Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amandavd schreef:Behalve dat er 1 iemand nog meetelt en dat is de dochter. Je moet je heel goed realiseren wat voor effect het herplaatsen van de hond op haar heeft.
Majabeestje schreef:Amandavd schreef:Behalve dat er 1 iemand nog meetelt en dat is de dochter. Je moet je heel goed realiseren wat voor effect het herplaatsen van de hond op haar heeft.
Klopt precies. Dat is ook mijn grote dilemma. Ik vind dus ook dat een hond bij het gezin hoort en wil mijn kinderen meegeven dat je een hond neemt voor het leven. En nou dit..![]()
Daarbij werkt haar gezondheid niet altijd mee en heeft ze veel steun aan de honden. Dan kan je het toch niet over je hart verkrijgen haar maatje weg te doen..![]()
Daarbij, ze gaat mij dat kwalijk nemen. Ik kan haar niet goed uitleggen waarom ik vind dat de hond een beter baasje verdient. Bijna als een verliefde puber, liefde maakt blind
imka schreef:Hoihoi,
allereerst enorm bedankt voor jullie reacties en heb echt enorm veel aan de tips die gegeven worden.. ga ik ook zeker mee aan de slag. Vanmorgen kwam ik bij haar en ze is dan zo lief en blij en ik ben ook echt heel gek met haar verder, dus weg doen word het niet.. zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen..
Als ik met haar wandel ga ik altijd op plekken waar ze gewoon los kan en meestal een ronde van 8-10 km dus dan kan ze lekker haar energie kwijt. Laatste 2 weken ziek dus minder met haar wezen wandelen dus ja.. dan krijgt ze steeds meer haar 'momenten' van teveel energie..
Wat iemand van jullie ook zei, dat naast de fiets dan gewoon geen optie is voor haar, ik heb helaas geen rijbewijs/auto in bezit, dus ik ben afhankelijk van de fiets. Heb ook een mandje waar ze in kan, maar dat vind ze vreselijk dus gebruik ik echt als het moet.
Ik denk dat het grootste probleem bij mezelf zit. Als je slechter in je vel zit kan je ook minder hebben en juist doordat ze zo enorm gevoelig is, reageert ze met nerveus/druk gedrag in de periodes dat het even minder gaat. Ook heel begrijpelijk natuurlijk.
Denk dat ik ook meer los moet laten, als in, niet teveel van haar verwachten omdat het nou eenmaal niet in haar karakter zit/past om netjes en rustig te lopen. (wat ze vaak wel doet op de terugweg, als ze haar energie kwijt is. Dan loopt ze netjes en rustig naast me en heb ik gewoon contact met haar)
Een dag in de week naar een dierenpension/opvang zou in de toekomst misschien een optie zijn nog.. maar zit financieel nu wat minder dus nu geen optie. Ook wil ik graah met haar flyball gaan doen omdat ik denk dat ze dit super zou vinden, maar ook dit moet dus even wachten.
Gisteravond/nacht was even een breekpuntje bij me, vandaar mijn bericht ook.. het is niet zo dat ik iedere dag een strijd heb net haar of het niet meer zie zitten, gelukkig niet. En als ik beter in mijn vel kom te zitten (ben hier al enorm mee bezig namelijk) wil ik ook zeker weer meer gaan ondernemen met haar. Denk inderdaad dat ze nu te weinig doet of geprikkeld word..
Ik wil jullie nogmaals enorm bedanken voor jullie openheid en tips, soms wel even goed als soort van.. oke, wat kan beter en moet ik anders doen en weer oppakken. Ook degene die me een PB hebben gestuurd enorm bedankt voor jullie aanbod en tips, ik hou ze zeker in mijn achterhoofd. Ben niet snel van het opgeven en nu jullie ook gereageerd hebben lees ik ook dingen dat ik denk: jahaa, tis ook niet heel gek dat ze soms zo is.. (en dat ligt dus echt bij en aan mij met hoe en wat ik doe) Ik ga hard aan het werk ermee en zie het dan ook maar als goed voornemen voor het komende jaar.
Majabeestje schreef:Amandavd schreef:Behalve dat er 1 iemand nog meetelt en dat is de dochter. Je moet je heel goed realiseren wat voor effect het herplaatsen van de hond op haar heeft.
Klopt precies. Dat is ook mijn grote dilemma. Ik vind dus ook dat een hond bij het gezin hoort en wil mijn kinderen meegeven dat je een hond neemt voor het leven. En nou dit..![]()
Daarbij werkt haar gezondheid niet altijd mee en heeft ze veel steun aan de honden. Dan kan je het toch niet over je hart verkrijgen haar maatje weg te doen..![]()
Daarbij, ze gaat mij dat kwalijk nemen. Ik kan haar niet goed uitleggen waarom ik vind dat de hond een beter baasje verdient. Bijna als een verliefde puber, liefde maakt blind
LBLGypsyCobs schreef:Majabeestje schreef:
Het klinkt als een onzekere en gevoelige hond die op zoek is naar bevestiging.
Is het geen idee dat het meer de hond van jullie dochter wordt en dat ze samen naar een soort cursus gaan om hier aan te werken?
Er zijn vast oefeningen om een hond meer zelfvertrouwen te geven en om te zorgen dat je dochter er gewoon veilig mee kan lopen.