Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:44

Duhelo schreef:
Maar dat zijn al weer uitzonderingen, en op die manier kan je nooit meer een hond vertrouwen.
Als die hond dat nichtje gepakt heeft omdat ze een muts op had, kon dat evengoed gebeuren als je oom met een muts binnenkwam, of zijn vrouw, of ..
Dat staat helemaal los van voorzorgen nemen dat hond niet bij een kruipende baby kan komen...

Ik werd vaak aangeblaft door (aangelijnde) honden die ik op straat tegenkwam,en dan zei de eigenaresse dat dat kwam omdat ik iets op mijn hoofd had! Ik heb dat altijd onzin gevonden,waarom zou een hond agressief worden van een muts? Maar dat kan dus wel volgens jullie?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:48

anjali schreef:
Duhelo schreef:
Maar dat zijn al weer uitzonderingen, en op die manier kan je nooit meer een hond vertrouwen.
Als die hond dat nichtje gepakt heeft omdat ze een muts op had, kon dat evengoed gebeuren als je oom met een muts binnenkwam, of zijn vrouw, of ..
Dat staat helemaal los van voorzorgen nemen dat hond niet bij een kruipende baby kan komen...

Ik werd vaak aangeblaft door (aangelijnde) honden die ik op straat tegenkwam,en dan zei de eigenaresse dat dat kwam omdat ik iets op mijn hoofd had! Ik heb dat altijd onzin gevonden,waarom zou een hond agressief worden van een muts? Maar dat kan dus wel volgens jullie?

Specifieke hond kwam uit de bewaking en toonde daar te agressief gedrag. Bij mijn oom is het echt jaren goed gegaan, hond was een jaar of acht toen dit gebeurde. En niet specifiek die muts maar zeer waarschijnlijk het niet herkennen of opspelen oud gedrag. Wanneer ik bij de winterdag in één keer met een muts op bij de paarden kom is er ook eentje die eerst staat te blazen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:49

Ik zou het met mijn dierenarts bespreken.
Die kan meedenken en bepalen of de hond nog herplaatst kan worden qua gezondheid en dan evt alsnog inslapen als je geen geschikte oplossing vind.

Edit:
Mijn hond vind mutsen ook heel raar :o

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:53

EmptyWords schreef:
moet je dit op deze leeftijd nog willen?

misschien wat kort door de bocht, maar is inslapen niet een optie? geen stress van verhuizen (als je al wat vindt), weet je zeker dat er niet teveel gedaan wordt vanwege hd en artrose...

Dit was ook mijn gedachte. Hij heeft alles tegen zich en zeer waarschijnlijk al pijn.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:57

Dani schreef:
Duhelo, ik durf het risico niet te nemen. :n We kunnen zó ons best doen om het in goede banen te leiden maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. En wat ik al schreef, dat lost de stress niet op en die komt denk ik door aanwezigheid van een kind plus de veranderingen in huis. Hij krijgt nog steeds goede wandelingen voornamelijk zonder kind erbij, hij krijgt genoeg aandacht en hij heeft gewoon een rustige plek in z'n mand. Maar ja, de situatie is niet meer als voorheen, er is minder tijd voor hem en meer onrust in huis. Ik durf het gewoon niet.

Antje_vip, ook herders kúnnen best 15 worden natuurlijk. Al halen de meesten dat niet, dat is waar.

En je zou het risico wel door willen schuiven naar iemand anders?

Als je oprecht denkt dat deze hond een kind zou bijten is imo de enige optie voor herplaatsing bij iemand die geen kinderen heeft maar ook niet in een buurt woont met kinderen of gaat wandelen waar kinderen zijn. Dus bijvoorbeeld ergens bij iemand aan huis waar voldoende bewegingsvrijheid is en geen kinderen op bezoek komen.

Hoe zou je het vinden als de hond herplaatst wordt en je hoort later dat het toch mis is gegaan in een situatie die jij al had voorzien?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:59

anjali schreef:
Duhelo schreef:

ja hoor.

De mijne heeft angstagressief gedrag tov vreemden: Dit toont ze sterker naar mannen dan naar vrouwen, en nog heftiger indien die mannen een baard hebben, brildragend zijn of een muts of een pet op hebben.

als er een bekende binnenkomt en ze herkent die niet direct zal ze in eerste instantie ook aanslaan, pas bij het dichterkomen herkent ze die persoon en is ze direct lief. Indien die mensen een muts ophebben heeft ze het ook moeilijker met herkennen. (ook bij mijzelf en mijn vriend.). Stemmen herkent ze daarintegen dan wel weer snel.

