Hoe hond laten afvallen ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 13:29

Loody schreef:
Ik vind wel dat hij veel tussendoortjes krijgt

Als optie in de kong? smeerleverworst...dun laag erin smeren.
Is altijd beter dan worst van welk merk, maar goed dat is natuurlijk mij mening :)

Als hij klaar is met zijn kong wel meteen in een sopje ;)

Ik vind zo vanaf de foto je hond niet te dik hoor.

Leverworst zit toch teveel vitamine a in voor een hond ?
Hij doet het absoluut niet uit angst. Dat weet ik 100% zeker.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:37

Ik kijk ook niet naar kilo's, maar voel regelmatig even. 's Zomers heb ik ze ook iets magerder dan in de winter ivm op temperatuur blijven.
Zo ook met de aanbevolen hoeveelheid die op de zak brokken staat: dit verschilt echt per hond en hoeveel beweging hij krijgt.

Je zou de Rodi kunnen vervangen met een magere houdbare KVV (HapToe & Carnis zijn mager zo gauw ik kon vinden). Of rauwe KVV voeren, maar kan me voorstellen dat je hier terughoudend in bent gezien de gevoelige spijsvertering. En kun je dit dus meenemen in je berekening van z'n totale voeding. Ik weet zo niet welke Rodi je voert, maar volgens mij valt dit echt meer onder de categorie 'snack' en niet 'voeding'.
En als je een hond af wilt laten vallen: stop dan eerst met de snacks.

Sperziebonen is leuk voor maagvulling, maar heeft verder geen toegevoegde waarde dus is wat mij betreft weggegooid geld. Koop dan liever een mager kauwding, dat is tenminste nog goed voor de tanden en geeft ook een verzadigd gevoel.

Edit: leverworst is dus echt super vet en zou ik zeker niet geven.
Laatst bijgewerkt door Sassol op 11-01-19 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 13:38

Sannert schreef:
Ik woon in zuid Limburg. :)
Net even ruw opgemeten en hij is ongeveer 74cm hoog ..

Dan woon je bij mij ipv bij Kaus. :+

Vergeet niet dat honden aan de riem heel ander gedrag kunnen vertonen dan los. Drie van de vijf van ons zijn echt piranha's aan de riem.

Als de hond +/- 33kg heeft gewogen en nu +/- 42kg weegt is dat echt wel een groot verschil.

Ik zou dan vooral naar de gewrichten kijken. Loopt de hond verder prima?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 14:08

Kaus schreef:
MWM, nee klopt 40kg is niet uitzonderlijk veel. Maar kreeg van TS de indruk dat ie flink te dik was. Valt gelukkig wel mee aan de foto's te zien!

Ik vind 45kg van de witte herder hierboven echt wel klinken als teveel. Tenzij die ver buiten de standaard is gefokt. Maar goed, veel honden zijn ook onopgemerkt te dik.

TS, ik zou er een paar kilo vanaf halen. Het is natuurlijk met zijn vacht niet makkelijk te zien maar van wat ik kan zien kan er wel iets van af. Gewoon minder voeren en wat vaker een rondje lopen. En goed letten op hoeveel lekkers je hem nou daadwerkelijk geeft. Dat gaat hard namelijk Y)(^)

Witte hier is 72 cm minstens hoog en een grote jongen. Met 44 kilo wat hij nu is is het een schonkig bottig karkasje. Dierenarts ziet hem het liefst op 46 kilo. :j zal eens een foto zoeken van hem

De bovenste drie is 44/45 kilo of ietsje minder. De onderste is net boven 46 kilo

Bordercollie kruising op onderste foto hier 25 kilo en 16 jaar en kilo voer per dag :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:15

KimD schreef:
Sannert schreef:
Ik woon in zuid Limburg. :)
Net even ruw opgemeten en hij is ongeveer 74cm hoog ..

Dan woon je bij mij ipv bij Kaus. :+

Vergeet niet dat honden aan de riem heel ander gedrag kunnen vertonen dan los. Drie van de vijf van ons zijn echt piranha's aan de riem.

Als de hond +/- 33kg heeft gewogen en nu +/- 42kg weegt is dat echt wel een groot verschil.

Ik zou dan vooral naar de gewrichten kijken. Loopt de hond verder prima?

Met 32 kg was hij wel echt te mager.
Want de da gaf ook aan na de castratie dat hij altijd het advies gaf op te passen met voeren ivm aankomen. Maar omdat hij zo dun was was dat bij hem niet nodig.
Ik kreeg hem met 22kg ongeveer. Ook veel te mager. Ik zal eens een foto van hem opzoeken toen ik hem net had.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 14:32

Afbeelding
Hier hadden we hem dus net. :(:)

Duhelo

Re: Hoe hond laten afvallen ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:10

karuna:
de witte herder vind ik op de bovenste foto prima staan.
Op de onderste foto vind ik hem al wat aan de zware kant, en de border vind ik eigenlijk veel te dik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:15

Die border collie kruising vind ik echt veel en veel te zwaar := Die herder zou van mij ook een paar kilo lichter mogen. Met 72cm zit ie wel ruim boven de standaard dus dan is een paar extra kilo ook logisch. Maar wel binnen proportie.

