Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GDG schreef:CharmingS schreef:Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.
En die keukendeur kan op slot? Of blijf je er zelf steeds bij? Zou namelijk niet voor het eerst zijn dat een hitsige reu ineens ontdekt hoe hij een deur open moet maken als er aan de andere kant van die deur een loopse teef zit.
GDG schreef:CharmingS schreef:Heb een rompertje voor haar, die kan ze alleen aan als ik in de buurt ben anders sloopt ze het. Teef gaat woensdag in de bench in de keuken met de keukendeur dicht. Reu kan niet in de bench want die hangt zichzelf op omdat hij er uit wil. Chihuahua blijft bij mijn moeder tot het voorbij is.
En die keukendeur kan op slot? Of blijf je er zelf steeds bij? Zou namelijk niet voor het eerst zijn dat een hitsige reu ineens ontdekt hoe hij een deur open moet maken als er aan de andere kant van die deur een loopse teef zit.
BeFunny schreef:Ik heb om dit voor te zijn een implantaat laten zetten bij mijn reutje, ook een chihuahua! Het kunnen ook echte houdinies zijn. Het is ook mogelijk om middels een injectie een chemische castratie te doen die 6 weken werkt. En die werkt na 2 dagen. Misschien ook een optie?maar ik zou zelf als ze nu al zo ver loops is het uitzitten met scheiden!
Hier een implantaat voor 6 maanden. Het teefje wordt gesterriliseerd uiteindelijk en reutje blijft verder intact.
Soms scheelt het wel als je meer honden hebt dan heeft de reu ook afleiding van de andere honden. Die 2 van mij zijn zo gek op elkaar geworden dat ik ze niet in ons huis wil scheiden dat wordt piepen en krijssen en dit vind ik zo wel ideaal.
_Alarm_wlkp schreef:Teef idd gewoon laten helpen omwille van de medische achtergrond en niet geschikt voor de fok.
Betreft de reu van 9 maanden, eerlijk, dat gedrag is wel extreem voor die leeftijd en als je zegt dat ie nog maar 1 bal heeft kan dit wel degelijk leiden tot overmatige of verstoorde testosteron productie...
Ook al is de hond voor PH in opleiding, castreren... genoeg honden die gecastreerd zijn.
Ik ben geen voorstander voor honden zowel teven als reuen te helpen, wel als het medisch nodig is of niet geschikt voor de fok of, ...
Alles is hier intact en ik doe nooit honden weg naar anderen.
Reuen kunnen soms een beetje piepen wanneer de teef (vroeger teven) staan maar verder niets.
Zitten ook gewoon samen in huis of naast elkaar in de kennel.
Kennel heeft gaaspanelen en de teef/teven zitten in de bench apart van de reuen.
Mijn jongste reu word niet geholpen ondanks niet voor de fok, maar die heeft ook geen last van de hormonen, die wandel ik zonder problemen los met loopse teef.
Edit: reuen weten ook goed genoeg dat nee , nee is en respecteren dat ook.
Nooit drammerige reuen.
Betreft werklijn Duitse herders en Kynologen
Jacquel schreef:Als sterilisatie (eigenlijk castratie) van de teef toch al snel in de planning zit, gewoon laten dekken en de vruchten meteen laten aborteren met de sterilisatie? Dat bleek een optie bij mijn kat. Kost wel meer, dus dat is een afweging die je moet maken.
CharmingS schreef:BeFunny schreef:Ik heb om dit voor te zijn een implantaat laten zetten bij mijn reutje, ook een chihuahua! Het kunnen ook echte houdinies zijn. Het is ook mogelijk om middels een injectie een chemische castratie te doen die 6 weken werkt. En die werkt na 2 dagen. Misschien ook een optie?maar ik zou zelf als ze nu al zo ver loops is het uitzitten met scheiden!
Hier een implantaat voor 6 maanden. Het teefje wordt gesterriliseerd uiteindelijk en reutje blijft verder intact.
Soms scheelt het wel als je meer honden hebt dan heeft de reu ook afleiding van de andere honden. Die 2 van mij zijn zo gek op elkaar geworden dat ik ze niet in ons huis wil scheiden dat wordt piepen en krijssen en dit vind ik zo wel ideaal.
Nee ik laat alleen de teef helpen als deze loopsheid voorbij is. Ga mijn reuen niet laten castreren als dit niet nodig is. Mijn teef ga ik toch nooit mee fokken. De chihuahua is nu al bijna 11 dus daar ga ik niets meer aan laten doen. Dus als de teef is gesteriliseerd dan is het probleem opgelost, alleen voor de komende dagen is het nog even drama. Mijn teef komt vanavond weer naar huis dus ik ben benieuwd hoe het gaat vanavond.
Citaat:Wij gaan het reutje ook niet permanent laten castreren.
Hebben voor deze optie gekozen deze werkt 6 maanden. Maar je hebt ook een injectie die 6 weken werkt en je hebt een chip die een jaar werkt. Hier wordt de teef dus ook gesterriliseerd. Maar door deze chip kunnen ze als mijn teefje loops is gewoon zonder gedoe bij elkaar blijven. Ik wilde haar niet voor de eerste loopsheid laten steriliseren.
Dit is een prima tussenoplossing waarbij je niet met gedoe zit.
beatje schreef:Een chemische castratie doet er langer als 2 dagen over voordat het werkt.Eigenlijk is er niks wat direkt werkt,dus idd je tijd uitzitten en je reu hem laten uit zingen
beatje schreef:Een chemische castratie doet er langer als 2 dagen over voordat het werkt.Eigenlijk is er niks wat direkt werkt,dus idd je tijd uitzitten en je reu hem laten uit zingen
Citaat:Maar ik zou nu ook gaan scheiden. Zoals ze al doet. Echter heeft ze er een topic aan gewijd en had ze deze Info ook vooraf aan de da kunnen vragen.
GDG schreef:Klinkt goed zo, fijn dat de korte logeerpartij net even een zetje in de goede richting heeft gegeven en prettig dat je teef de avances van je reu niet meer accepteert.