Blafband voor hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:10

Een correctie band kan nu net even het verschil maken en ook echt wel de hond helpen.

Nikass, waar heb jij jouw ervaring en wijsheid en training vandaan?

Je zegt hier dingen en ik ben toch wel benieuwd waar jouw kennis op gebaseerd is.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:56

Nikass, gaat ie goed? Niets pathetisch hier, dit maakt mij de pis niet lauw, sorry. Goed om te weten dat jij anders om zou gaan met mijn hond.

TS; ik kan het je dus aanraden, mijn hond heeft de stress niet meer. Hij krijgt een reminder en dan is het weer klaar, het is sneu als ze overstuur raken en blijven hangen in een situatie. Succes in ieder geval met het vinden van een oplossing die voor hem werkt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 00:59

Percy: ik denk niet dat dat op één persoon of methode is terug te voeren, en ik wil zeker niet pretenderen dat ik alles weet.
Ik werk al heel lang met clicker training, en probeer van alles wat ik hoor en zie het beste mee te nemen. Ik leer nog elke dag bij wat dat betreft. Dat gaat dan van de eerste "clicker-tijd" bij Gaus, tot meer recent bijvoorbeeld bij Sam Turner en Monique Bladder.

meisje2000

Re: Blafband voor hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 07:46

Is de hond opgewonden of gespannen als je hem in de bench doet voor je weg gaat. Zo ja probeer tijd te steken in het rustig krijgen van je hond voor je weg gaat. Hoe ruatiger de hond is de minder hij zal blaffen als je weg bent.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 07:52

Misschien een idee om een algemeen topic te openen over de blafband? Heb niet meer het idee dat het om mijn hond en problemen gaat waarvoor ik dit juist had aangemaakt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 08:52

Je vraagt toch om ervaringen met de blafband? Volgens mij is het dan logisch dat je topic over blafband gaat, of ontgaat mij iets?

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 09:10

vevina schreef:
Graag hoop ik van bokkers met ervaring over de blafband te horen. Wij gaan de blafband zeker nog niet kopen nu, eerst willen we verhalen horen en ons goed inlezen. Maar we zijn echt compleet hopeloos...

Is uit je eigen op hoor.

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 09:50

Nikass schreef:
Je vraagt toch om ervaringen met de blafband? Volgens mij is het dan logisch dat je topic over blafband gaat, of ontgaat mij iets?

Het meeste wat jij in dit topic heb bijgedragen gaat niet over de ervaring met een blafband. Eigen ervaringen zijn uiteraard meer dan welkom. Maar discussies voeren over hoe iemand anders omgaat met zijn hond doe dat gewoon in PB.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 10:57

Wij hebben ook een hond die regelmatig een blafband om krijgt, en die kent ze inmiddels zo goed dat die niet eens aan hoeft te staan...

Ze is anders de hele dag zenuwachtig en blaft liefst constant (doet ze overigens ook als wij gewoon thuis zijn), met band gaat ze gewoon rustig ergens liggen

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:36

Toch vind ik het moeilijk te geloven, dat een zenuwachtige hond verandert in een kalme relaxte hond zodra de blafband om is.
Zo'n dier wordt gedwongen om rustig te liggen omdat ie anders schokken/trillingen/optaters krijgt. (of de angst ervoor, vandaar dat het al genoeg is als de band om is zonder dat die aan staat)

Ik snap wel dat zo op het oog een hond dan rustig ligt, maar dat is omdat ie niet anders kan, niet omdat de hond zich werkelijk goed voelt en ontspannen is.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:42

vevina schreef:
Nikass schreef:

Het meeste wat jij in dit topic heb bijgedragen gaat niet over de ervaring met een blafband. Eigen ervaringen zijn uiteraard meer dan welkom. Maar discussies voeren over hoe iemand anders omgaat met zijn hond doe dat gewoon in PB.

