Sassol schreef:Ik kijk ook niet naar kilo's, maar voel regelmatig even. 's Zomers heb ik ze ook iets magerder dan in de winter ivm op temperatuur blijven.
Zo ook met de aanbevolen hoeveelheid die op de zak brokken staat: dit verschilt echt per hond en hoeveel beweging hij krijgt.
Je zou de Rodi kunnen vervangen met een magere houdbare KVV (HapToe & Carnis zijn mager zo gauw ik kon vinden). Of rauwe KVV voeren, maar kan me voorstellen dat je hier terughoudend in bent gezien de gevoelige spijsvertering. En kun je dit dus meenemen in je berekening van z'n totale voeding. Ik weet zo niet welke Rodi je voert, maar volgens mij valt dit echt meer onder de categorie 'snack' en niet 'voeding'.
En als je een hond af wilt laten vallen: stop dan eerst met de snacks.
Sperziebonen is leuk voor maagvulling, maar heeft verder geen toegevoegde waarde dus is wat mij betreft weggegooid geld. Koop dan liever een mager kauwding, dat is tenminste nog goed voor de tanden en geeft ook een verzadigd gevoel.
Edit: leverworst is dus echt super vet en zou ik zeker niet geven.
Mager kou ding. Makkelijk gezegd.
Mijn hond is allergisch voor rund en kip. En er blijft maar weinig over. Alles is met 10 min of korter op.
Voor ons is boontjes wel een oplossing. En zeker geen weg gegooid geld.