Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:16

Jaren(!) geleden mijn hond ook naar pension gebracht ivm vakantie, verschrikkelijk vond ik het. Mezelf constant afvragen hoe het met hem gaat en toen ik hem ging ophalen kreeg ik echt een hond terug die nog feller is op andere honden.

Doen we dus echt nooit meer, ik vertrouw andere mensen mijn dieren gewoon niet meer toe, klaar !
Nu wilde ik hem sowieso al nooit meer ergens anders onder brengen omdat ik hem zo miste, maar omdat ik hem ook nog eens zo terug kreeg was ik er klaar mee.

Mijn 2 honden gaan nu al jaren gewoon mee ( voor de jongste was het natuurlijk pas de 2e keer ), en ze vinden het geweldig <3 voor mij voelt het niet als aanpassen, maar juist nieuwe dingen ontdekken die je samen met je viervoeter kunt ondernemen.

Afbeelding

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:27

Vind ik dus ook sunshine, zonder m'n zwarte vriend is m'n vakantie niet compleetAfbeelding
Afbeelding

Maartje1990

Re: Hond & vakantie, wat doet Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:29

Afhankelijk van de plek waar we geen gaan en het type vakantie gaat de hond mee. En anders staan de mensen in de rij om op te passen maar zal hij waarschijnlijk naar Mn schoonouders gaan. Wij hebben gelukkig een vreselijk makkelijke hond, makkelijk om mee op vakantie te nemen en makkelijk om ergens anders onder te brengen.

Maar dat gevreet vab jiu hond. Kan je daar niet op gaan trainen?

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:42

Misschien muilkorfje aanleren.
Mijn hond moet zo nu en dan een korf om, in het buitenland ook soms nodig, met hele lekkere koekjes aangeleerd en nu geen enkel probleem mee.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:46

Dat is niet de vraag van TS, maar ik heb idd met 1 vd honden daar een speciale training voor gevolgd toen 7 maanden was. Aan de lijn is het probleem daarmee opgelost, uit mijn zicht eet ze echter nog steeds handschoenen, tennisballen en dat soort dingen. Ze is inmiddels 11 jaar... In huis overigens niet, maakt nooit iets kapot ook. Muilkorf ook geprobeerd, maar iedereen denkt dan meteen dat het lieve beestje onbetrouwbaar is, vond ik toch vervelend.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 12:48

Tinkermuts schreef:
Misschien muilkorfje aanleren.
Mijn hond moet zo nu en dan een korf om, in het buitenland ook soms nodig, met hele lekkere koekjes aangeleerd en nu geen enkel probleem mee.

Met mijn ras is dat in verschillende landen inderdaad verplicht.
Met een muilkorf om kunnen ze gewoon nog hijgen en drinken, maar niks meer slopen :)

Hier een "pup" (net 12 maanden oud geworden) die zijn sloopfase ook net achter de rug heeft. Met goede begeleiding en management is dit goed af te leren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:01

Hier gaat de hond mee. Wij gaan dan naar een landalpark. Dat betekend niet dat we geen dingen doen omdat de hond niet mee mag. Dan blijft hij gewoon in het huisje.

Als we weg gaan of werken blijft hij gewoon thuis, samen met de katten. Dat is iets wat we heel belangrijk vinden om aan te leren.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:04

dromertje2 schreef:
Hier gaat de hond mee. Wij gaan dan naar een landalpark. Dat betekend niet dat we geen dingen doen omdat de hond niet mee mag. Dan blijft hij gewoon in het huisje.

Als we weg gaan of werken blijft hij gewoon thuis, samen met de katten. Dat is iets wat we heel belangrijk vinden om aan te leren.

Niet zomaar in ieder vakantie huisje mag je je hond zonder toezicht achter laten. Het huisje waar we volgend jaar heen gaat staat nog nadrukkelijk bij dat een hond niet zonder toezicht in het huisje mag verblijven. Zou daar dus wel op letten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:07

Wij gaan dus niet naar zo n huisje :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:13

Ineke2 schreef:
Amandavd schreef:
Ik zeg nergens dat dat met opvoeding te maken heeft, dat is de aanname die jij doet.

