Loopse teef en 2 reuen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Loopse teef en 2 reuen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 15:45

Ik heb hier ook een volle reu en een loopse teef nu. Al jaren dat we dit hebben en eigenlijk geen enkel probleem. Ik zorg dat ze niet bij elkaar kunnen. Teef boven met een andere hond en reu beneden met andere hond. En verder als ik ze wel samen wil dan zitten ze om en om in de bench. Mijn reu is ook vrij makkelijk eigenlijk, hij doet redelijk normaal, tot je hem 2 tellen geeft, dan zit ie erop :+

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 16:01

GDG schreef:
CharmingS schreef:
Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.

En die keukendeur kan op slot? Of blijf je er zelf steeds bij? Zou namelijk niet voor het eerst zijn dat een hitsige reu ineens ontdekt hoe hij een deur open moet maken als er aan de andere kant van die deur een loopse teef zit := .

Klopt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-19 16:58

GDG schreef:
CharmingS schreef:
Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.

En die keukendeur kan op slot? Of blijf je er zelf steeds bij? Zou namelijk niet voor het eerst zijn dat een hitsige reu ineens ontdekt hoe hij een deur open moet maken als er aan de andere kant van die deur een loopse teef zit := .

Nee die kan niet op slot maar heb draaiknoppen, die gaan ze nooit open krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-19 19:03

1 van mijn Mechels, krijgt draaiknoppen met gemak los :=

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 09:00

love_western schreef:
1 van mijn Mechels, krijgt draaiknoppen met gemak los :=

Knap als dat bij mij lukt, deur staat normaal altijd open naar de keuken aangezien die deur knop heel stroef gaat.. Dus daar ben ik niet zo bang voor :D

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 09:02

Ik heb om dit voor te zijn een implantaat laten zetten bij mijn reutje, ook een chihuahua! Het kunnen ook echte houdinies zijn. Het is ook mogelijk om middels een injectie een chemische castratie te doen die 6 weken werkt. En die werkt na 2 dagen. Misschien ook een optie?maar ik zou zelf als ze nu al zo ver loops is het uitzitten met scheiden!

Hier een implantaat voor 6 maanden. Het teefje wordt gesterriliseerd uiteindelijk en reutje blijft verder intact.

Soms scheelt het wel als je meer honden hebt dan heeft de reu ook afleiding van de andere honden. Die 2 van mij zijn zo gek op elkaar geworden dat ik ze niet in ons huis wil scheiden dat wordt piepen en krijssen en dit vind ik zo wel ideaal.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 11:22

BeFunny schreef:
Ik heb om dit voor te zijn een implantaat laten zetten bij mijn reutje, ook een chihuahua! Het kunnen ook echte houdinies zijn. Het is ook mogelijk om middels een injectie een chemische castratie te doen die 6 weken werkt. En die werkt na 2 dagen. Misschien ook een optie?maar ik zou zelf als ze nu al zo ver loops is het uitzitten met scheiden!

Hier een implantaat voor 6 maanden. Het teefje wordt gesterriliseerd uiteindelijk en reutje blijft verder intact.

Soms scheelt het wel als je meer honden hebt dan heeft de reu ook afleiding van de andere honden. Die 2 van mij zijn zo gek op elkaar geworden dat ik ze niet in ons huis wil scheiden dat wordt piepen en krijssen en dit vind ik zo wel ideaal.

Nee ik laat alleen de teef helpen als deze loopsheid voorbij is. Ga mijn reuen niet laten castreren als dit niet nodig is. Mijn teef ga ik toch nooit mee fokken. De chihuahua is nu al bijna 11 dus daar ga ik niets meer aan laten doen. Dus als de teef is gesteriliseerd dan is het probleem opgelost, alleen voor de komende dagen is het nog even drama. Mijn teef komt vanavond weer naar huis dus ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 11:55

Teef idd gewoon laten helpen omwille van de medische achtergrond en niet geschikt voor de fok.
Betreft de reu van 9 maanden, eerlijk, dat gedrag is wel extreem voor die leeftijd en als je zegt dat ie nog maar 1 bal heeft kan dit wel degelijk leiden tot overmatige of verstoorde testosteron productie...
Ook al is de hond voor PH in opleiding, castreren... genoeg honden die gecastreerd zijn.

Ik ben geen voorstander voor honden zowel teven als reuen te helpen, wel als het medisch nodig is of niet geschikt voor de fok of, ...

Alles is hier intact en ik doe nooit honden weg naar anderen.
Reuen kunnen soms een beetje piepen wanneer de teef (vroeger teven) staan maar verder niets.
Zitten ook gewoon samen in huis of naast elkaar in de kennel.

Kennel heeft gaaspanelen en de teef/teven zitten in de bench apart van de reuen.

Mijn jongste reu word niet geholpen ondanks niet voor de fok, maar die heeft ook geen last van de hormonen, die wandel ik zonder problemen los met loopse teef.

Edit: reuen weten ook goed genoeg dat nee , nee is en respecteren dat ook.
Nooit drammerige reuen.