Toch vind ik het heel goed dat Nikass dit aandraagt. Het geeft mensen een ander inzicht in het gedrag van hun hond, velen beseffen dit niet. Heb je wel nagedacht over haar woorden? Hoe voel je je daar zelf bij?
Daar ben ik dan wel benieuwd naar. Het is natuurlijk niet leuk te horen dat je idee voor een oplossing helemaal niet leuk voor je hond kan zijn. Dat snap ik heel goed, maar het is wel nodig hierover na te denken.

Bedenk even dat jouw paard bijvoorbeeld vuilnisbakken op straat heel spannend vindt en dat uit. En dat je dat op gaat lossen door voor elke uiting van die angst bij elke vuilnisbak een stroomstoot te geven. Dan zal hij zijn angst niet meer uiten, want daar is het voor gestraft. Maar die angst en het onbegrip is alleen maar groter. Je gaat dan al gauw naar het gevoel van hulpeloosheid. Dan leggen dieren zich er inderdaad bij neer, want ze kunnen niks anders. Het lijkt rust, maar het is eigenlijk een heel trieste emotie natuurlijk.

Zie dit niet als aanval, maar wel iets om over na te denken :)

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 11:44

Barbet schreef:
Toch vind ik het moeilijk te geloven, dat een zenuwachtige hond verandert in een kalme relaxte hond zodra de blafband om is.
Zo'n dier wordt gedwongen om rustig te liggen omdat ie anders schokken/trillingen/optaters krijgt. (of de angst ervoor, vandaar dat het al genoeg is als de band om is zonder dat die aan staat)

Ik snap wel dat zo op het oog een hond dan rustig ligt, maar dat is omdat ie niet anders kan, niet omdat de hond zich werkelijk goed voelt en ontspannen is.

Dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Het grootste bezwaar tegen zo'n blafband vind ik dat je bij afwezigheid geen controle hebt of er niets mis gaat. Bv. er belt iemand aan en de hond wil blaffen, krijgt schokje en zwijgt dan maar. Degene die aan de deur staat heeft iets gehoord en belt nog eens langdurig aan. Best stresserend voor de hond, hij wil blaffen maar kan/mag niet. Of wanneer er een hard onweer is, hond in de stress, wil blaffen, schok, hond nog meer stress. Er bestaat toch het risico dat de hond er doorheen gaat blaffen.
Waar ik het wel bruikbaar vind, maar enkel onder toezicht, is bij een hond die blaft voor zijn eigen plezier en dan bijna in trance gaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:40

vevina schreef:
Nikass schreef:

Dus je wil ervaringen horen, maar je wil niet weten wat het effect is van een blafband op je hond. Bijzonder >;)
Ik snap dat het niet helemaal in je straatje past wat ik zeg, maar dat maakt het niet off topic.

Inderdaad Barbet :j
Lisitano, dank je :)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 16:57

Sclimpre schreef:
Barbet schreef:

Dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Het grootste bezwaar tegen zo'n blafband vind ik dat je bij afwezigheid geen controle hebt of er niets mis gaat. Bv. er belt iemand aan en de hond wil blaffen, krijgt schokje en zwijgt dan maar. Degene die aan de deur staat heeft iets gehoord en belt nog eens langdurig aan. Best stresserend voor de hond, hij wil blaffen maar kan/mag niet. Of wanneer er een hard onweer is, hond in de stress, wil blaffen, schok, hond nog meer stress. Er bestaat toch het risico dat de hond er doorheen gaat blaffen.
Waar ik het wel bruikbaar vind, maar enkel onder toezicht, is bij een hond die blaft voor zijn eigen plezier en dan bijna in trance gaat.

Een blafband is zo ingesteld dat hij niet corrigeert op waakzaam blaffen, een hond zal dus nooit een tik krijgen als hij zijn huis bewaakt. De band slaat wel aan op irritant keffen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:36

welke blafbanden zijn dat dan Goofy? die dat ik ken reageren op élke blaf (en sommige zelfs ook op een grom).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:43

Duhelo schreef:
welke blafbanden zijn dat dan Goofy? die dat ik ken reageren op élke blaf (en sommige zelfs ook op een grom).

