Welke halsband voor hond hebben jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dierenfan

Re: Welke halsband voor hond hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:00

K9 tuigen zijn schijnveiligheid hoor. De gemiddelde hond in paniek modus is daar binnen 2 seconden uit. Overigens uit al die modellen zoals die k9 tuigen. Enkel dat model maar dan met slip functie op de rug (tre ponti forza) komen zelfs mijn husky's niet uit mits de juiste maat.

Mijn herder heeft altijd slip band om juist omdat die als hij los is ook los om zijn nek zit en bij mogelijke vast zitten hem eventueel nog uit kan trekken. Echter ook de zekerheid als hij aangelijnd is hij hem absoluut niet uit kan trekken (ivm agressie) hij loopt sowieso altijd dubbel verzekerd qua halsband en gentle leader en qua aan de hand en heupgordel en dit puur uit voorzorg want zo heftig is hij niet eens maar wel onvoorspelbaar

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:13

dierenfan schreef:
K9 tuigen zijn schijnveiligheid hoor. De gemiddelde hond in paniek modus is daar binnen 2 seconden uit. Overigens uit al die modellen zoals die k9 tuigen. Enkel dat model maar dan met slip functie op de rug (tre ponti forza) komen zelfs mijn husky's niet uit mits de juiste maat.

Mijn herder heeft altijd slip band om juist omdat die als hij los is ook los om zijn nek zit en bij mogelijke vast zitten hem eventueel nog uit kan trekken. Echter ook de zekerheid als hij aangelijnd is hij hem absoluut niet uit kan trekken (ivm agressie) hij loopt sowieso altijd dubbel verzekerd qua halsband en gentle leader en qua aan de hand en heupgordel en dit puur uit voorzorg want zo heftig is hij niet eens maar wel onvoorspelbaar

Ook zonder paniek. :') Die van ons stapte naar achteren en TADA, VRIJHEID! *\%/*

Ik ben zeer tevreden over de Ruffwear webmaster als anti-ontsnap tuig.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:19

superpony schreef:
Wij zoeken ook nieuwe, maar onze hondjes hebben een raar model. Dragen in huis ook niks.

Is biothaan echt zo sterk als ze zeggen? Ik zag laatst iemand met zo een looplijn, maar je hebt aan het eind niks en dan glijdt het zo uit je handen, of valt dat mee?

Wilawander, die is mooi! Waar heb je die laten maken?

TF Shop in Duitsland. Leveren ook naar NL en geheel op wens. Nagenoeg alles is mogelijk.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-18 23:25

Onze Aussies dragen gummi-pets halsbanden uit Australië. Mooi materiaal, kan tegen het water waar ze allebei graag en vaak in liggen, onderhoudsvrij en breekt geen haren af.
Toch ga ik binnenkort eens op zoek naar een mooie leren halsband denk ik. Met een beetje onderhoud lijkt dat waarschijnlijk net zo mooi.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 12:23

Ons teefje krijgt op de een of andere manier de lijnen los. Met gewone lijn of rollijn nooit problemen gehad, maar ik was op stal en nam de dubbele lijn mee die karabijn haken heeft. Ze schudde en liep los. Dus wel tuigje nog om.

Nu was ik op stal en had even 2 halstertouwen gepakt om met ze in bos te lopen. Nog nooit een paard los gehad, maar zij schudt een keer en loopt los. Van zo ene gewone knipdinges dus.

In principe lopen ze naast ons. Ze hebben iets neiging om te trekken als ze wild ruik, dus daarom ga ik wel voor safe. Dan gaat er ook niks uit. Maar zoals vd week bij het oversteken en ik even heel onverwacht snel moest trekken, stapte de reu naar achter en wilde worstelen met zn halsband. Vanwege de onverwachte druk natuurlijk, maar het was dat of onder een scheurende auto. Hij weet in ider geval wel hoe hij eruit zou kunnen komen.

Maar goed, ik hoor ook zat mensen die zeggen in bos niet los te laten met tuig vanwege het gevaar om ergens achter te blijven hangen en dan zweren bij halsband. Waar in mijn ogen achter je halsband blijven hangen ook vreselijk kan zijn natuurlijk.

Maar wij hebben liever een tuigje waar ze soms dus wat meer bewegings ruimte krijgen en wel iets gek doen als ze wild ruiken bijv.
Met contact of naast je gewoon een halsband.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:28

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 11:36

Voor mij? Hoe maak je hem dan wel vast? Onze hondjes moeten de halsband vrij strak hebben. Alles wat ik over de kop kan trekken, blijft niet zitten.

Ze maakt ook de riem los door schudden ofzo. Snap er echt niks van, want die halstertouwen gebruik ik voor de paarden en gaan nooit los.
Ze doet dat niet bewust, want ze weet daarna ook niet direct dat ze los is.

Ik vind het wel mooi afgewerkte halsbandjes. Ik zou graag 1 slag breder willen, dan wat je in hun maat vaak tegenkomt.

Mental note; Voortaan normale hondjes kiezen :p

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 20:04

Nee, voor de ts ;) . Je maakt hem vast door hem om de hals op maat te maken. Voor jouw honden zou ik gaan voor een martingaal halsband, maar die mag weer niet zonder toezicht gedragen worden.

Dus dit (geen ervaring met deze webshop):

https://www.donatieshop.nl/nl/product/h ... -magnolia/

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:20

Ja, martingal hebben we naar gekeken, maar de juiste maat vinden is lastig. Ze hebben ook erg veel vel en een halsband lijkt redelijk strak te zitten, maar heeft dan nog voldoende ruimte. Dus ik zal hun halsband eens goed afstellen en dat opmeten. Als je alleen de hals opmeet, kom je weer op een hele andere maat.

Onze honden dragen thuis niks.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 12:29

Dat jouw honden niks droegen was ook de reden dat ik voor jouw een martingaal aanbevool. Maar de TS is op zoek naar een halsband die 24/7 gedragen wordt, dus was deze kennel-halsband handiger.

Een martingaal-halsband hoeft dus niet zo strak als een gewone halsband, want op het moment dat er spanning op de lijn komt, trekt hij een stuk strakker. Dat scheelt al snel een cm of 2.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 13:54

Maar je kan de halsband ook gewoon omhangen en er niks mee doen. Hier hangt de halsband dus om voor de penning en zodat ik ze af en toe even kan begeleiden. Maar die halsband hangt zo los dat als ik er een lijn aan hang en ze trekken zich terug, schuift ie zo over de kop.