Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Freggle_Edge schreef:Kleedjes, kussens en zeker ook deurmatten zijn meestal favoriet als het om plassen op de verkeerde plekken gaat.
Het beste is (tijdelijk) zoveel mogelijk van dat soort stoffen weghalen. Ook geen tijdschriften of kranten laten slingeren. Zorgen voor voldoende kattenbakken op verschillende plekken.
En dan hopen dat het plassen op verkeerde plekken uit het systeem van de kat gaat.
Kaitlyn schreef:Hoe is je kattenbak? Open of dicht en met luikje voor de ingang of zonder luikje?
Het wil ook nog weleens helpen om een helemaal open kattenbak te hebben (dus zonder deksel), omdat ze er niet in hoeven.
MerelV schreef:Kaitlyn schreef:Hoe is je kattenbak? Open of dicht en met luikje voor de ingang of zonder luikje?
Het wil ook nog weleens helpen om een helemaal open kattenbak te hebben (dus zonder deksel), omdat ze er niet in hoeven.
heb al vanalles geprobeerd, open, dicht, met en zonder luikje. Maakt allemaal geen verschil. Heb ook een extreem grote kattenbak, omdat ik dacht dat ze hem te krap vond, maar maakt ook weinig verschil.
Kaitlyn schreef:Hoe is je kattenbak? Open of dicht en met luikje voor de ingang of zonder luikje?
Ir111 schreef:Ir111 schreef:Onze kat met blaasproblemen geven wij op advies vd dierenarts Zylkene. Werkt rustgevend. Wellicht is dat een optie voor jou kat? Zou ik wel eerst bespreken met de dierenarts!
Onze reacties kruisten elkaar dus misschien zie je mijn reactie niet. Daarom even nog even dit bericht.
malih schreef:Door de blaas ontsteking en de blaasgruis kan de kat misschien ook de bak met pijn combineren en daarom niet meer gaan.
Freggle_Edge schreef:Oudere katten hebben vaak wat meer moeite met de instap van een kattenbak. Bukken voor de kap en tegelijkertijd je pootjes hoog optillen om in de bak te stappen is lastig met een ouder lijf.
Dit zorgt ook vaak voor onzindelijk gedrag. De reden dat ze soms wel op de bak gaan en soms niet, kan afhangen van hoe hun lijf op dat moment meewerkt/aanvoelt.
Tancreda4 schreef:En extra bakken op andere plekken? Dat kan soms ook werken. Springt ze wel nog goed? Niet dat de instap bv lastig voor dr is?
Wel.fijn dat je verder hebt laten onderzoeken. Van je opening post schrok ik een beetje dat er niet verder onderzoek was gedaan ondanks die duidelijke symptomen. Schildklier of blaas ontsteking zijn vaak en zeker op deze leeftijd de dingen waar ze als eerste op testen normaal gesproken! Best bijzondere da moet ik zeggen... Gelukkig weet je nu wat het is en heb je het kunnen behandelen.
Wbt het naast de bak blijven plassen, weet je zeker dat de blaas problemen helemaal weg zijn? Soms kan het hardnekkig zijn. Onze bleef ook roepen (net een krolse kat en leek of hij aandacht zocht) en soms ongelukjes en dan bleek hij toch langer aan de meds te moeten nog...
Succes iig er mee, hoop dat het opknapt!