Tweede hond nemen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:52

Oh wat een knapperds Kabayo! <3
Echt een klein pluizebolletje die Fizzy, om te smelten!

Twee pups lijkt mij ook echt heel zwaar. Faro word in juli 2 jaar. Hadden liever gewacht tot hij echt twee jaar zou zijn, maar het kwam toevallig zo uit.
Bij Faro merkten wij ook dat hij echt een maatje miste na het overlijden van onze andere hond. Hebben wel bewust een paar maanden gewacht zodat het ook voor hem niet allemaal te snel zou gaan.



Dit is trouwens Faro. Volgens mij heeft Kabayo hem wel eerder voorbij zien komen :D


Afbeelding


Afbeelding

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:56

Ik zou ook wachten tot de eerste hond wat ouder is.
Wij hebben een staffordshire bullterrier van ruim 5 en een franse bulldog van 2 beide ongecastreerde reuen en die kunnen goed samen spelen. Dus het kan wel een druk type hond bij een franse bull. Reuen kan ook mits ze elkaar respecteren. Daarom ook wachten totdat ze ander wat ouder is. Met 8 maand zijn ze nog niet echt reu.

Hier een foto van mijn stel
Afbeelding

Afbeelding

_Nancy_

Berichten: 2164
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 14:06

Wat een bijzondere maar leuke combinaties met beide pups. En wat een droppies ook. <3

Is de Labrador gekruist met een Weimaraner? Fijn dat het zo goed bevalt! En zelfs beter gaat dan verwacht.

We denken er zeker goed over na, maar da's ook wel belangrijk denk ik. Dankje. :)

Maxie, maar vind je je Franse Bull dan niet druk (ik heb trouwens heel hard gelachen om zijn snoet, geweldig die gezichtsuitdrukking)? :D Of bedoel je meer in de zin van behoefte aan werken / sport etc?

Dat we nog even wachten voorlopig zijn we inmiddels inderdaad wel over uit. :)

pompadourJarig
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 14:25

luuntje schreef:
Verschillende rassen spelen anders.
Labradors gebruiken veel hun poten in hun spel.
Herders happen, keren hun kontin de hoop dat speelmaatje in hun kont hapt.

Soms werkt dit tussen verschillende rassen niet.
Mijn cocker snapt niks van herdershonden, labrador of andere jachthond gaat prima.
Sommige honden vinden buldogs niks, korte snuit en geen staart.

Op de hondenschool loopt er genoeg dus makkelijk testen.



Ik heb een flatcoated retriever, en hij vindt herders niks.
rottweilers moet ie ook niet mits het een teefje is.
Maar andere jachthonden gaat het prima mee.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:13

Oh Maxie wat een leuk stel heb jij zeg <3

Verre voorouders van Faro zullen inderdaad vast met een weimaraner gekruist zijn. Ze noemen het een Silver Lab. Echter wordt die benaming hier op Bokt niet zo gewaardeerd :=

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:20

Dank je wel :)

De franse bulldog is ook wel een drukke hond maar heel anders als de stafford. De bull heeft niet zo’n go dat we hem moeten remmen wat bij de stafford wel het geval is. Maar dat maakt de combi juist zo leuk. Kwa sport doen we niks met hem daar heeft ie het karakter niet voor. Als ie iets niet wil dan doet ie het gewoon niet en is ie ook niet te stimuleren ;)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:26

Allereerst wat leuk

Twee dezelfde dieren geeft je zo veel plezier, ze spreken elkaars eigen taal en het is voor zowel jezelf als in jullie geval de hond een feestje