Dit ligt eigenlijk aan het feit dat honden geen zon goed zicht hebben en voortgaan op hun reuk. Bij stresssituaties vergeten ze echter hun reuk en gaan ze wel af of het zicht (attack is the best defense). Die vergeten dus hun neus te gebruiken en gaan eerst handelen voor ze kijken en ruiken. En meestal is dat niet de beste keuze :D
Met dergelijke honden is het goed om veel reukspelletjes te doen zodat ze zich bewuster worden van hun reuk, dat kan helpen.

Maargoed, dit gaat wel erg offtopic :D

MizzMontana schreef:
Dani schreef:
Duhelo, ik durf het risico niet te nemen. :n We kunnen zó ons best doen om het in goede banen te leiden maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. En wat ik al schreef, dat lost de stress niet op en die komt denk ik door aanwezigheid van een kind plus de veranderingen in huis. Hij krijgt nog steeds goede wandelingen voornamelijk zonder kind erbij, hij krijgt genoeg aandacht en hij heeft gewoon een rustige plek in z'n mand. Maar ja, de situatie is niet meer als voorheen, er is minder tijd voor hem en meer onrust in huis. Ik durf het gewoon niet.

Antje_vip, ook herders kúnnen best 15 worden natuurlijk. Al halen de meesten dat niet, dat is waar.

Als je oprecht denkt dat deze hond een kind zou bijten is imo de enige optie voor herplaatsing bij iemand die geen kinderen heeft maar ook niet in een buurt woont met kinderen of gaat wandelen waar kinderen zijn. Dus bijvoorbeeld ergens bij iemand aan huis waar voldoende bewegingsvrijheid is en geen kinderen op bezoek komen.

Hoe zou je het vinden als de hond herplaatst wordt en je hoort later dat het toch mis is gegaan in een situatie die jij al had voorzien?

mwah, dat zou ik zo ook niet gaan zien. Dan zouden er veel honden niet meer buiten mogen. Uiteindelijk moet je als eigenaar zelf je verantwoordelijkheid nemen. Een hond die bijtgevoelig is of niet te vertrouwen is kan dan enkel aangelijnd en gekorfd naar buiten. Daarom dat de keuze van adoptanten ook zo belangrijk is (en dat ik het niet zou aandurven om ze zomaar te herplaatsen, behalve naar dierenthuis of een goede bekende waarvan je weet dat ze hun voorzorgen en verantwoordelijkheden nemen.)

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:05

Inslapen of een tehuis vinden wat echt geschikt lijkt eventueel via een stichting of asiel die kunnen bemiddelen

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:18

Duhelo schreef:
MizzMontana schreef:

mwah, dat zou ik zo ook niet gaan zien. Dan zouden er veel honden niet meer buiten mogen. Uiteindelijk moet je als eigenaar zelf je verantwoordelijkheid nemen. Een hond die bijtgevoelig is of niet te vertrouwen is kan dan enkel aangelijnd en gekorfd naar buiten. Daarom dat de keuze van adoptanten ook zo belangrijk is (en dat ik het niet zou aandurven om ze zomaar te herplaatsen, behalve naar dierenthuis of een goede bekende waarvan je weet dat ze hun voorzorgen en verantwoordelijkheden nemen.)

Eens, maar al deze aanpassingen zou je imo ook in de thuissituatie kunnen doen.
Wellicht vat ik de posts van TS te zwaar op maar als je oprecht denkt dat je hond een gevaar is voor kinderen en dat die zelfs met aanpassingen niet in je eigen gezin kan leven dan zou ik als eigenaar dat probleem niet door willen schuiven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:19

mvdbijl schreef:
Cayenne schreef:
Een dierenarts gaat zo'n dier echt niet zomaar laten inslapen gebaseerd op het verhaal uit de openingspost. Daar moest eerst een gedragstherapeut bij komen om vast te stellen dat het idd te gevaarlijk is om de hond te herplaatsen. Een dierenarts moet het inslapen namelijk ook weer verantwoorden.
Misschien als kan worden vastgesteld dat het gedrag met de medische klachten te maken heeft...

