Missen we iets? Zieke oude hond...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicje87

Re: Missen we iets? Zieke oude hond...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 02:08

Wat ontzettend verdrietig.
Heel veel sterkte ts.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 12:49

Zoe_97 schreef:
Heel erg veel sterkte! Ik heb bijna 3 jaar geleden met mijn Malteser in dezelfde situatie gezeten. Getest op cushing maar was het neit volgens het eerste onderzoek. Tijdje aangemodderd (ze was dan ook niet zo ziek als die van jou, wel opgezwolle lever en kale plekken. Overgeven deed ze ook maar meer 1/2 keer per dag). Bij een nieuwe dierenarts beland en het bleek toch cushing te zijn. April 2016 gediagnosticeerd. Toen geprobeerd medicatie op pijn te krijgen. Ze is dan enkele maanden stabiel geweest op maximale dosering medicatie voor haar grote. Echter begin ze in december 2016 weer meer op te zwellen en verloor te haar levenslust. Januari 2017 is ze ook ingeslapen.
Achteraf gezien denk ik dat ik haar beter in april al had laten inslapen. Ze had geen pijn maar echt goede kwaliteit van leven had ze niet meer, ook kostte de medicatie bijna 400 euro per maand (wat het ons zeker waard was!).

Heel erg veel sterkte met het verlies!

Wat verdrietig ;( Voelt raar om te zeggen maar het feit dat jij aangeeft ‘had ik maar eerder...’ helpt mij echt heel erg. Alle mogelijke scenario’s blijven maar door mijn hoofd spoken al hebben zoveel mensen al gezegd dat het goed is zo. Het voelt nog niet goed. Ik mis mijn vriendje ;(

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 17:44

|( maak jezelf niet gek!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 19:13

Hannanas schreef:
|( maak jezelf niet gek!!

Je hebt gelijk. Tegen een ander had ik dat ook gezegd. Blijkbaar word je hier totaal ontoerekeningsvatbaar van -O-

Domino_2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 19:42

Afbeelding

Hee veel sterkte in deze moeilijke tijd

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 00:40

Ik kan het me zó voorstellen, ik hoop dat het verlies snel dragelijker wordt. Ik zeg altijd als ooit de mijne gaat, pas over 20 jaar hoop ik want we gaan voor het Guinness record, , mag ik wel hulp gaan zoeken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 08:17

Geef jezelf tijd, zulke dingen gaan ook altijd zo snel...

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:33

Verlies van een dier dat je maatje is, is altijd zwaar! Heel veel sterkte gewenst.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:52

Als eerste veel sterkte met het verlies. Je hebt echt de juiste keuze gemaakt.

Nadeel is dat vaak pas achteraf dingen op de plek vallen. Onze hond laten inslapen ivm een tumor op de milt welke was gaan bloeden. Ze had een paar weken vooraf dat ze ging zwalken bij een wandeling. Man belde mij op dat ze zwabberde en niet goed was. Gelijk naar de dierenarts maar omdat ze tumor in haar neus had gooide de dierenarts het daar op. Prik erin, hond wat fitter maar nog niet hoe ze was. Ook heb ik een keer een bult gevoeld in de buik maar blijkbaar zelf wat weg gestopt, daarna voelde ik deze ook niet meer "helaas". Tot ze op een gegeven moment van de bank af sprong en ineen kromp van pijn. Ze liep wel gewoon daarna dus besloten de ochtend erop gelijk dierenarts te bellen. Bij de echo bleek dat er bloed in de buik zat en gelijk laten inslapen. We hebben geluk gehad dat ze niet doodgebloed is, tot bij de dierenarts hield ze zich ook redelijk moet ik zeggen. Daar zag je haar steeds minder fit worden dus we waren precies op tijd.

Een voordeel is wel bij ons geweest dat we nu niks anders konden dan inslapen. Stel dat we de tumor hadden ontdekt toen hij nog niet gesprongen was. Hadden we dan laten opereren of laten inslapen? Inslapen als de hond ogenschijnlijk fit is doe je vaak niet, echter deze hond een operatie aan doen terwijl ze zoveel had was ook niet waarschijnlijk. Voor ons was het moment dus heel duidelijk, maar had haar misschien idd wel die pijn willen besparen van bloed in de buik.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:15

Goh, ik lees dit nu pas. Sterkte, volgens mij was jij zo enorm gek op dit dier. Hoop dat je er later op terug kan kijken met het gevoel dat het het juiste was om te doen :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:32

joyce83 schreef:
Als eerste veel sterkte met het verlies. Je hebt echt de juiste keuze gemaakt.

Nadeel is dat vaak pas achteraf dingen op de plek vallen. Onze hond laten inslapen ivm een tumor op de milt welke was gaan bloeden. Ze had een paar weken vooraf dat ze ging zwalken bij een wandeling. Man belde mij op dat ze zwabberde en niet goed was. Gelijk naar de dierenarts maar omdat ze tumor in haar neus had gooide de dierenarts het daar op. Prik erin, hond wat fitter maar nog niet hoe ze was. Ook heb ik een keer een bult gevoeld in de buik maar blijkbaar zelf wat weg gestopt, daarna voelde ik deze ook niet meer "helaas". Tot ze op een gegeven moment van de bank af sprong en ineen kromp van pijn. Ze liep wel gewoon daarna dus besloten de ochtend erop gelijk dierenarts te bellen. Bij de echo bleek dat er bloed in de buik zat en gelijk laten inslapen. We hebben geluk gehad dat ze niet doodgebloed is, tot bij de dierenarts hield ze zich ook redelijk moet ik zeggen. Daar zag je haar steeds minder fit worden dus we waren precies op tijd.