Wel zal ik echt even wachten
De leeftijd waarop jullie een tweede hond willen zit jullie eerste hond net in de pubertijd. Ik zou dat dus zeker niet aanraden.
Bij ons zit er tweeenhalf jaar tussen en dat vind ik echt ideaal
Wel de kleine kanttekening dat Pepper een herplaatser van dezelfde fokker was en drie weken voor Indra kwam.
De eerste hond zal in principe alle basis in zijn rugzakje al hebben wat heel fijn is omdat je zult merken dat deze ook zijn deel in de opvoeding zal bijdragen bij de nieuwe pup
Ook zou ik regelmatig dingen met alle twee apart ondernemen, zeker in het begin
Zelf hebben we twee labradors.
In principe moet het kunnen twee honden van verschillende rassen wel zal ik er dan voor zorgen dat hun energielevel even hoog is. Dus ik zou bv geen schoothondje (bv Malteser leeuwtje) bij een hond zetten die veel beweging nodig heeft.
Wb andere manier van spelen ga ik niet in mee. Mijn beide labradors spelen echt niet met hun poten, wel zijn het waterratten. Dus zou je er dan een ander ras bij zetten zou ik bv er geen ridge back bij zetten (deze zijn geen waterratten) terwijl bv een flatcoated, Canadese herder of Friese stabij prima zou kunnen

Hier mijn twee kanjers


Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:31

LoeOrange schreef:
Oh Maxie wat een leuk stel heb jij zeg <3

Verre voorouders van Faro zullen inderdaad vast met een weimaraner gekruist zijn. Ze noemen het een Silver Lab. Echter wordt die benaming hier op Bokt niet zo gewaardeerd :=

Gezien de silverlab recent is de laatste paar jaar zullen het geen verre voorouders zijn.
Er is laatst idd een hele discussie over geweest omdat het gewoon een kruising betreft. En de silverlab is dus ook in de ogen van echte labradorliefhebbers, erkende labradorfokkers, weinaranliefhebber als erkende fokker een ongewenst modeverschijnsel die een kruising betreft.

Sorry meid maar ik kan het niet laten hoe lief je hond ook zal zijn

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:36

Kleine toevoeging
De reden dat ik dit met deze stelligheid durf te zeggen is dat de silverlab het Dgen heeft. Bij labradors komt het Dgen niet voor. Tevens komt deze Dgen wel bij de weimaraner voor.
Daarnaast voldoet de silverlab niet aan de rasbeschrijving van de labrador.

LoeOrange

Berichten: 321
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:38

ElviraKelan schreef:
LoeOrange schreef:
Oh Maxie wat een leuk stel heb jij zeg <3

Verre voorouders van Faro zullen inderdaad vast met een weimaraner gekruist zijn. Ze noemen het een Silver Lab. Echter wordt die benaming hier op Bokt niet zo gewaardeerd :=

Gezien de silverlab recent is de laatste paar jaar zullen het geen verre voorouders zijn.
Er is laatst idd een hele discussie over geweest omdat het gewoon een kruising betreft. En de silverlab is dus ook in de ogen van echte labradorliefhebbers, erkende labradorfokkers, weinaranliefhebber als erkende fokker een ongewenst modeverschijnsel die een kruising betreft.

Sorry meid maar ik kan het niet laten hoe lief je hond ook zal zijn


Het doet me inmiddels ook niet heel veel meer. Ben hier meerdere malen over in PB geweest met andere bokkers en snap ze volledig. Ga het hier in het topic niet verder bespreken.
Zou zelf ook niet meer voor dit “ras” kiezen maar ik houd nou eenmaal zielsveel van mijn hond en hij is voor mij gewoon perfect zoals hij is.

Kabayo

Berichten: 14105
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:39

Nogmaals.
Dit topic gaat niet om zilverkleurige labradors. Open aub een eigen topic als deze kruising je dwars zit

Mowgli4

Berichten: 1381
Geregistreerd: 14-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 18:47

Op je vraag of de grote en de kleine wat aan elkaar hebben... absoluut!
Onze 2 waren 2 handen op 1 buik. Deden alles samen. Helaas is de grote al overleden. De kleine had hier toen echt wel last van. Het was echt zijn maatje <3

Wat betreft leeftijd, ja het is beter/stabieler om een pup erbij te doen als de ander volwassen is. Dan kan de pup het goede gedrag van de volwassene al overnemen. Dit is erg fijn!
Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:00