Grote kolder, elke dierenarts die ik ken zou deze hond netjes laten inslapen.

Ts, het is misschien niet wat je wilt horen maar je kan zo hond niet herplaatsen. Stel dat het fout gaat hoe gaat die nieuwe partij er mee om? Ik zou het risico niet lopen en juist beslissen.

Mag je best kolder vinden, maar bij de 2 grote praktijken waar wij zijn geweest is het toch echt zo verteld en gelopen :)
En terecht.

TS, ik snap je twijfels, maar toch zou ik hem niet herplaatsen. Je vergeeft het jezelf nooit als het dan alsnog fout gaat.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 14:37

Hij valt geen kinderen aan hè. :) Het is geen agressieve, gevaarlijke hond. Het gaat prima met kinderen op bezoek of op straat, zolang ze elkaar met rust laten. Het is vooral als kinderen contact zoeken dat hij te veel spanning opbouwt en kan happen. Niet gericht bijten maar happen in de lucht. Maar ja, dat kan ook per ongeluk eens raak zijn en bovendien kan hij 'n keer besluiten wél gericht te bijten. Dat contact is makkelijk te voorkomen bij incidentele bezoekjes, ik durf alleen niet te gokken dat we het ook maanden- of jarenlang kunnen voorkomen. Plus dat nu dus blijkt dat de constante aanwezigheid van een kind hem ook veel stress oplevert.

Ik heb onze vroegere hondentrainster gemaild hoe zij er tegenaan kijkt en of ze advies heeft m.b.t. herplaatsen of inslapen. Ze is een goeie, mocht zij tóch denken dat er mogelijkheden met training zijn zullen we dat zeker aangrijpen.

Ik schrijf er misschien nuchter over maar dit doet ons echt verdriet. Als we snel opgaven bij problemen hadden we hem kort na de adoptie alweer weggedaan, ik heb letterlijk bloed, zweet en veel tranen in de training gestoken want hij was niet de makkelijkste en wij zijn ook niet de perfecte baasjes voor hem. Maar we hebben er het beste van gemaakt met alle liefde en zorg die wij konden bieden. Alleen hier houdt het op, want áls het misgaat zijn de consequenties te groot.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:45

In de OP staat 'moeilijke hond', maar niet dat hij een permanent gevaar is voor zijn omgeving.
Ik volg TS in haar idee om deze hond te herplaatsen. In een gezin met een klein kind past hij niet. Dan zou je 24/7 alert moeten zijn. Dat is voor niemand haalbaar en ook voor niemand wenselijk.
Er zijn toch genoeg mensen zonder kinderen die ook een hond nemen? Daar past hij dan wel, mits de nodige voorzorgen te nemen als je naar buiten gaat. Maar dat is best te doen. Deze hond is ook niet te vegelijken met een hond die uit een bewakingssituatie komt, dat is een heel specifiek geval en degelijke honden zijn alleen veilig in handen van professionals. En dan nog. Maar dat is hier niet aan de orde.
Gemakkelijk? Nee, er zal geen stormloop zijn om deze hond in huis te halen. Wat ergens ook wel een voordeel is, de mensen die voor deze hond reageren zullen hoogstwaarschijnlijk heel gemotiveerd zijn. Koopjesjagers zoals je wel hebt bij een jonge (ras) hond zijn hier onwaarschijnlijk.
Verder denk ik dat wij mensen meer moeite hebben met een hond te herplaatsen dan de hond zelf. Natuurlijk is het niet fijn voor de hond, maar de meeste honden passen zich snel aan in een nieuwe thuissituatie en deze hond kan nog een heel aantal gelukkige jaren krijgen. Voor zover ik de OP begrijp is het echt een mensenhond en zou een kennel of een leven in een groep honden niet aan te raden zijn.