Betreft werklijn Duitse herders en Kynologen

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 14:16

_Alarm_wlkp schreef:
Teef idd gewoon laten helpen omwille van de medische achtergrond en niet geschikt voor de fok.
Betreft de reu van 9 maanden, eerlijk, dat gedrag is wel extreem voor die leeftijd en als je zegt dat ie nog maar 1 bal heeft kan dit wel degelijk leiden tot overmatige of verstoorde testosteron productie...
Ook al is de hond voor PH in opleiding, castreren... genoeg honden die gecastreerd zijn.

Ik ben geen voorstander voor honden zowel teven als reuen te helpen, wel als het medisch nodig is of niet geschikt voor de fok of, ...

Alles is hier intact en ik doe nooit honden weg naar anderen.
Reuen kunnen soms een beetje piepen wanneer de teef (vroeger teven) staan maar verder niets.
Zitten ook gewoon samen in huis of naast elkaar in de kennel.

Kennel heeft gaaspanelen en de teef/teven zitten in de bench apart van de reuen.

Mijn jongste reu word niet geholpen ondanks niet voor de fok, maar die heeft ook geen last van de hormonen, die wandel ik zonder problemen los met loopse teef.

Edit: reuen weten ook goed genoeg dat nee , nee is en respecteren dat ook.
Nooit drammerige reuen.

Betreft werklijn Duitse herders en Kynologen

Ik onthoud mijn honden nooit geen medisch noodzakelijke hulp.. Maar zolang het niet noodzakelijk is blijft zijn bal zitten waar die zit.
Ook ben ik bij 2 verschillende DA's geweest die allebei hebben onderzocht en hebben gezegd dat de bal kan blijven zitten. Mijn vriend houd hem ook goed in de gaten, dus dat stelt me ook gerust.
De pup is wel ontzettend neurotisch, dus als dat aan blijft houden dan ga ik het misschien wel overwegen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:04

Jacquel schreef:
Als sterilisatie (eigenlijk castratie) van de teef toch al snel in de planning zit, gewoon laten dekken en de vruchten meteen laten aborteren met de sterilisatie? Dat bleek een optie bij mijn kat. Kost wel meer, dus dat is een afweging die je moet maken.

Getverdegriebel, hoe kom je er bij?

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:14

Tja.. Apart onderbrengen is in dit scenario zeker de beste optie.
Wij hadden in de zomer de reu van mijn ouders in de garage en mijn teef binnen in huis. De reu heeft toen de stalen kennel verbogen en zich door de garagedeur gegeten :+

Gelukkig wonen ze nu 6 uur bij elkaar vandaan, dus het zal nu goed moeten gaan :=

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 15:50

CharmingS schreef:
BeFunny schreef:

Nee ik laat alleen de teef helpen als deze loopsheid voorbij is. Ga mijn reuen niet laten castreren als dit niet nodig is. Mijn teef ga ik toch nooit mee fokken. De chihuahua is nu al bijna 11 dus daar ga ik niets meer aan laten doen. Dus als de teef is gesteriliseerd dan is het probleem opgelost, alleen voor de komende dagen is het nog even drama. Mijn teef komt vanavond weer naar huis dus ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond.

Wij gaan het reutje ook niet permanent laten castreren.

Hebben voor deze optie gekozen deze werkt 6 maanden. Maar je hebt ook een injectie die 6 weken werkt en je hebt een chip die een jaar werkt. Hier wordt de teef dus ook gesterriliseerd. Maar door deze chip kunnen ze als mijn teefje loops is gewoon zonder gedoe bij elkaar blijven. Ik wilde haar niet voor de eerste loopsheid laten steriliseren.

Dit is een prima tussenoplossing waarbij je niet met gedoe zit.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 17:09

Citaat:
Wij gaan het reutje ook niet permanent laten castreren.

Hebben voor deze optie gekozen deze werkt 6 maanden. Maar je hebt ook een injectie die 6 weken werkt en je hebt een chip die een jaar werkt. Hier wordt de teef dus ook gesterriliseerd. Maar door deze chip kunnen ze als mijn teefje loops is gewoon zonder gedoe bij elkaar blijven. Ik wilde haar niet voor de eerste loopsheid laten steriliseren.

Dit is een prima tussenoplossing waarbij je niet met gedoe zit.

Als ik dit eerder had geweten had ik dit waarschijnlijk wel overwogen inderdaad, maar denk dat het nu voor een weekje niets meer uithaalt. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat als ze weer thuis is. Ga in ieder geval vanavond een stuk met haar en de pup (apart natuurlijk) speuren om ze mentaal wat uit te putten. Hoop dat het iets gaat helpen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 17:18

Een chemische castratie doet er langer als 2 dagen over voordat het werkt.Eigenlijk is er niks wat direkt werkt,dus idd je tijd uitzitten en je reu hem laten uit zingen :-)

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-19 17:31

beatje schreef:
Een chemische castratie doet er langer als 2 dagen over voordat het werkt.Eigenlijk is er niks wat direkt werkt,dus idd je tijd uitzitten en je reu hem laten uit zingen :-)

Precies daarom zeg ik ook dat als ik het eerder had geweten ik dit wel zou hebben overwogen..
Mijn chihuahua heeft nu in ieder geval rust bij mijn moeder tot alles voorbij is. Mijn pup kan helaas daar niet terecht, of in de kennel maar dat vind ik nu echt te koud voor hem. En binnen mag hij niet omdat hij niet samen kan met de hond van mijn stiefvader..

