Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Nikass schreef:Je vraagt toch om ervaringen met de blafband? Volgens mij is het dan logisch dat je topic over blafband gaat, of ontgaat mij iets?
vevina schreef:Nikass schreef:Je vraagt toch om ervaringen met de blafband? Volgens mij is het dan logisch dat je topic over blafband gaat, of ontgaat mij iets?
Het meeste wat jij in dit topic heb bijgedragen gaat niet over de ervaring met een blafband. Eigen ervaringen zijn uiteraard meer dan welkom. Maar discussies voeren over hoe iemand anders omgaat met zijn hond doe dat gewoon in PB.
Barbet schreef:Toch vind ik het moeilijk te geloven, dat een zenuwachtige hond verandert in een kalme relaxte hond zodra de blafband om is.
Zo'n dier wordt gedwongen om rustig te liggen omdat ie anders schokken/trillingen/optaters krijgt. (of de angst ervoor, vandaar dat het al genoeg is als de band om is zonder dat die aan staat)
Ik snap wel dat zo op het oog een hond dan rustig ligt, maar dat is omdat ie niet anders kan, niet omdat de hond zich werkelijk goed voelt en ontspannen is.
vevina schreef:Nikass schreef:Je vraagt toch om ervaringen met de blafband? Volgens mij is het dan logisch dat je topic over blafband gaat, of ontgaat mij iets?
Het meeste wat jij in dit topic heb bijgedragen gaat niet over de ervaring met een blafband. Eigen ervaringen zijn uiteraard meer dan welkom. Maar discussies voeren over hoe iemand anders omgaat met zijn hond doe dat gewoon in PB.
Sclimpre schreef:Barbet schreef:Toch vind ik het moeilijk te geloven, dat een zenuwachtige hond verandert in een kalme relaxte hond zodra de blafband om is.
Zo'n dier wordt gedwongen om rustig te liggen omdat ie anders schokken/trillingen/optaters krijgt. (of de angst ervoor, vandaar dat het al genoeg is als de band om is zonder dat die aan staat)
Ik snap wel dat zo op het oog een hond dan rustig ligt, maar dat is omdat ie niet anders kan, niet omdat de hond zich werkelijk goed voelt en ontspannen is.
Dat lijkt me ook onwaarschijnlijk.
Het grootste bezwaar tegen zo'n blafband vind ik dat je bij afwezigheid geen controle hebt of er niets mis gaat. Bv. er belt iemand aan en de hond wil blaffen, krijgt schokje en zwijgt dan maar. Degene die aan de deur staat heeft iets gehoord en belt nog eens langdurig aan. Best stresserend voor de hond, hij wil blaffen maar kan/mag niet. Of wanneer er een hard onweer is, hond in de stress, wil blaffen, schok, hond nog meer stress. Er bestaat toch het risico dat de hond er doorheen gaat blaffen.
Waar ik het wel bruikbaar vind, maar enkel onder toezicht, is bij een hond die blaft voor zijn eigen plezier en dan bijna in trance gaat.
beatje schreef:Een blafband herkent geen blaffen,dat is jezelf goed praten.
beatje schreef:https://www.packleader.nl deze zit ook in je buurt.Ik zou ook geen blafband om doen als het duidelijk verlatingsangst is,je hond is eigenlijk nog een pup.