Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Kinke schreef:Sclimpre, dat ras zou ik ook aanraden. Alhoewel die in jouw link volgens mij echt geen Mastin is
Wij hadden eigenlijk precies dezelfde eisen TS, alhoewel die van ons 's avonds wel binnen is zou hij met zijn dikke vacht prima buiten kunnen. Daarvoor zijn ze tenslotte ook gefokt, kuddebewaking in de bergen.
En het is een zeer grote hond, ze worden 's avonds extra waaks. Onze grote meneer maakt in ieder geval flink indruk op het erf
[ [url=m/Ri5XCA.jpg]Afbeelding[/url] ]
Machie schreef:Hou er wel rekening mee dat een waakhond betekend dat vriendjes van kinderen die over de vloer komen een probleem kan zijn. Ik vind waakhond + sociaal naar mens en dier een bijzondere combinatie
DezeNaam schreef:Lijkt me een erg enge ervaring...Daarom wil ik dus een huis zonder tuin, geen mensen die via je tuin naar binnen kunnen loeren pffft...
Anyway, ik dacht net aan de Slovensky Cuvac. Heb ooit een verzoek gekregen om op een hond van dit ras te gaan passen. Was een erg rustige hond (wel waaks), kon goed met de kinderen omgaan van dat gezin en ook met de vrienden van hun kinderen. Kon ook heel wat trucjes, voor een zelfstandige hond te zijn zijn ze dus nog erg gehoorzaam. De hond sliep ook buiten. Op wandeling negeerde hij andere honden volgens mij, of hij was althans zeker te houden door hun jongere dochter.
Het ras is alleen niet veel te vinden vrees ik..