Hoe zou je het dan willen noemen?
Zulke dingen eten als jij noemt in de OP is niet normaal. Moet toch af te leren zijn? En dat afleren is een ander woord voor opvoeden. Heeft niks met geen respect voor elkaar hebben te maken in dit topic.

Als je het afgeleerd krijgt is het meteen een stuk makkelijker om een eventueel oppas adres te vinden.

Ts heeft een beagle. Die kunnen het allemaal leren. Echter......besluiten ze op het moment zelf of ze het “volgens de regels” gaan doen of niet. Dat heet beagle humor maar dat is niet altijd grappig :+

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:27

Onze hond draagt op vakantie ook een muilkorf. En die heeft hij nodig als hij vast ligt (wat vaak moet op een camping) is hij niet te vertrouwen ik heb geen idee of hij ook echt hapt dus draagt hij een korf.

Onze eerste hond ging tijdens de skivakantie naar een pension hadhij het reuze naar zijn zin. Mede omdat hij zo lief was liep hij eigenlijk altijd los over het terrein met de eigenaar.

Hij is 1x langere tijd geweest omdat we naar Canada gingen toen is hij 3,5 a 4 weken daar geweest maar hij had het er enorm naar zijn zin.

Toen woonde ik nog bij mijn ouders. Zomer vakanties ging hij altijd mee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 13:36

Jennyj01 schreef:
Ineke2 schreef:
Hoe zou je het dan willen noemen?
Zulke dingen eten als jij noemt in de OP is niet normaal. Moet toch af te leren zijn? En dat afleren is een ander woord voor opvoeden. Heeft niks met geen respect voor elkaar hebben te maken in dit topic.

Als je het afgeleerd krijgt is het meteen een stuk makkelijker om een eventueel oppas adres te vinden.

Ts heeft een beagle. Die kunnen het allemaal leren. Echter......besluiten ze op het moment zelf of ze het “volgens de regels” gaan doen of niet. Dat heet beagle humor maar dat is niet altijd grappig :+

Iemand die het begrijpt :) Ik heb ook nog nooit 1 Beagle eigenaar gesproken, en ik ken er echt een heleboel, die zegt dat zijn hond niet alles wat los en vast zit op eet. Uiteraard krijg je met training veel gedaan, ik loop zelf GG1 met haar maar het is precies wat je zegt Jenny. En daarom vertrouw ik haar dus niet.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:39

Amandavd schreef:
lor1_1984 schreef:
Ik neem mijn hond in principe altijd mee, kan dat niet dan blijven we thuis.
Vakantie wordt dan ook zodanig ingericht dat de hond gewoon mee kan, bijv naar een park wat ingericht is op hondeneigenaren.

Ik geef hem liever niet uit handen nadat een oppas hem heeft mishandeld. :o

Oh nee, dat is echt verschrikkelijk. Dat snap ik heel goed, dat je hem het liefste bij je houdt.

Ik ben wsl ook een beetje een te voorzichtig persoon nu hoor. :o
Maar het komt erop neer dat er maar 3 personen zijn die hem meekrijgen, maar zelfs die 3 liever niet als het niet nodig is.
Begin inmiddels wel makkelijker te worden met hem uit handen geven als ik erbij ben.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:43

sunshine schreef:
dromertje2 schreef:

Niet zomaar in ieder vakantie huisje mag je je hond zonder toezicht achter laten. Het huisje waar we volgend jaar heen gaat staat nog nadrukkelijk bij dat een hond niet zonder toezicht in het huisje mag verblijven. Zou daar dus wel op letten.

Bij Landal is dat geen probleem, zolang de hond niks sloopt, dan mag je als eigenaar voor de kosten opdraaien, en die kunnen ook achteraf middels een factuur worden berekend.

Er zijn zelfs speciale hondenparken met doggydouche of een oppas mogelijkheid.

