Spoed! Welke deken in bench?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:11

Ik zou hem voorlopig in een lege bench leggen. En vraag jezelf eens af waarom hij sloopt. Bij de meeste slopers is dat namelijk verveling. Leg hem een goed hertengewei bij hel in de bench. Eventueel zo’n kong extreme speeltje dat krijgt zo’n hondje normaal echt niet kapot.
Je bied hem zo alternatieven om te knagen. Grote kans dat hij dan zijn kussen gerust laat.
Neem groot sterk knabbelmateriaal waar ze niet kunnen in verstikken door kleine stukken af te bijten. Dus hertengewei of bv Buffelhoorn. Knoken vallen ook enorm in de smaak.
Diergigant heeft ne gigantisch assortiment.

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:17

Hier ook een schapenvacht voor de hond.

Alle kussentjes met vulling waren vooral leuk om uit elkaar te trekken en door de woonkamer te verspreiden. Goed plan om de draad uit de fleece deken te halen. Ik geloof dat ze ook wel zonder stiksel verkocht worden.

De hond krijgt als speeltje trouwens hier de zwaarste kong, evt met een lik pindakaas erin als ze lang alleen is. Al het andere is binnen 5min kapot.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:25

Dit op de dingen smeren waar hij op bijt.

Gegarandeerd dat het stopt.

Afbeelding

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-18 22:31

_black_rose_ schreef:

Alle kussentjes met vulling waren vooral leuk om uit elkaar te trekken en door de woonkamer te verspreiden. Goed plan om de draad uit de fleece deken te halen. Ik geloof dat ze ook wel zonder stiksel verkocht worden.

De hond krijgt als speeltje trouwens hier de zwaarste kong, evt met een lik pindakaas erin als ze lang alleen is. Al het andere is binnen 5min kapot.

Een kong heb ik zelf idd ook aan zitten denken, dat is een speeltje wat hij nog niet eerder heeft gehad.

Een schapenvacht, krijgen ze dat ook niet kapot? En zo ja, kan dat dan verstopping veroorzaken als ze dat opvreten?

JoyCiej007

Re: Spoed! Welke deken in bench?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:35

Wij hebben wel ns bij pups die houten meubels probeerden te knagen, tabasco er op gedruppeld...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:34

Ik mis in dit hele verhaal even waarom de hond zon sloper is. Heeft de hond veel stress? Ik denk dat het gedrag en de oorzaak van het gedrag aanpakken een hoop winst kan geven.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:35

idylle schreef:
Die hebben we hier bij de achterdeur gehad en ook die is vakkundig gesloopt toen we dachten dat hij mss wel zonder bench alleen thuis kon blijven. Zolang we erbij zijn is er niks aan de hand, het gebeurd allemaal als we er niet zijn. Is dus ook lastig af te leren hierdoor.

Heb je het alleen blijven dan wel goed aangeleerd? Ik denk dat je het beste gaat investeren in helemaal opnieuw aanleren, het is niet voor niks dat je hond enkel sloopt als hij alleen is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:36

idylle schreef:
Indi_Vito schreef:
Houten plaat, vetbed er op leggen en aan de onderkant vast nieten? Of eventueel met klittenband? Goed strak zodat hij het niet los krijgt idd, en samen in een grotere bench ipv alleen?

Ik wil wel iets wat uitwasbaar is. Hij is wel eens ziek en dan is hij echt aan de spuit poep, dan wil ik wel de boel makkelijk schoon kunnen krijgen

Als je klittenband gebruikt is het eenvoudig los te halen en kan het zo uitgewassen worden toch

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:55

idylle schreef:
_black_rose_ schreef:

Een kong heb ik zelf idd ook aan zitten denken, dat is een speeltje wat hij nog niet eerder heeft gehad.

Een schapenvacht, krijgen ze dat ook niet kapot? En zo ja, kan dat dan verstopping veroorzaken als ze dat opvreten?

Wij hebben een hond die graaft voordat ze gaat liggen en echt overal zo doorheen is met haar scherpe nagels. Ook vind ze het heerlijk overal op te kauwen en vullingen uit dingen te trekken. Speeltjes heeft ze om die reden altijd alleen gekregen wanneer we echt gingen spelen en Ze heeft al behoorlijk wat kussens gesloopt.

Nu hebben we sinds een aantal jaar schapenvachtjes en deze houden het erg goed. Zo nu en dan komt er eens een plukje vacht los van het leer, als ze daar wel echt flink mee bezig is geweest. Het is niet dat ze jaren mee gaan, aangezien ze ook lelijk worden. Maar ze heeft er tot nu toe nog nooit een echt zodanig gesloopt dat hij daarom weg moest. Let wel, het gaat dan om echte schapenvachtjes :)

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:57

En zon ouderwetste new zealand deken van de paarden van vroeger? Meestal hadden hengsten die op omdat ze niet stuk konden. Dan moet een hondje ook wel te doen zijn toch. Vaak geinig voor weinig van marktplaats te halen en je knipt zelf de gespen eraf.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 00:19

eilleen333 schreef:
Ik mis in dit hele verhaal even waarom de hond zon sloper is. Heeft de hond veel stress? Ik denk dat het gedrag en de oorzaak van het gedrag aanpakken een hoop winst kan geven.

Nee , geen stress, wel verveling als er niks te beleven is. Dan gaat hij op zijn dooie akkertje en heel relaxed op zn kleedje kauwen. Hij heeft op die manier al een paar x een beloning gekregen (kussen kapot kauwen waardoor je zo leuk met de vulling kunt spelen) en zo is het gekomen.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 00:20

GDG schreef:
idylle schreef:
Die hebben we hier bij de achterdeur gehad en ook die is vakkundig gesloopt toen we dachten dat hij mss wel zonder bench alleen thuis kon blijven. Zolang we erbij zijn is er niks aan de hand, het gebeurd allemaal als we er niet zijn. Is dus ook lastig af te leren hierdoor.