Die DH is inderdaad wel erg smal op die foto :(:) Maar ook nog jong vermoed ik? Ik denk dat je met een kilo of 38 echt wel goed zit met hem.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:18

Sannert schreef:
Loody schreef:
Ik vind wel dat hij veel tussendoortjes krijgt

Als optie in de kong? smeerleverworst...dun laag erin smeren.
Is altijd beter dan worst van welk merk, maar goed dat is natuurlijk mij mening :)

Als hij klaar is met zijn kong wel meteen in een sopje ;)

Ik vind zo vanaf de foto je hond niet te dik hoor.

Leverworst zit toch teveel vitamine a in voor een hond ?
Hij doet het absoluut niet uit angst. Dat weet ik 100% zeker.

Nee hoor in smeerleverworst niet.. ;)

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 15:19

Sannert schreef:
[ [url=m/ycorVY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier hadden we hem dus net. :(:)

Dit is wel wat aan de magere kant hoor.. zo van bovenaf gezien.

Maar dat is ook niet altijd zo,
Onze herder die in de sport ingezet wordt is van boven afgezien wat smaller maar wel vreselijk gespierd..

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 16:41

Kaus schreef:
Die border collie kruising vind ik echt veel en veel te zwaar := Die herder zou van mij ook een paar kilo lichter mogen. Met 72cm zit ie wel ruim boven de standaard dus dan is een paar extra kilo ook logisch. Maar wel binnen proportie.

Die DH is inderdaad wel erg smal op die foto :(:) Maar ook nog jong vermoed ik? Ik denk dat je met een kilo of 38 echt wel goed zit met hem.

Ja daar was hij een maand of 5/6.
Veel te mager, maar hij kwam vanuit Spanje en hij had Giardia.
Loody: die foto is van anderhalf jaar geleden ongeveer. :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 16:56

Bkrdercollie kruising kon je rubben tellen, alleen een bolle buik aan een kant ivm medische dingen. Doordat ie ligt vertekend het. Hij stond toen onder zwaar medisch toezicht en was daar al 16 jaar he. Witte herder op onderste foto mag idd niet zwaarder. De bovenste drie is idd voor hem een ok gewicht al zit er heel,veel haar op wat wel vertekend.

Ts je herder was idd een smalletje :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:13

:D{
Sassol schreef:
Ik kijk ook niet naar kilo's, maar voel regelmatig even. 's Zomers heb ik ze ook iets magerder dan in de winter ivm op temperatuur blijven.
Zo ook met de aanbevolen hoeveelheid die op de zak brokken staat: dit verschilt echt per hond en hoeveel beweging hij krijgt.

Je zou de Rodi kunnen vervangen met een magere houdbare KVV (HapToe & Carnis zijn mager zo gauw ik kon vinden). Of rauwe KVV voeren, maar kan me voorstellen dat je hier terughoudend in bent gezien de gevoelige spijsvertering. En kun je dit dus meenemen in je berekening van z'n totale voeding. Ik weet zo niet welke Rodi je voert, maar volgens mij valt dit echt meer onder de categorie 'snack' en niet 'voeding'.

Sperziebonen is leuk voor maagvulling, maar heeft verder geen toegevoegde waarde dus is wat mij betreft weggegooid geld. Koop dan liever een mager kauwding, dat is tenminste nog goed voor de tanden en geeft ook een verzadigd gevoel.

Mager kou ding. Makkelijk gezegd.
Mijn hond is allergisch voor rund en kip. En er blijft maar weinig over. Alles is met 10 min of korter op.
Voor ons is boontjes wel een oplossing. En zeker geen weg gegooid geld.

pompadour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 00:17

Sannert schreef:
Dat was ik vergeten. We wandelen minimaal een uur per dag. Dit is eigenlijk niet veranderd.
Hoeveel hij precies weegt durf ik niet te zeggen ik geloof rond de 42 kg als ik me niet vergis. Maar aan zn rug te zien is het een paar kg teveel voor hem.

Dat is niet lang dan. 1 uurtje per dag,

als ik jou was zou ik 1 uurtje 2x daags doen .
En stevig door lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 09:20

Marjo89 schreef:
:D{
Sassol schreef:

Mager kou ding. Makkelijk gezegd.
Mijn hond is allergisch voor rund en kip. En er blijft maar weinig over. Alles is met 10 min of korter op.
Voor ons is boontjes wel een oplossing. En zeker geen weg gegooid geld.

Er zijn super mooie herten kauwdingen te koop. Ook Antlers van Farm Food (doet hij weken mee) gaan perfect bij mijn hond die ook reageert op rund en kip. Het is even goed zoeken, maar er is echt genoeg te vinden voor allergische honden. Ook zijn er bij Zooplus, kauwbotten van paardenhuid te koop, daar heeft hij ook wel even werk aan.

Martinedd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 12:38

Simpel :D minder eten geven of meer beweging geven.