Het is overigens wel belangrijk dat je altijd vermeld dat je een hond bij je hebt. Er zijn altijd mensen die dat niet doen, ik snap dat nooit. :n

In Duitsland moet je ook een muilkorf bij je hebben, onze honden hebben we daar op getraind, die vinden het geen probleem als het nodig is. Mensen zien dat vaak als zielig, maar naar de 'mening' van de hond word niet gekeken. Als je een muilkorf op de juiste manier aanleert heeft een hond daar 9 van de 10 keer geen problemen mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:48

KimD schreef:
Als je een muilkorf op de juiste manier aanleert heeft een hond daar 9 van de 10 keer geen problemen mee.

Tenzij je een hond hebt die geen muilkorf om kan door de bouw van haar kop :+
Zij is de enige hond die wij ooit gehad hebben (We hebben haar nog steeds) die geen muilkorf om kan. Haar snoet is te kort waardoor de korf met 1 keer schudden van haar neus af glijd. De korf ligt letterlijk op haar neus. En haar ogen staan te laag waardoor de korf haar zicht belemmerd en ze vrijwel niks meer kan zien.
Op de foto is de Baskerville maat 6. Dat is de grootste maat muilkorf die er bestaat,maar is eigenlijk nog te smal. Wel veel te lang.

Met vakanties naar het buitenland (voor mijn ras is een muilkorf verplicht in veel landen) zorgen we sowieso altijd dat we hem bij ons hebben.
We zijn er 1 keer op aangesproken. Hebben toen laten zien dat het gewoon echt niet gaat. En we kwamen er gelukkig met een waarschuwing vanaf. :)

(Ja, op maat laten maken hebben we ook al gedaan. Zelfde euvel.)

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 29-12-18 13:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:50

Of geen ras aanschaffen met een misvormde snuit :=

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:51

Dat klopt inderdaad, maar je foto toont een prima oplossing. Je laat in ieder geval zien dat je moeite ervoor gedaan hebt, dat in combinatie met een hond die verder vriendelijk en sociaal is (ga ik even vanuit dan) lijkt het me niet dat ze daar een probleem van maken. :n

Wij zijn ook al een paar keer gevraagd of we ze bij ons hadden, en als we dan lieten zien dat we voor iedere hond een aparte hadden was dat vaak al voldoende. :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:53

Maartje1990 schreef:
Of geen ras aanschaffen met een misvormde snuit :=

:j Klopt. Niet alleen haar kop klopt niet. haha
Wij hebben normaal alleen stamboom honden vanaf pup af aan. Speuren de hele bloedlijn af en kopen alleen bij hele goede fokkers.
Zij is als herplaatser bij ons gekomen. Lang verhaal...

Die korte snuit hoort trouwens niet bij het ras. Absoluut niet. Zij klopt gewoon niet :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:57

Als je met de auto gaat kun je een bench meenemen toch?

Wij vertrekken morgen op vakantie met onze 2 honden voor het eerst (nouja de oudste hebben we een lang weekend weg mee gedaan ook). 10 uur rijden, maar er zullen uitstapjes bij zijn dat ze in hun bench in de airbnb blijven. Kunnen ze niets slopen of ontsnappen.

Wij hebben 2 metalen benches die je kunt inklappen. Dus dat neemt dan niet zo veel ruimte in. Nog beter als je dakdragers hebt, pleur je het daarop.
Misschien is dat een optie. Anders zou ik idd ook zeggen muilkorf.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:10

Wij hebben de honden zelfs al in de auto gelaten bij een B&B. Honden waren niet welkom, maar we konden wel de auto voor het raam zetten. Prima oplossing voor de nacht(en). Honden voelden zich sowieso prettiger in de auto dan in zo'n vreemde omgeving. Overdag waren met ze op wedstrijd en op een evenement, we hadden die B&B alleen voor te slapen omdat we niet op en neer wilden rijden.

Er zijn zóveel oplossingen.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:12

Jennyj01 schreef:

Daarvoor bestaat de muilkorf ook. Kunnen ze prima mee drinken en hijgen als ze warm hebben.
Wel rondlopen ( ipv opgesloten in een Bench) maar niet slopen.

