wat er in de voeding zat. Nu heb ik Acana, dat lijkt enorm veel op Orijen. Helaas zijn ook die brokjes niet al te groot. Dus ik zoek nog even door als deze zak op is. Qua voeding is het prima volgens mij, hij vindt ze ook erg lekker en ziet er goed uit.
lor1_1984 schreef:Mss een ander merk proberen dan.
Mochten er dan toch problemen blijven zou ik alsnog even voor bloedonderzoek naar de dierenarts gaan.
En desnoods dan een andere praktijk.
Angela_ schreef:Bij uzi zijn de lymfeklieren niet weggehaald, dus ik denk dat dat al verschil maakt. En of het terugkomt, dat is nooit met zekerheid te zeggen. Bij ons kan het ook domme pech zijn, en gezien haar hartruisje heb ik destijds ook besloten dat ik niet weer ging behandelen. Ze heeft geen pijn gehad en genoten van het leven tot het einde aan toe. Ik heb er heel veel verdriet van (gehad) maar het is goed zo. Ik ben benieuwd op welk voer je uiteindelijk gaat uitkomen. En maak je niet te druk of de tumoren terug gaan komen, geniet lekker van je poezendame!
Hannanas schreef:Ik zou veel meer natvoer gaan aanbieden, brokjes zijn niet noodzakelijk. Is haar gebit in orde?
Jemawi schreef:Hannanas schreef:Ik zou veel meer natvoer gaan aanbieden, brokjes zijn niet noodzakelijk. Is haar gebit in orde?
Ja, maar wel wat tandsteen. Verder netjes.
Ik was altijd in de veronderstelling dat brok essentieel was inderdaad ivm gebit. Ik bied nu ook meer natvoer aan omdat ik het belangrijk vind dat ze goed eet na de zware operatie van vorige week.
Zou dat natuurlijk zo kunnen laten. Geef nu tweemaal daags een portie, vorige week viermaal daags een klein beetje (ivm braken na de narcose). Wilde dat eigenlijk wel weer afbouwen maar als het ook met minder brok kan, vind ik dat prima.
Jemawi schreef:Angela_ schreef:Dit is echt precies wat onze Uzi ook had. Zij was ook laat gesteriliseerd, ik meen dat ze inderdaad 7 of 8 was. Wij hebben ook niet verder laten onderzoeken, alleen operatie en dat was het. Ze heeft nog ruim 2 prachtige jaren gehad en viel toen ineens in hele korte tijd af. In een dag ging het van ‘hmm haar goed in de gaten houden’ naar ‘dit gaat compleet de verkeerde kant op’. Bij de dierenarts bleek ze helemaal vol te zitten met kanker. Ik had de keuze om haar mee te nemen en als het echt niet meer ging haar in te slapen maar ik heb er voor gekozen om haar meteen in te laten slapen.
Hé gat, wat naar. Hier ben ik wel bang voor omdat ik erover gelezen heb dat het vaak terugkomt.
Mijn DA heeft er niks over gezegd, wel dat hij verwachtte het niet meer terug te zien.
Vraag me af wat weggehaald is bij Uzi. Uit voorzorg hebben ze bij Pluk de melklijst én de lymfeklieren verwijderd. Ik kan mezelf nu wel voor m'n kop slaan dat ik haar zo laat heb laten steriliseren, maar ik wist dit natuurlijk ook niet. Mijn ex wilde er altijd graag een nestje bij, maar dat is (gelukkig) nooit van gekomen. Toen Pluk in 2014 extreem agressief werd (vooral als ze krols was) moest het wel.
Ik heb nu het volgende op mijn lijst:
1. Orijen
2. Yarrah
3. Porta 21
4. Hills
5. Purizon
6. Specific
7. Carnilove
8. Nutrivet
9. Animonda Carni
10. Catlovers
11. Applaws
12. Power of Nature
Ik ga zoveel mogelijk proefverpakkingen aanvragen. Quote gerust als je nog een toevoeging hebt!
Hannanas schreef:Thnx voor de link, die legt het idd uit.
Voor katten is natvoer veel gezonder. Zeker als ze dat wel eet, zou ik er geen seconde over nadenken om perse brok te willen voeren.
Tandsteen.. tsja veel katten kauwen nauwelijks. Kun je beter gaan proberen dagelijks tanden te poetsen.
200 gram natvoer is een prima uitgangspunt per dag met daarnaast brokjes 24/7 als ze daar zin in heeft.
Jemawi schreef:Hannanas schreef:Thnx voor de link, die legt het idd uit.
Voor katten is natvoer veel gezonder. Zeker als ze dat wel eet, zou ik er geen seconde over nadenken om perse brok te willen voeren.
Tandsteen.. tsja veel katten kauwen nauwelijks. Kun je beter gaan proberen dagelijks tanden te poetsen.
200 gram natvoer is een prima uitgangspunt per dag met daarnaast brokjes 24/7 als ze daar zin in heeft.
Ja, dankjewel, helder verhaal. Heb er absoluut geen moeite mee om meer natvoer te geven. Maakt me ok niet uit dat het duurder is, ik wil gewoon graag een gezond dier.
Ik heb sinds een maand of anderhalf Almo Nature, vooral de kip gaat hier erg goed. Ik zou natuurlijk gewoon kunnen proberen of het gejengel wellicht minder wordt en gewoon brokjes blijven aanbieden, maar minder dan dat ik deed.
lor1_1984 schreef:Let je er wel op dat Almo Nature geen compleet natvoer is?
Ik zou dan eerder cat lovers gold of animonda carny geven, dat is compleet natvoer.
Mocht je in de buurt van Almelo wonen mag je hier wel een blik Animonda Carny ophalen om te proberen.