Anoniem

Re: Moeilijke hond herplaatsen, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:51

Dani, wil je even vertellen wat de aanleiding was tot het incident? Jaloezie? Deed jou zoontje hem per ongeluk pijn? Of een onverwachte beweging waarvan hij verschoot?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:53

Wanneer is de hond voor het laatst gecontroleerd op eventuele pijn? Dat zou ik namelijk ook zeker meenemen, voor het zelfde geld heeft hij wel pijn en is hij daardoor nerveuzer. Dat zou een eventuele beslissing ook makkelijker kunnen maken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:02

MizzMontana schreef:
Duhelo schreef:
[

Eens, maar al deze aanpassingen zou je imo ook in de thuissituatie kunnen doen.
Wellicht vat ik de posts van TS te zwaar op maar als je oprecht denkt dat je hond een gevaar is voor kinderen en dat die zelfs met aanpassingen niet in je eigen gezin kan leven dan zou ik als eigenaar dat probleem niet door willen schuiven.

Dat is inderdaad ook mijn mening. Een hond met een gebruiksaanwijzing (zoals ik er zelf ook een heb trouwens) is doenbaar om incidenten te vermijden. Dat is een kwestie van goed managen.
De extremen (honden die echt niet te vertrouwen zijn, de politie hond zoals in een eerder voorbeeld, honden met serieuze rugzakken) is er kans dat je dat inderdaad niet voldoende kan managen. Ik denk niet dat de hond onder de laatste categorie valt, want dan hadden ze wel de keuze gemaakt vóór het kindje geboren was. Een dergelijke hond moet je al zeker niet meer willen herplaatsen ook.

@Dani: je gaf ergens anders aan dat je hond zijn eigen rustige plek heeft, nl zijn mand. Als die mand in dezelfde ruimte is kan dit zijn dat dit niet voldoende is ervoor. De onze is ook erg prikkelgevoelig en heeft in het algemeen behoorlijk wat stress. Daarnaast kan ze niet alleen zijn, dus hangt ze behoorlijk aan ons.
Echter merken we wel dat ze toch vaak afzondering zoekt (in ons vorig huis ging ze naar een van de slaapkamers in bed liggen, nu gaat ze vaak naar boven in ons bed of op haar kussen boven gaan liggen.)
Zolang ze weet dat we in huis zijn is dat prima, en ik merk dat ze dat zelf opzoekt wnnr prikkels teveel worden. Ik weet niet tot welke ruimtes de hond toegang heeft, maar misschien is het wel een idee om een slaapkamer oid zo in te richten dat hij daar naar toe kan (en waar je de baby niet in mee neemt / toelaat, maar je misschien wel zelf eens tijd doorbrengt met hem? (boekje lezen bv?)
Dit kan hem al helpen om om te gaan met de plotse extra drukte dat een baby meebrengt, gewoon het gevoel dat hij zich wat kan afzonderen (maar niet uitgesloten wordt).
Daar zou ik asap mee beginnen (ook als je doorgaat met de herplaatsing, dat is nie in de eerste dag geregeld nl).

edit: heb je mijn linkje gezien van hond + baby? Shewolf dogcoaching is ook iemand die vaak met moeilijkere honden in aanraking komt en daar zeker advies over kan en wil geven. Eens contacteren kan nooit kwaad.
Laatst bijgewerkt door Duhelo op 16-01-19 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:05

Lof voor jullie dat jullie het nog willen proberen. En dat jullie op tijd de keuze maken om niet door te gaan als het niet lukt.

Zo hebben wij via marktplaats een herplaatser opgehaald. Een reu, kon ook niet met het jongste kind in het gezin overweg. Hij was dan maar 1 jaar. Dus makkelijk te plaatsen. Loopt vrolijk op de boerderij rond als erfhond.

De combinatie bij joun hond, ziekte, stressgevoelig, leeftijd en bijtgrens zou voor mij inslapen betekenen. Ik vind het niet als een fijne hond klinken, ondanks dat hij toch wel lief is tegen mensen die hij kent.
Maar ik weet ook dat er gelukkig heel veel verschillende mensen zijn, en je hoeft er maar 1 te vinden! Ik weet alleen niet hoe lang dat zou duren en of je die tijd nog wel moet willen nemen. De hond wordt er alleen maar slechter van.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:27

Duhelo schreef:
rien10 schreef:
Tja, er is een bijkomend nadeel. De hond is een opvanghond vanuit een stichting. Je mag vaak helemaal niks zelf beslissen. Persoonlijk zou ik deze hond laten inslapen, maar dat mag TS wellicht helemaal niet beslissen. De stichting gaat daar denk ik over. Net als bij het herplaatsen.

dus stel dat de hond een maagtorsie krijgt, operatie heeft weinig slagen van kans, moet er eerst bij de stichting gevraagd worden of die uberhaupt mag ingeslapen worden?
Lijkt me ergens wel sterk ...