Heb je het alleen blijven dan wel goed aangeleerd? Ik denk dat je het beste gaat investeren in helemaal opnieuw aanleren, het is niet voor niks dat je hond enkel sloopt als hij alleen is.

Zie bovenstaande reactie.
Geen idee hoe we dat afgeleerd krijgen. Maar ga iig een kong aanschaffen. Want zoals ik begrijp kan ik een kong met een gerust hart aan hem geven als wij weg zijn. Andere speeltjes sloopt hij dus durfde hem geen speeltje te geven als we weg zijn.

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:30

Onze herder doet jaren met haar zwarte kong, kauwt er regelmatig op maar ze kauwt er wel op om te kauwen, niet om te slopen. Ze heeft toen ze jonger was wel om het slopen gekauwd en toen kreeg ze 'm ook wel stuk. Zie dat jij een yorkshire hebt, die zou er toch niet 1,2,3 doorheen komen denk ik.

Dit los van ergens een stuk opvoeding/stimulering wat kennelijk mist bij jouw hondje. In huis poepen, alles kapot vreten wat binnen handbereik is. Persoonlijk zou ik daar ook echt mee aan de gang gaan en niet alleen de gevolgen aanpakken :).

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:33

idylle schreef:
GDG schreef:
[quote="idylle"
[/quote

Zie bovenstaande reactie.
Geen idee hoe we dat afgeleerd krijgen. Maar ga iig een kong aanschaffen. Want zoals ik begrijp kan ik een kong met een gerust hart aan hem geven als wij weg zijn. Andere speeltjes sloopt hij dus durfde hem geen speeltje te geven als we weg zijn.

Heb je mijn reactie gelezen? Zorg voor knabbelmateriaal waar hij veilig aan kan knagen b

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:36

Ik zou persoonlijk wel ervoor zorgen, mocht je ervoor kiezen iets in de bench te leggen, dat het absoluut veilig is. Een kauwbot of iets dergelijks zou ik zelf nooit doen.

Het is al meerdere keren geopperd, maar een schapenvacht of koeienhuid kan ook een oplossing zijn. Beide zijn comfortabel genoeg.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-18 00:43

KimD schreef:
Ik zou persoonlijk wel ervoor zorgen, mocht je ervoor kiezen iets in de bench te leggen, dat het absoluut veilig is. Een kauwbot of iets dergelijks zou ik zelf nooit doen.

Het is al meerdere keren geopperd, maar een schapenvacht of koeienhuid kan ook een oplossing zijn. Beide zijn comfortabel genoeg.

Daarom dacht ik ook aan een kong. Die zouden toch vrij kauwvast moeten zijn.

Dierenvacht ga ik meenemen in mijn overweging. Heb gevraagd of dit geen verstopping kan veroorzaken als hij er toch wat van opvreet, maar daat nog geen antwoord op gekregen.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:52

Ik heb hier dan geen bewuste sloper maar 1 met een kaak die alles stuk krijgt met 1x spelen. Sinds een tijdje heb ik nu zo'n paardenspeelbal gekocht en was de beste aankoop van 2018. Eindelijk speelgoed die ze nog niet stuk heeft en er dol enthousiast mee is. Je hebt ook een kleinere variant dus misschien een optie om te geven.

Qua touwspeelgoed heb ik echt visserstouw. Ook omdat een gewoon hondentouw in 1 hap stuk is. Dit gaat ook perfect zo. Misschien ook een idee om zo'n touw aan te schaffen voor in de bench.

Kong bijt de mijne ook binnen een paar minuten stuk. Kong extreme is ook voor haar geen optie. Maar verwacht dat jouw hond qua gebit dit niet zo snel stuk krijgt.

Qua bench oplossing is het misschien een idee om rubbermat te plaatsen.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:08

Misschien een deken van anti scheur stof? Dat wordt normaal in de zorg gebruikt, dus geen idee hoe hond proof het is, maar misschien het proberen waard

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 01:53

Je zegt dat hij nog wel eens ziek is met diarree.
Eet/sloopt hij niet juist omdat hij last heeft van zijn maag/buik/misselijkheid/maagzuur?

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:39

ardo_iggy schreef:
Dit op de dingen smeren waar hij op bijt.

Gegarandeerd dat het stopt.

[ Afbeelding ]

Daar heb je gewoon spul voor wat voor dieren geschikt is (cribox, wat trouwens ontzettend goed werkt).. Als je je dier wil vergiftigen moet je vooral dit op spullen gaan smeren, staat namelijk ook op de verpaking dat het niet bedoeld is om in te nemen ;)..

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:43

Je kunt ook fleece per meter bij een stoffenwinkel halen dan zitten er geen stiksels in.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:12

anti scheurstof?

Op mn werk hebben clienten hier dekens van die alles slopen. Duurt lang voordat ze die kapot hebben :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 09:20

Het stiksel eraf knippen van de fleecedeken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 11:50

Waarom wil je iets extra's in de bench leggen?
Ik zie een langharige hond met genoeg vacht, voor warmte is het niet nodig.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 12:00

Goedkope tapijttegels van Leen Bakker of Kwantum (ik denk die laatste maar weet het niet meer precies), die kan je precies pas op maat snijden in de bench zodat ze er geen grip op kunnen krijgen. Is dan toch voor je gevoel net iets warmer dan het metaal. En gebeurd er een ongelukje op kost het niet de wereld om ze te vervangen.