Jammer dat ik niet kan zeggen wat ik eigenlijk wil zeggen TS.
Ja ouderdom komt met gebreken, maar godzijdank kunnen wij als eigenaar op tijd hier in een keuze in maken. Dit is toch niet eerlijk/ waardig naar je hond toe.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Onali schreef:![]()
Ja ouderdom komt met gebreken, maar godzijdank kunnen wij als eigenaar op tijd hier in een keuze in maken. Dit is toch niet eerlijk/ waardig naar je hond toe.
Maiske schreef:Onali schreef:![]()
Onali, keuzes en afwegingen zijn voor iedereen anders... dat maakt niet dat je zo respectloos kan reageren... zeker niet op iemand welke afweegt wat te doen en duidelijk alles voor haar hond over heeft.
Ze opent dit topic nu juist vanwege de twijfel.... wie ben jij dan en wat voor meerwaarde heeft het om te stellen dat ze al te ver is gegaan?
lizy29 schreef:ja hij is oud en ouderdom komt met gebreken en als het 2 dingetjes van deze lijst zouden zijn zou het comfortabel maken wat mij betreft nog een prima optie zijn maar met de enorme waslijst wat dus eigenlijk neerkomt op niet meer volwaardig kunnen functioneren op een hondwaardig niveau vraag ik me echt serieus af waarom je het de hond nog aan wilt doen. En ja dat is heel hard maar een hond laten lijden is in mijn ogen nog veel harder.
Selka schreef:Maar TS ik denk dat die er heel weinig zijn. Een hond die zichzelf niet eens meer kan krabben of schoonhouden is al best ver "heen". Als er op een dag 60 minuten zijn waarin de hond zich fijn/pijnvrij voelt dan is dat toch geen mooie score?
Jij bent de enige die dat kan beoordelen maar zo vanaf mijn scherm klinkt het als een hond die nog maar weinig kan.
Onze 13 jarige bouvier kon op een gegeven moment na het plassen niet meer zelfstandig omhoog komen. Dat was voor ons voldoende om te zeggen hier houdt het op. Ze zat al vol medicatie en kon dus niet eens meer aan een primaire levensbehoefte zelf voldoen.
Veel sterkte en wijsheid.
bigone schreef:Mijn ervaring, ja, met een grote dosis pijnmedicatie had onze hond nog een korte periode door kunnen gaan. Maar dat was rekken en niet verbeteren dus daarom toch gekozen voor inslapen. Want heel eerlijk, als eigenaar ben je, hoe gek je ook met je dier bent, altijd te laat. Soms even, soms wat langer. Wij ruimen de zooi wel achter ze op maar een zindelijke hond die toch de boel moet laten lopen heeft daar in ieder geval geestelijk moeite mee. Ik slaap niet zo snel dieren in, hier ook nog een blinde kat met medicatie tegen hoge bloeddruk, 19 jaar maar ze weet de bak, brokjes en haar slaapplek nog te vinden en zolang ze leeft zonder pijn kan ze blijven. Maar met de hond was het direct duidelijk. Geen rekken en alsnog pillen er in. Ik vind echt niet dat jij die keuze moet maken, iedereen maakt ze van uit eigen perspectief maar hoe zou jij reageren wanneer je jouw openingspost zou lezen als ware het van een ander??
Kinke schreef:Ik vind niet dat er hier respectloos gereageerd wordt, wel eerlijk.
TS, wat wint jouw hond ermee als er nog een lapmiddel gebruikt wordt waardoor hij zich even beter voelt?