Klopt, daar heb je gelijk in. In acute gevallen kan je de beslissing nemen. Maar mijn ervaring is dat het in dit soort gevallen niet werkt.
Nou kan je het toch gewoon doen. Terugdraaien kan niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 15:31

Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten.
Ik was 8 maanden zwanger van onze tweede. Met heel veel opletten en regelen was het altijd goed gegaan met onze eerste en de onze "moeilijke" hond.
Maar, met nummer twee op komst, en de hond die steeds "moeilijker" werd, heb ik de fokker gebeld voor advies. We hebben lang (fokker, echtgenoot en ik) gesproken over herplaatsen. Maar ja, overal op de wereld wonen kinderen. Het blijft lastig zo'n hond te herplaatsen. De fokker was in dit geval ook dierenarts. Zij heeft toen ingestemd met inslapen. Ze wilde dit wel zelf doen. Hond is geëindigd waar zij begonnen is. Bij de fokker. Het dier is 6 jaar oud geworden.

Of ik dat nu weer zo zou aanpakken? Ik weet het niet. Toen heb ik zo die keuze gemaakt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:01

TS, als jouw kind zich niet ontwikkeld volgens plan, niet tegen drukte blijkt te kunnen en daar af en toe agressiever door kan overkomen: doe je jouw kind dan ook weg?

Ik vind dit echt misselijk makend. Die hond is de dupe van júllie keuzes. Dan kan je duizrnd keer roepen dat je er tig jaar zo goed voor hebt gezorgt, maar dat is goedpraten voor jezelf. Die hond is daar niet mee geholpen en moet op zijn oude dag nog weg.

Sorry, maar ik heb geen goed woord over voor je keuze. Oók een huisdier is voor het leven!

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:02

Duhelo schreef:
Wil je een heel eerlijke mening?
Deze hond zou ik dan niet meer herplaatsen. Zijn leeftijd komt niet in zijn voordeel, lage bijtgrens = drama bij mensen die er niet helemaal mee om kunnen. Heupdysplasie en artrose = pijn en dus bijhorende pijnstillers of medicijnen, die dus een stuk duurder uitkomen.
Eenmaal herplaatst heb je er ook geen zeggenschap meer over. Wat als de nieuwe eigenaars geen pijnstillers geven en de hond pijn heeft? Wat als er toch een bijtincident is en ze hem in een asiel (of erger) dumpen? Wil je hem met een nerveuze en stressgevoelig karakter nog de stress aandoen van herplaatsen?

Stel dat je mensen hebt dat je goed kent, die regelmatig over de vloer komen en waar de hond een klik mee heeft waar hij naartoe kan, dan zou het misschien een andere situatie zijn, maar los daarvan herplaatsen, dan ga je al héél veel geluk hebben als dit goedkomt.

Los daarvan vind ik het erg oneerlijk naar de hond om hem voor die reden te herplaatsen,hij was er nl het eerst en heeft niet de beslissing genomen om er een baby bij te nemen, met wat aanpassingen kan dit wss wel werkbaar worden, maar het zal vooral een aanpassing van jullie uitkomen. Hond en kind gescheiden houden kan al prima met boxen / kinderhekjes, zonder dat de hond apart gestoken moet worden.
Mijn hond gaat mee op het werk en ligt meerdere uren per dag in haar bench, die ligt er lekker in te slapen en is compleet op haar gemak, want ze ligt vlakbij, maar er is geen risico voor medewerknemers zo (of in jouw geval voor je kind), kind is ook niet 24/7 wakker, dus je kan daar prima in schipperen dat hond even in de bench gaat als kind rondkruipt / op de grond speelt, en hond los kan als kind slaapt / in de box zit / op de stoel zit.
Biedt hem een plaats aan waar hij zich, indien gewenst kan afzonderen, om de prikkels van de baby beter te kunnen verdragen.

Maar als dat bovenstaand allemaal voor een of andere reden geen optie is, en je hebt geen bekenden die je 100 % vertrouwt om hem te herplaatsen (al dan niet dat hij nog van jullie blijft), dan zou ik eerder opteren om te laten inslapen.

