Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Dreamybol schreef:Ik ken ook te veel verhalen over katten die opbloeiden nadat hun speelmaatje verdween of die zelf vertrokken naar een ander huis waar ze wel alleen waren om heel hard te beweren dat katten niet perse solitair zijn. Het is in mijn ogen gewoon per kat verschillend en dat is ook prima toch?
Overigens ben ik wel van mening dat je een kat een basisopvoeding mee kunt geven, kost wat energie en tijd en je weet nooit wat ze doen als je er niet bent. Maar die van mij komt niet op het aanrecht of tafel, bedelt niet om eten (ook niet als ik met het bord op schoot zit) en is zo'n goedzak dat ie zelfs een verse zalm niet van het aanrecht zal pikken. Maar beter natuurlijk niets laten slingeren, want ik geloof niet dat dat laatste helemaal normaal is.
Sclimpre schreef:Draai het eens om; vind je dat je een leuk leven te bieden hebt aan de kat?
nine1987 schreef:Sclimpre schreef:Draai het eens om; vind je dat je een leuk leven te bieden hebt aan de kat?
Ik vind dit altijd een beetje een dooddoener.. (Al begrijp ik je beredenatie.)
Maar je biedt zo'n dier altijd een beter leven dan in een klein hokje in 't asiel, waar ze ook nauwelijks aandacht krijgen..
Ik zou het dus doen TS..
senna21 schreef:Ik snap heel goed dat jullie dit besluit nu nemen om het voorlopig niet te doen.
Als er plannen zijn voor een grote reis, zijn er andere prioriteiten.
Oppas organiseren is mogelijk, maar geeft altijd wel gedoe, en 'schuldgevoel' - is mijn ervaring