Houd jij een plaspoesje? Poll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Houd je de plaspoes?

Ik denk er niet bij na en houd haar
141 (53%)
Gatver, ik probeer haar (netjes!) te herplaatsen, misschien is ze ergens anders anders gelukkiger
39 (14%)
Hmm lastig, ik stel de beslissing uit, misschien nog eens naar de dierenarts?
84 (31%)

Totaal aantal stemmen: 264

colunder

Re: Houd jij een plaspoesje? Poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 09:52

Mijn katten doen hun behoefte graag in zaagsel/houtkrullen.
Ik heb achter in de tuin een hoek van ong.2 x 2 meter waar een laag zaagsel ligt dat dient als buiten kattenbak.
Wordt veel gebruik van gemaakt.
Binnen heb ik 3 kattenbakken met grit.
Kattenbak zonder deksel wordt vaak ook zeer gewaardeerd.
Maar 1 per maand zou ik geen problemen mee hebben.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 10:13

Hadden eerst een kater die vanaf dat hij op zijn achtste geterrroriseerd werd door twee buurkatten onzindelijk werd; niet alleen voor plas maar ook voor poep. Was heel vervelend natuurlijk. Hij is bijna 18 geworden.
Daarna een stel kittens uit het asiel gehaald. Een kater en een poes. De poes was heel onzeker en heeft vanaf haar volwassenheid altijd in huis gesproeid. Vreselijk. Echt heel veel boeken, maar ook kasten en andere meubels zijn eraan kapotgegaan. Ik heb heel veel dingen moeten weggooien. Zij is ook 18 geworden. Ik werd gek van haar stinkende gesproei, maar nooit overwogen om haar weg te doen, want wie wil nu zo'n angsthaas hebben?
Ik zorgde gewoon dat zij in huis altijd bij mij in de ruimte was (tenzij ze sliep) en verder waren de kasten onderin leeg, of gevuld met in plastic verpakte dingen, die dan wel vies werden, maar niet stuk gingen. Hier en daar had ik opzettelijk kartonnen dozen staan, want daartegen plaste ze vrijwel nooit.

Echt, een plaskat is een verschrikking. Ik heb er nu een die af en toe sproeit en plast, maar hij doet het vooral als hij blaasontsteking heeft. OMdat ik bang ben dat het weer zo'n ellende wordt, laat ik hem niet vrij door het huis lopen, wat wel jammer is.

Anoniem

Re: Houd jij een plaspoesje? Poll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 11:49

Hebben eens 2 katten gehad, die om de haverklap in huis plaste.

Deze hebben we kunnen herplaatsen bij een gezin die een enorme grote ren voor katten hadden. En stuk veranda, waar ze konden schuilen.

Hier ging het gelijk ook stukken beter.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:33

Houden, maar nog wel eea uitproberen om het te verhelpen. Als het niet lukt, ook prima.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 12:40

enny schreef:
Wanneer één van mijn katten wat stress heeft of de kattenbak net niet schoon genoeg, dan plast ze ernaast en bij voorkeur op de deurmat die daar altijd naast lag. Meestal zet ik die aan de kant, maar soms vergeet ik dat en daar word ik dan weer keihard voor afgestraft :')
Het is gelukkig niet vaak, maar wel irritant omdat de plas de tegels aantast. En zeker geen reden om haar weg te doen!

Niet toevallig onze kat? :')
Al doet die van ons het helaas met poepen. Ze plast wel netjes buiten. Maar als ze stress heeft krijgt ze (denken we) diarree en dan gaat het niet op de bak. Helaas.. Er is alw eleens bezoek in gaan staan ;( .

Nou komt het bij die van ons nu gelukkig nog zelden voor, en echt niet voldoende om haar weg te doen. Op de mat of op onze tegelvloer is namelijk ook nog goed schoon te maken. Als we enkel tapijt hadden gehad en ze het vaker zou doen, weet ik niet of ze zou mogen blijven. Zolang je het eruit krijgt vinden we het wel oké. Nu is diarreepoep natuurlijk wel anders dan plas.