Kabayo schreef:
Nogmaals.
Dit topic gaat niet om zilverkleurige labradors. Open aub een eigen topic als deze kruising je dwars zit

Het mag mijn inziens best even besproken worden. Nogmaals

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:01

Ik lees dat jullie nog even wachten met een tweede hond. Maar mochten jullie later nog op zoek gaan, zou ik zeker ook in de asiels kijken. Daar kan je hondje ook een (of meerdere) keren op bezoek komen om te kijken of er een klik is tussen zowel jullie als baasje en tussen de honden.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:02

LoeOrange top :)
En natuurlijk wil je hem niet missen en ook dat is logisch maar wel goed om onder de aandacht te blijven brengen voordat meer onwetende mensen hier intrappen en jou gevoel en van meerdere “silverlab” eigenaren ook krijgen.

lor1_1984

Berichten: 12069
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 19:09

Ik als eigenaar van een kleine hond (Shih Tzu, 6,2kg) zou niet zo snel een grote hond erbij aanschaffen.
Gewoon omdat mijn ukkie net te kwetsbaar en niet weerbaar genoeg is, hij wordt nogal vaak ondersteboven gedenderd in losloopgebied.
Ik zou dus zeker goed kijken wat je bij elkaar zet, als jouw grote hond voorzichtig is en zich goed laat sturen zou het op zich prima kunnen maar is het echt een lompe donder dan zou ik voor wat groters en stevigers kiezen. :)

Zelf hoop ik over een jaar of 3 een tweede hond erbij te hebben, dan is mijn hond 5 jaar.
Wordt wel een grotere hond maar niet veel groter (30-35cm zou ideaal zijn) en momenteel neig ik naar een middenslag Keeshond: voldoet qua grootte, net wat sportiever en zachtaardig genoeg om met mijn hond te plaatsen.

pompadourJarig
Berichten: 1120
Geregistreerd: 10-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:36

maxie schreef:
Ik zou ook wachten tot de eerste hond wat ouder is.
Wij hebben een staffordshire bullterrier van ruim 5 en een franse bulldog van 2 beide ongecastreerde reuen en die kunnen goed samen spelen. Dus het kan wel een druk type hond bij een franse bull. Reuen kan ook mits ze elkaar respecteren. Daarom ook wachten totdat ze ander wat ouder is. Met 8 maand zijn ze nog niet echt reu.

Hier een foto van mijn stel
[ [url=m/ll9ui3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TVj9LN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat is een engelse staffordshire toch
Zij anders van karakter dan de Amerikaanse

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:53

Ik heb trouwens wel een vraag. Ik weet dat veel mensen twee of meerdere ongecastreerde reuen bij elkaar hebben, maar ik heb daar geen ervaring mee (altijd teven gehad). Gaat dat altijd goed? Waar moet je op letten als je een reu erbij neemt terwijl je al een reu hebt? Mijn reu is best een "mannetje", die kan reageren op andere reuen, maar met de reu van de buren met wie hij min of meer is opgegroeid kan hij heel goed overweg.

Jessix

Berichten: 16489
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 08:59

Ook de fokster van mijn hond adviseert te wachten tot de hond 1 tot 2 jaar oud is.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:21

Als je de tijd en energie ervoor hebt kun je het al doen. Anders beter even wachten.

Wij hadden twee pups uit hetzelfde nest. Dan hoor je omhooggevallen fokkers zeggen dat dat niet kan, maar ik zou het altijd weer zo doen. Die honden hebben zo onwijs veel aan elkaar. Ik kreeg te horen dat ze niet zindelijk zouden worden, zouden “verwilderen” en niet mensgericht zouden worden en een hoop meer wilde verhalen. Is allemaal niks van waar gebleken, wel hebben ze nooit gejankt, nooit wat gesloopt, nooit van die andere puppygein uitgehaald. Het enige is dat je jezelf af en toe door tweeën moet delen.

maxie

Berichten: 2220
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 09:39

pompadour schreef:
maxie schreef:
Ik zou ook wachten tot de eerste hond wat ouder is.
Wij hebben een staffordshire bullterrier van ruim 5 en een franse bulldog van 2 beide ongecastreerde reuen en die kunnen goed samen spelen. Dus het kan wel een druk type hond bij een franse bull. Reuen kan ook mits ze elkaar respecteren. Daarom ook wachten totdat ze ander wat ouder is. Met 8 maand zijn ze nog niet echt reu.