Ik zal straks even checken. Die van ons reageert niet op waaks blaffen en grommen, enkel irritant keffen.

Edit; deze is het. Van petsafe.
Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 17:54

Deze verkocht ik vroeger ook idd. Die reageerden zelfs op een blaffende mens die hem rond zijn keel gedaan had. (Om te testen hoe het voelde :D )

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:08

Een blafband herkent geen blaffen,dat is jezelf goed praten.En dat is wat het hele topic gebeurt over blafbanden.
Met een blafband doe je aan symptoom bestrijding maar bied je je hond geen oplossing,ja hij is lekker rustig maar zit de hele dag in de stress van die band omdat die anders afgaat als hij geluid maakt.
Lekker diervriendelijk,maar dat willen mensen niet horen,die zien alleen het gemak er van.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:34

beatje schreef:
Een blafband herkent geen blaffen,dat is jezelf goed praten.

Onze band doet dit wel degelijk.
Ik zou een testfilmpje kunnen maken, maar dat vind ik dan weer zielig :')

Edit; overigens dacht ik altijd hetzelfde als jij en geloofde ik daar dus ook niet in.
Laatst bijgewerkt door Goof op 14-02-19 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:35

Maar dan kan de hond wel de hele dag 'waaks blaffen'?

vevina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-19 18:36

Nikass
Het maakt mij echt niet uit welke mening jij hebt over de blafband. Ieder mag immers zijn eigen mening hebben. En zoals je kan lezen in mijn reacties komt er hier ook nog geen blafband in huis aangezien de gedragsdeskundige in maart langskomt. Waar ik wel problemen mee heb is dat jij commentaar levert op hoe andere mensen omgaan met hun hond. Wat ik wel jammer vindt is dat je hier op mensen ingaat die een andere mening hebben dan jou terwijl je verder vrijwel niks richting mij zegt. Daarom had ik zo iets van doe dat via PB. Dat mensen een van mijn oplossingen als negatief ervaren heb ik dus ook totaal geen problemen mee. Dit aangezien ik enkel tips wou horen en niet al klaar stond met deze band om aan mijn hond te hangen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 18:38

Sclimpre schreef:
Maar dan kan de hond wel de hele dag 'waaks blaffen'?

Ja, in theorie dus wel.
Maar de blaf van een hond als er iemand daadwerkelijk aanbelt is heel anders dan de blaf als hij zich verveelt in huis of een auto hoort.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:16

beatje schreef:
https://www.packleader.nl deze zit ook in je buurt.Ik zou ook geen blafband om doen als het duidelijk verlatingsangst is,je hond is eigenlijk nog een pup.

Deze raad ik af. Ervaring mee en geen positieve, werkt trouwens ook veel met correctiebanden.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 00:56

Van Sam Turner heb ik nooit eerder gehoord.

Martin Gaus en Monique Bladder vind ik mensen die compleet aan de hond zoals de hond is voorbij gaan.
Beiden kunnen best grof richting hond gaan. Martin Gaus in het verleden nog veel erger, hij heeft zijn mening wel iets bijgesteld maar nog steeds veel te grof

De hele theorie waar deze mensen zich op baseren is al lang en breed achterhaald.

Ieder zijn ding maar ik zou mijn huidige drietal niet aan hun denkbeelden blootstellen.

Correctieband is op zich niet zoveel mee mis mits goed gebruikt.

Een paard wat bang is voor iets en daarvoor gecorrigeerd wordt met een stroomstoot slaat compleet nergens op. Heeft hier niets mee te maken en is hier niet aan de orde.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 06:42

Ts mijn vorige hond (beagle) kon ook niet alleen zijn. Na werkelijk alles te hebben geprobeerd heb ik destijds ook een blaf bandje aangeschaft. Werkte prima ook wanneer de batterijen op waren. Maar het beste hielp een vriendje erbij. Want....samen is niet alleen.