Duhelo schreef:Wil je een heel eerlijke mening?
Deze hond zou ik dan niet meer herplaatsen. Zijn leeftijd komt niet in zijn voordeel, lage bijtgrens = drama bij mensen die er niet helemaal mee om kunnen. Heupdysplasie en artrose = pijn en dus bijhorende pijnstillers of medicijnen, die dus een stuk duurder uitkomen.
Eenmaal herplaatst heb je er ook geen zeggenschap meer over. Wat als de nieuwe eigenaars geen pijnstillers geven en de hond pijn heeft? Wat als er toch een bijtincident is en ze hem in een asiel (of erger) dumpen? Wil je hem met een nerveuze en stressgevoelig karakter nog de stress aandoen van herplaatsen?
Stel dat je mensen hebt dat je goed kent, die regelmatig over de vloer komen en waar de hond een klik mee heeft waar hij naartoe kan, dan zou het misschien een andere situatie zijn, maar los daarvan herplaatsen, dan ga je al héél veel geluk hebben als dit goedkomt.
Los daarvan vind ik het erg oneerlijk naar de hond om hem voor die reden te herplaatsen,hij was er nl het eerst en heeft niet de beslissing genomen om er een baby bij te nemen, met wat aanpassingen kan dit wss wel werkbaar worden, maar het zal vooral een aanpassing van jullie uitkomen. Hond en kind gescheiden houden kan al prima met boxen / kinderhekjes, zonder dat de hond apart gestoken moet worden.
Mijn hond gaat mee op het werk en ligt meerdere uren per dag in haar bench, die ligt er lekker in te slapen en is compleet op haar gemak, want ze ligt vlakbij, maar er is geen risico voor medewerknemers zo (of in jouw geval voor je kind), kind is ook niet 24/7 wakker, dus je kan daar prima in schipperen dat hond even in de bench gaat als kind rondkruipt / op de grond speelt, en hond los kan als kind slaapt / in de box zit / op de stoel zit.
Biedt hem een plaats aan waar hij zich, indien gewenst kan afzonderen, om de prikkels van de baby beter te kunnen verdragen.
Maar als dat bovenstaand allemaal voor een of andere reden geen optie is, en je hebt geen bekenden die je 100 % vertrouwt om hem te herplaatsen (al dan niet dat hij nog van jullie blijft), dan zou ik eerder opteren om te laten inslapen.
Erg mooie en duidelijke post, ik ga hier helemaal in mee.