Hier een foto van mijn stel
[ [url=m/ll9ui3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/TVj9LN.jpg]Afbeelding[/url] ]



Dat is een engelse staffordshire toch
Zij anders van karakter dan de Amerikaanse


Heb geen ervaring met de amerikaanse dus durf ik niet te zeggen.

Jessix

Berichten: 16489
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 12:35

Nies_ schreef:
Als je de tijd en energie ervoor hebt kun je het al doen. Anders beter even wachten.

Wij hadden twee pups uit hetzelfde nest. Dan hoor je omhooggevallen fokkers zeggen dat dat niet kan, maar ik zou het altijd weer zo doen. Die honden hebben zo onwijs veel aan elkaar. Ik kreeg te horen dat ze niet zindelijk zouden worden, zouden “verwilderen” en niet mensgericht zouden worden en een hoop meer wilde verhalen. Is allemaal niks van waar gebleken, wel hebben ze nooit gejankt, nooit wat gesloopt, nooit van die andere puppygein uitgehaald. Het enige is dat je jezelf af en toe door tweeën moet delen.

Nee hoor, twee uit een nest vind mijn fokker ook goed, mits je weet waar je aan begint. Het is meer jonge hond, of eigenlijk nog pup van een paar maanden en dan weer de volgende pup waar zij niet achterstaat.

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:18

Nikass schreef:
Ik heb trouwens wel een vraag. Ik weet dat veel mensen twee of meerdere ongecastreerde reuen bij elkaar hebben, maar ik heb daar geen ervaring mee (altijd teven gehad). Gaat dat altijd goed? Waar moet je op letten als je een reu erbij neemt terwijl je al een reu hebt? Mijn reu is best een "mannetje", die kan reageren op andere reuen, maar met de reu van de buren met wie hij min of meer is opgegroeid kan hij heel goed overweg.


ik heb dan 1 gecastreede reu en 1 ongeholpen maar ik heb nu 5 puppy reuen lopen dus ik hoop dat je toch wat aan mijn antwoord hebt!

Mijn reu is hetzelfde als de jouwe denk ik als ik het zo hoor, ook een mannetje naar andere reuen. Met geholpen reuen gaat het altijd wel ok, maar niet met alle ongeholpen. Mits ze niet dominant zijn is het prima ik zou zo een niet dominante in huis durven halen. Nu zijn de pups pas 6 weken natuurlijk maar geeft een idee :)) Met de pups die kalm zijn is hij ook erg rustig mee. Met de gene die wat meer het ''mannetje speelt'' die zet hij toch wel op zijn plek. Ik denk persoonlijk als je een pup neemt wat een goed,sociaal karakter laat zien het geen probleem moet zijn.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:29

Dank je, hij is inderdaad vriendelijk naar reuen die zijn overwicht accepteren. Dus een pup zou moeten gaan. Maar krijg je dan geen problemen als die pup gaat puberen?

KarmaChansy

Berichten: 6927
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tweede hond nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 13:47

ik denk als ze echt samen opgroeien verwacht ik het niet, maar het kan altijd mis gaan natuurlijk. Ik had voorheen ook altijd teven en vind hun dus wel veel pittiger.

Ik kan nu wel goed zien hoe de puppen hun karakter vormt, ik zou bv Rengar (dat is al een beetje een mannetje) dus niet zo snel plaatsen bij een dominante oudere reu. Daarin tegen durf ik dat wel met de andere 4 die zijn zo open en sociaal ik denk dat niet dat hun karakter veel gaat vervormen, natuurlijk is het anders als ze bv tig keer worden aangevallen door een niet sociale hond maar normaal vermijden mensen dat :P