Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Het is een beetje lastig uitleggen maar ze heeft geen 'verlatingsangst' zoals in de openingspost en titel staat. Ze ligt nu te slapen en als ik nu de deur uit ga, gaat ze gewoon door met slapen. Als er het komende half uur geen prikkels van buitenaf komen dan blijft ze dus gewoon zo liggen. Maar als er over 5 minuten iemand hier voor de deur parkeert gaat ze over de rooie. Andere tekenen van verlatingsangst toont ze ook niet, zoals achter je aan lopen in huis, piepen als je naar boven gaat etc. Ik kan nu het vuil buiten zetten en dat vind ze prima. Heb inderdaad al gedacht aan een jute zak met stro vullen, dat kan ze slopen en evt doorslikken zonder dat ze daar ziek van wordt. (Ipv al die polyester vullingen van tegenwoordig).
) Ze viel laatst in de sloot en daar schrok ze van maar dan klimt ze eruit en doet ze alsof er niks is gebeurt. Dus ik heb het idee dat ze van een fysieke prikkel niet gelijk traumatisch gaat worden. Als we dit wel zien kunnen we er natuurlijk ook direct weer mee stoppen. _Nelleke_ schreef:We zitten nog steeds giga met onze handen in het haar en hebben in onze ogen nog 2 opties:
- De alom gevreesde blafband
- Inslapen
Ze slaapt met onze andere hond beneden dus in principe is ze niet alleen. De deur van de slaapkamer en de deur naar boven staan op een kier dus ze kan ons wel horen.Serenity350 schreef:Wat een verhaal zeg, kan me heel goed voorstellen dat je inmiddels met je handen in het haar zit. Maar wel een dikke pluim voor jullie doorzettingsvermogen, echt top!
Er zijn al veel reacties geweest en in het topic zijn al veel opties besproken en bekeken die ik ook zou aandragen of uitproberen. En zo te lezen hebben jullie echt al een hele hoop ingezet. Het voelt dan ook niet op zn plaats om daar iets van te herhalen, maar na meegelezen te hebben wou ik n.a.v. de laatste reacties toch nog even een kleine toevoeging doen.
Met betrekking tot de suggestie een ander plekje namelijk. Even vooropstellende dat ik niet wil pretenderen dat dit sowieso nog een optie moet zijn, en dat het ook lang niet altijd inhoudt dat het het probleem verhelpt, maar uit eigen ervaring met soortgelijke extreme gevallen wil ik mijn gedachten toch even delen. Ik denk namelijk dat je jezelf tekort doet als je denkt dat die beslissing alleen jullie "probleem" wegneemt en niet de hare. Ik heb los van eigen ervaringen ook al iets te vaak om me heen gezien dat een nieuwe, andere omgeving echt een "wondermiddel" kan blijken. En dat het soms ook niet verklaarbaar lijkt te zijn waarom precies, behalve dat "de energie" anders lijkt te zijn. Als ik jullie verhaal lees denk ik dat er zeker kans is dat het toch goed gaat komen, maar dat de kans ook net zo goed er niet is. En zou ik willen meegeven dat als het niet gaat werken, en inslapen een echte optie wordt, je ook kunt bedenken dat een zorgvuldig uitgekozen herplaatsing altijd nog het proberen waard is, immers, je hebt dan niks meer te verliezen.
) ken ik zeker en hebben we ook met onze andere hond toegepast. Alleen deze hond is totaal niet ontvankelijk. Als zij een fietser ziet in de verte, al is het 200 meter afstand, dan wil ze alleen nog maar vluchten. Het enige waar ze wel ontvankelijk voor is in dit geval is afleiding, maar alleen als ze losloopt en ze dus weet dat ze kan vluchten als ze dat zou willen. Aan de lijn (ook de 20 meter lijn) lukt dit helaas niet.