Ik heb vanmiddag een kong gehaald en van dat kleverige vleesspul (zal vast niet erg gezond zijn) dus hoop hem daar even mee af te kunnen leiden.. En als dat niet meer werkt neem ik zelf een valiumpje :')

Oh en de teef heeft een rompertje aan, niet dat dat iets tegen houd maar bij eventuele ontsnapping heb ik misschien net wat meer tijd.. Pff wou dat ik er gewoon een kuisheidsgordel aan kon doen :')

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 07:39

beatje schreef:

Je hebt een injectie die binnen 48 uur werkt. Dan wordt er ipv een chip een vloeistof ingespoten. Dat heet ypozane

Die wij hebben gekozen werkt binnen 6 weken

Ik las ergens in het topic "in het ergste geval kunnen we morning after gaan gebruiken" dat vind ik best makkelijk gedacht.

Maar ik zou nu ook gaan scheiden. Zoals ze al doet. Echter heeft ze er een topic aan gewijd en had ze deze Info ook vooraf aan de da kunnen vragen.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 11:23

Citaat:
Maar ik zou nu ook gaan scheiden. Zoals ze al doet. Echter heeft ze er een topic aan gewijd en had ze deze Info ook vooraf aan de da kunnen vragen.

Ik had inderdaad misschien vooraf kunnen informeren, en dat heb ik niet gedaan, kan ik nu helaas weinig meer aan doen.. De reden van mijn topic was meer om tips te vragen, wie weet zijn er mensen die ook de zelfde ervaring hebben gehad en nuttige tips hebben. Die ik hier zeker ook wel een paar uit heb kunnen halen..

Ze is gisteren weer thuis gekomen, en mijn reu gedraagt zich keurig netjes.. Heb de afgelopen dagen mijn aandacht volledig op hem kunnen focussen en dat heeft zeker wel geholpen.
Heb ze gisteren ook even samen los gehad in de huiskamer, de teef accepteert het niet als de reu tegen haar opspringt en heeft een keer van zich af gehapt, daarna hebben ze de rest van de avond (onder toezicht reu aan de riem in huis) heel rustig in huis gelegen, en hij heeft niet een keer gepiept of neurotisch gedaan. Natuurlijk houd ik ze gescheiden als ik ook maar even niet op kan letten. Ze houd haar staart ook niet meer opzij als hij wil snuffelen, en laat ook weten dat ze hier niet van gediend is..

Nu ik op mijn werk ben ligt de reu in de hal in de bench en de teef in de huiskamer en zitten er 2 deuren tussen met draaiknoppen dus die krijgen ze niet open.. Denk ook niet dat mijn reu of teef dat zullen doen, heb camera's in huis om ze in de gaten te houden en de buren zijn thuis die ik kan bellen als het mis dreigt te gaan(die hebben een sleutel voor noodgevallen). Camera kan ik continu in de gaten houden op mijn werk dus dat is fijn.
Al moet ik zeggen dat ze alle 2 liggen te slapen en heel erg braaf zijn.

Had veel erger verwacht, dus ben blij dat ze zich gedragen :) Houd mijn chihuahua voor de zekerheid toch nog bij mijn moeder tot volgende week.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 18:28

Fijn dat het zo werkt.
En slim dat he de chihuahua nog even bij he moeder laat.

Het us ook fijn dat he de reu mee kunt nemen naar he werk, dan is hij uit het huis en weg van de geur.

De laatste week van de loopsheid wordt het weer makkelijker. Dan heb je het ergste gehad.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 10:05

Klinkt goed zo, fijn dat de korte logeerpartij net even een zetje in de goede richting heeft gegeven en prettig dat je teef de avances van je reu niet meer accepteert.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-19 11:16

GDG schreef:
Klinkt goed zo, fijn dat de korte logeerpartij net even een zetje in de goede richting heeft gegeven en prettig dat je teef de avances van je reu niet meer accepteert.

Ja ik denk dat ik het ergste gehad heb nu, de reu is nog wel erg druk en een beetje vervelend.. Vind ik ook niet gek, hij is nog zo jong en zit nu veel in de bench.. Dus neem hem morgen maar even mee voor een fijne wandeling en zondag mag hij weer aan het werk op de hondenclub. Maar dit gaat me niet meer gebeuren zo op deze manier, heb er weer een wijze les uit getrokken!

Super bedankt iedereen voor jullie fijne tips en adviezen :D :D