Een voordeel is wel bij ons geweest dat we nu niks anders konden dan inslapen. Stel dat we de tumor hadden ontdekt toen hij nog niet gesprongen was. Hadden we dan laten opereren of laten inslapen? Inslapen als de hond ogenschijnlijk fit is doe je vaak niet, echter deze hond een operatie aan doen terwijl ze zoveel had was ook niet waarschijnlijk. Voor ons was het moment dus heel duidelijk, maar had haar misschien idd wel die pijn willen besparen van bloed in de buik.

Ach wat een rotverhaal. Arm dier en arme jullie :( Maar inderdaad 'fijn' dat het dan wel duidelijk is, want blijkbaar is rationeel denken helemaal niet meer mogelijk op zo'n moment :evaw:

Als ze hadden gezegd: joh lever hem hier 2 weken in, kost je 10.000 euro (of je ziel, of een orgaan, whatever), en dan is 'ie weer als nieuw! Ik had het gedaan. Maar helaas, je kunt de tijd gewoon niet terug draaien.

Langzaamaan begin ik te beseffen wat er is gebeurd en hoe mooi het eigenlijk is geweest. Donderdag keek ik hem in zijn oogjes en zag ik; jij bent helemaal niet meer blij :( Vrijdag werd hij vreselijk ziek en hebben we hem door het weekend gesleept. Toen hij weer rustiger was, wist ik eigenlijk al, nu moet je gaan. Hij heeft nog een prachtige dag gehad waar alle mensen zijn geweest die hij het leukste vindt, we hebben nog even door het bos gewandeld en hij wilde zelfs nog kip eten. Ik heb het laatste uur tegen hem aan gelegen en het was allemaal zo rustig. De dierenarts was ook echt heel erg fijn en rustig. Zelfs onze andere hond (die echt een wervelwind is) was er kalm onder. Van de narcose krijgen ze blijkbaar enorme trek dus na het prikje in recordtempo een hamburger erin gepropt en toen ging hij liggen. En toen natuurlijk de hele wereld bij elkaar gejankt in een poging hem met zoveel mogelijk tranen weer terug te krijgen.

Al met al ben ik zo blij dat we hem niet dit weekend, in al die pijn, hebben moeten laten gaan. Ik gunde hem dat natuurlijk absoluut niet, maar hij was toen zó niet zichzelf. Hij keek me niet aan, zijn ogen straalden zoveel pijn uit. Nu heeft hij nog een prachtige dag gehad...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 11:34

ruitje schreef:
Goh, ik lees dit nu pas. Sterkte, volgens mij was jij zo enorm gek op dit dier. Hoop dat je er later op terug kan kijken met het gevoel dat het het juiste was om te doen :)

Ik hoop het ook, de tijd zal het leren. Ik was inderdaad vreselijk gek op hem. Hoe kon dat ook anders, hij was echt de beste en liefste hond van de wereld |(

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 11:45

Ach wat verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je hondenvriendje. In de loop der jaren al een aantal huisdieren moeten laten inslapen. Dit went nooit. En het verdriet wordt er ook niet anders van. Elk dier is (natuurlijk) uniek en ze worden allemaal even hard gemist.
Uiteindelijk is dit het enige en het beste wat jij voor je hond hebt kunnen doen. Langer laten lopen was de hond niet gelukkiger van geworden en jij uiteindelijk ook niet.
Onze vorige hond kreeg op 13 jarige leeftijd een acute hernia en toen waren de achterpoten verlamd. Met pijnstillers en prednison moest ze met 24 uur toch weer opgeknapt zijn. Dat gebeurde dus niet en die 24 uur vond ik echt een drama. Ze wilde wel lopen maar kon niet. Ze gleed uit op de plavuizenvloer en lag hulpeloos. Met wandelen hielden we met een band haar achterlijf omhoog. Manmanman wat deden die 24 uur pijn in mijn hart. We hebben haar dus ook , toen bleek dat ze niet opknapte, ook dezelfde dag in laten slapen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:19

Heel veel sterkte!!!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-19 20:40

Misty12 schreef:
Ach wat verdrietig. Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van je hondenvriendje. In de loop der jaren al een aantal huisdieren moeten laten inslapen. Dit went nooit. En het verdriet wordt er ook niet anders van. Elk dier is (natuurlijk) uniek en ze worden allemaal even hard gemist.
Uiteindelijk is dit het enige en het beste wat jij voor je hond hebt kunnen doen. Langer laten lopen was de hond niet gelukkiger van geworden en jij uiteindelijk ook niet.
Onze vorige hond kreeg op 13 jarige leeftijd een acute hernia en toen waren de achterpoten verlamd. Met pijnstillers en prednison moest ze met 24 uur toch weer opgeknapt zijn. Dat gebeurde dus niet en die 24 uur vond ik echt een drama. Ze wilde wel lopen maar kon niet. Ze gleed uit op de plavuizenvloer en lag hulpeloos. Met wandelen hielden we met een band haar achterlijf omhoog. Manmanman wat deden die 24 uur pijn in mijn hart. We hebben haar dus ook , toen bleek dat ze niet opknapte, ook dezelfde dag in laten slapen.

Wat vreselijk sneu. Het is zo hard dan he, als je hoopt dat het dan toch nog opknapt en je tot de conclusie komt dat dit niet zo is :(

Ik ben inmiddels al iets meer toerekeningsvatbaar. Kan erover praten zonder in huilen uit te barsten. Maar mijn hart doet nog zoveel zeer. Wat zou ik nog graag mijn neus in zijn vacht duwen en bij hem liggen -O-