Erg mooie en duidelijke post, ik ga hier helemaal in mee.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:16

Palmera schreef:
TS, als jouw kind zich niet ontwikkeld volgens plan, niet tegen drukte blijkt te kunnen en daar af en toe agressiever door kan overkomen: doe je jouw kind dan ook weg?

Ik vind dit echt misselijk makend. Die hond is de dupe van júllie keuzes. Dan kan je duizrnd keer roepen dat je er tig jaar zo goed voor hebt gezorgt, maar dat is goedpraten voor jezelf. Die hond is daar niet mee geholpen en moet op zijn oude dag nog weg.

Sorry, maar ik heb geen goed woord over voor je keuze. Oók een huisdier is voor het leven!

Zo dan ... iets netter reageren kan ook.

Wij hadden een kat en die bleek de baby (oa) in de box aan te vallen.
Niet spelend naar bewegende voetjes/handjes, nee echt krijsend vol er boven op.
Die kat is linea recta uit huis gegaan.

Een kind (iig mijn kind) gaat voor de dieren.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-19 16:27

Palmera, ik weet niet goed hoe je het dan voor je ziet? :) Hadden we hem kort na adoptie weer moeten herplaatsen toen de bijtproblemen aan het licht kwamen? Of toen we besloten dat we een kindje wilden, nog voordat we wisten hoe het zou gaan? Onze kinderwens mogelijk nog jaren uitstellen totdat hij dood is? Houden 'want het is voor het leven' terwijl hij duidelijk gestresst is en nog gestresster zal raken van dagelijks urenlang in de keuken weggesloten worden?

Een kind is geen hond. En kinderen die een gevaar vormen voor huisgenoten worden inderdaad wel eens opgenomen. Maar goed, die discussie lijkt me niet zo nodig, ik ga niet van mening veranderen omdat jij het misselijkmakend vindt. Da's niet echt de manier om iemand te overtuigen zeg maar. ;) Mocht jij tips hebben die nog niet voorbij zijn gekomen hoor ik het natuurlijk graag! We zouden hem veel liever houden als we er vertrouwen in hebben dat dat veilig kan. Maar een hand door de spijlen van een box of traphekje is zo gebeurd, hond loopt net langs, kind grijpt zijn oor vast en hap. Zou niet weten hoe we zoiets gegarandeerd kunnen voorkomen. :n

Ik ga eerst even afwachten wat de hondentrainster kan adviseren, daarna zal ik ook even het asiel bellen wat hun inschatting is. We gaan hem daar niet heen brengen maar zij hebben vast wel advies.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:28

Als het kind wordt gebeten is TS weer schuldig want die heeft een valse hond bij haar kind gelaten :=

Ik hoop toch ook dat iedere ouder zijn kind boven zijn dier stelt. Een hond kiest er niet voor, maar moet je dan wachten met een kind krijgen tot je hond dood is? Als je hond er mee kan, is het super! Dat zou het mooist zijn! Als je hond met een kleine aanpassing ermee kan, ook super! Maar is het niet vertrouwd? NIET doen!

En ja. Dan ga je op zoek naar een andere plaats. Voor de ene hond is dat makkelijk, wij hebben er dus 1 opgehaald die bij ons helemaal op zn plek is. Maar in dit geval heeft het hond een mooi leven gehad, dus een verwijt kan niet gemaakt worden.. TS doet zelfs haar best om te herplaatsen. Maar zon hond, laten we eerlijk zijn, is niet een allerfijnst dier.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:31

Palmera schreef:

Over misselijk makend gesproken. Kijk eens even naar jezelf.
Sorry maar ik heb geen goed woord over voor jouw ongenuanceerde post.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:32

Palmera schreef:

De eerste reactie hier die ik kan volgen. Ongelooflijk hoe makkelijk er gedaan wordt over het herplaatsen of zelfs inslapen van een dier die alleen maar slachtoffer van een situatie is. Een situatie bovendien waar voor gekozen is én die te voorzien was. De consequenties zouden dan voor de eigenaar moeten zijn (managen dus, wat Duhelo al noemt) en niet voor het dier.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 16:33

Wie zegt nou dat we dat makkelijk doen of zeggen RedPassion. Ben jij bij het proces betrokken geweest? Weet jij wat er allemaal afgewogen wordt, hoeveel tranen er vergoten worden, wie er allemaal geconsulteerd wordt?