Als tijdelijke oplossing voor een vakantie toch prima lijkt mij.

Maar zo te lezen gaat Ts toch maar niet op vakantie zonder hond, ivm niet uit handen durven geven ( wat haar goed recht is)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 14:13

Amandavd schreef:
Jennyj01 schreef:

Iemand die het begrijpt :) Ik heb ook nog nooit 1 Beagle eigenaar gesproken, en ik ken er echt een heleboel, die zegt dat zijn hond niet alles wat los en vast zit op eet. Uiteraard krijg je met training veel gedaan, ik loop zelf GG1 met haar maar het is precies wat je zegt Jenny. En daarom vertrouw ik haar dus niet.

Ik ken Er in mijn directe omgeving welgeteld 7 waar de eigenaars dit wel kunnen zeggen :j
De achterbuurvrouw heeft Er momenteel 3(herplaatsers) en heeft Er hier voor ook een aantal gehad (again herplaatsers) in al die jaren 1 sloper Gehad op een 8 honden

Verder 4 andere beagles bij verschillende mensen die ook niks slopen

Nu zeg ik niet dat Er niet veel beagles zijn die het blijkbaar wel doen , maar dat Er ook genoeg zijn die het blijkbaar niet doen

Edit: Ik Vergat de uilaatservice, die heeft Er ook 2 die alles heel laten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-18 14:17

Ineke2 schreef:
Jennyj01 schreef:

Daarvoor bestaat de muilkorf ook. Kunnen ze prima mee drinken en hijgen als ze warm hebben.
Wel rondlopen ( ipv opgesloten in een Bench) maar niet slopen.

Als tijdelijke oplossing voor een vakantie toch prima lijkt mij.

Maar zo te lezen gaat Ts toch maar niet op vakantie zonder hond, ivm niet uit handen durven geven ( wat haar goed recht is)

Dat is niet helemaal waar, ik denk dat we haar bij de dagopvang laten.

Sonja, ik heb het niet over slopen maar over dingen opeten. Dingen die ze in huis of onderweg tegen komt. Maar genoeg daarover.

Ik kan in ieder geval al heel wat met de meningen van mensen hier.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 16:42

Amanda, ik reageerde niet eens direct op jou en jouw hond hoor :)
Ik weet zelf maar al te goed dat sommige honden, sommige dingen heel lastig afleren en je soms gewoon moet blijven opletten Met sommige dingen

Maar puur het statement “tis een beagle dus die sloopt/vreet oneetbare dingen op” wat iemand maakte

Want ook beagles in het algemeen zijn gewoon opvoedbare en trainbare honden
(Hetzij wat wat creatief nadenken en handelen soms ;) )

In jouw geval zou ik ook heel kritisch zijn dat als Er gelogeerd moet worden (want dat komt soms gewoon voor) het wel een plek is waar ze Met specifieke dingetjes ervaring hebben/Er goed op letten.

Doe ik Met mijn honden ook, ik wil Alleen ervaren Kundige Handen bij hebben en zeker Met mijn reu , geen stagieres of wat dan ook
Dus is de lijst opties veel beperkt

grizzlybear

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 17:21

Onze hond gaat zo lang het kan mee op vakantie, maar als we ver weg gaan gaat dit niet. Wij brengen hem dan naar het pension van het asiel waar wij hem ook vandaan hebben. Ik snap dat dit voor heel veel honden juist geen fijne oplossing is, maar die van ons vindt het heerlijk daar. Hij is elk jaar weer blij als hij daar aankomt en ze zoeken altijd een maatje voor hem waar hij dan mee kan spelen. Hij eet ook echt alles wat hij vindt, en dit weten ze daar ook. Ze hebben afgelopen zomer weer een tak die vast zat tussen z'n tanden en z'n gehemelte uit z'n mond moeten trekken 8)7 Ze letten daar echt heel goed op hem en sturen om de dag even een berichtje hoe het gaat. Komend jaar mag hij weer lekker met ons mee, wat hij overigens ook geweldig vindt :)